BirgitS
BirgitS: Om du vill kunna få ut något på försäkringen så brukar försäkringsbolag anse att det ska gå att bryta vattnet till diskmaskinen någonstans ovanför bänkskivan t.ex. genom att ha en kran med diskmaskinsavstängning och då ansluter man diskmaskinen till det särskilda röret på kranen.
1 svar · 1,6k läst
·
T
Torgab: Hej! Gå in på IKEAs webbsida för integrerade kyl/frys. Är ditt kylskåp bredare än IKEAS? I så fall får gångjärnen inte plats… Bilden visar plastbitarna som används för att koppla kylskåpsdörren till dörren på