S
skogstomten: Är de lätta att "ta lös" så är det enkelt att regla upp bakom och montera de längre ut. MEN de är antagligen om/fastmålade på många ställen, eventuellt tunn masonite på vissa ställen osv. Så stor risk att de är svåra att få lös utan att det blir stora märken/skador som du sen måste åtgärda. Vi byggde själv med "utflyttade skåpstommar" och vanligt IKEA kök då vi byggde
1 svar · 6,2k läst
·
S
simongu: [citat] Jag har skickat ett klagomål till hyresvärden och denna är beställaren av jobbet efter förfrågan om vi ville ha köket renoverat med en hyreshöjning på några hundra kronor per måndag. Hyresvärden har svarat nu att först ska en besiktning ske men att ärendet ocksä är vidarbedorat till förvaltaren.
8 svar · 3,1k läst
·
L
LaserHans: Vill få tag på ett matbord för 6 personer. Kraftig skiva i trä. Kraftiga träben.
0 svar · 967 läst
JA”Snabbe”
JA”Snabbe”: Man kan även foga igen det hela.
5 svar · 5,2k läst
·
C
Clevas: [citat] Men snälla nån, med rätt beskrivning hade jag varit klar igår!! TACK
14 svar · 93,7k läst
S
Svampe: [citat] Jag håller med dig. Vi kopplade in nya hällarna igår och jag stör mig redan på både risken att man slår sönder kanten och att det samlas skit både mellan hällarna och under kanten på dem. Det står i instruktionen till dem att man inte ska använda silikon för att täta utan det ska räcka med den flata listen som kom med och att det även ska sitta ett hällskydd inne i
14 svar · 11,4k läst
·
T
Thorsander: Tack för erbjudandet - det har löst sig på annat vis.
10 svar · 6,5k läst
·
Krilleman
Krilleman: FMM Nyckeldel passar med största sannolikhet. (y) Köp enligt länkarna ovan!
4 svar · 2,3k läst
·
Idis
Idis: Okej tack för snabbt svar Efter mycket googling förstod jag det som att jag behöver en spiskåpa utan motor? Att vi alltså köpt fel fläkt?
2 svar · 4,2k läst
·
S
sofia_alex: [citat] Tusen tack! Då kör jag på det. Trevlig helg!
2 svar · 2,3k läst
C
camelspin: Har linoleumclickplattor själv. Funkar bra, men dom är inte helt okänsliga, vinyl förmodligen mer lättskött. Finns vinylplattor som inte ser ut som trä. Linoleum känns lite lyxigare. Tänk på att det måste vara plant för att det skall bli bra. Plattornas skarvar tål inte att det ligger kvar små vattenpölar, risk att det tränger in och att det reser sig. Linoleum är repkänsligt
3 svar · 1,9k läst
T
tgr_se: Kolla med någon finsnickare om det inte går att plocka ner en högre lucka, kapa och bygga ihop.
9 svar · 4,1k läst
R
Roggen12: [citat] Tack för ditt svar! Ja, det blir nog att pröva på själv. Det jag oroar mig för är som du säger vad man kan hitta bakom köket, men det är väl oundvikligt hur som helst tänker jag. Men tack, jag får återkomma till forumet om det skulle behöver (lär nog göra det gissar jag).
5 svar · 2,2k läst
S
sudo: Du skulle kunna testa med ett längre och lite grövre buntband som passar någorlunda tight i hålet. Jag har för mig att de verktyg jag har testat med på mässor är plana, men på din ritning ser det lite triangelformat ut, förmodligen för att passa tightare i profilen. Det verktyget gör är att trycka tillbaka fjädern så den släpper. [bild] Jag tycker dock det är konstigt att
3 svar · 6,5k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Du behöver ett bänkskåp där spisen står. Köp ett löst av samma fabrikat och modell som resten. Sen är det bara att bestälka skivan. Jag rekommenderar att beställa en måttbestälkd skiva med underlimmad diskho. Jag har det från IKEA och är supernöjd! För mer råd är det att ta fram info, bilder, mått och vad det är för köksfabrikat och modell
4 svar · 2,7k läst
L
LasseR: Ingen som har sett lådfronter som liknar detta i Sverige? [bild]
1 svar · 1,5k läst
Petteri Koste
Petteri Koste: Jag har electrolux induktion, inte precis samma plattkonfig men den kokar upp vattnet innan jag hinner ta fram havregrynen på morgonen för grötfrulle. Men då måste elektrikern koppla den rätt så du får 7 kw eller vad han malde om. Läge P. Lite jobbiga fläktar som drar igång annars jävligt bra.
1 svar · 1,6k läst
·
M
MasMats: Hos mig finns endast gallret i gula cirkeln. Ikeakök med fullhöjd kyl o frys. 13 mån gammalt. Jag tänker att det inte skadar m extra ventilation. Sätt du i både gul o lila om du har möjlighet. Efter tre veckor så tänker man knappt på sådana detaljer som känns stora vid själva byggögonblicket.
3 svar · 2,4k läst
·
J
Anonymiserad 137805: det är ju inte boschs fel om snickaren glömt att sätta dit kallrasspjället.
15 svar · 14,3k läst
·
V
Växjö64: [citat] Hej! Har du redan renoverat din kök? har du en Epoq, vad tror du om köket, om du användar nu? Vi tänker att byta en gammal kök och frågan är att Om EPOQ är bra? Tack för svaret!
3 svar · 5,0k läst
arneri68
arneri68: [citat] I Samsungs installationsanvisningar står: [bild] Hur ventilation skapas är upp till montören, men det står tydligt att det skall finnas en luftspalt på minst 5 cm bakom ugnen som har förbindelse med öppningar i skåpet under och ovan ugnen. Saknar högskåpet takanslutning behövs ingen takventil. Golvventilationen måste dock säkras. Siemens skriver: [bild]
8 svar · 5,4k läst
·
T
toolman77: Om du drar rören från hoarna lite smart då brukar det gå att få in en bänkdiskmaskin i skåpet under diskhon. Har haft så i flera lägenheter.
2 svar · 1,8k läst
·
C
Cadman: Hej! Jag skulle behöva hjälp från kollektivets samlade erfarenhet här på byggahus.se. Jag köpte ett munstycke från Gelia som har en kulled, så att det går att rikta vattenstrålen i köksblandaren. Det visade sig ju kvickt när jag skulle skruva fast den att både blandaren och munstycket från Gelia har hongängade anslutningar. Jag har skruvat av strålsamlaren (hangängad) på
0 svar · 1,1k läst
·
S
sprwl: Kan svara själv. Försökt googla mig till svaret men det är antagligen för lätt. Det fanns en linje för att böja närmare fronten och använde man sig av den så passadet det bättre.
1 svar · 1,9k läst
Annafbk
Annafbk: Tack för all hjälp! Nu vet vi vad vi har att välja på och löser det säkert. Elarbeten ger vi oss inte på så inkopplingen får en elektriker komma hit och hjälpa oss med så att allt blir rätt gjort.
18 svar · 3,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Inget fuktskydd över diskbänkar är nödvändiga. De ytorna utsätts ju inte för konstant vattenbegjutning som i en dusch.
2 svar · 1,1k läst
Stefflo
Stefflo: [citat] Är lite inne på ett kök från Novaflex också då vi vill ha ett kök i trä och inte faner eller annat. Vad tyckte du om pris, passform, funktioner och kvalité på ditt kök.
2 svar · 3,2k läst
A
Anonymiserad 137805: du får väl slänga ut kretskortet ur fläkten och bygga ett kort med trafo och ett antal switchar därefter olikfärgade linor som hänger ned så du ser vilken funktion du vill påverka. du kan oxå fälla in fjärrkontrollen i bänkskivan bredvid hällen. man får ta det goda med det onda så att säga
1 svar · 2,4k läst
V
V70pappa: Kapa röret en bit upp i bjälklaget så kan ni dra ventslangen inåt mot väggen i bjälklaget. Kapa bort snutten med pärlspont längst in mot väggen. Pussla igen pärlsponten framför.
3 svar · 2,9k läst
·
J
jonaserik: Bara smörj på med det du har, det blir nog bra med något färglöst, sen så finns det ingen slitning på undersidan så det håller nog länge
3 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.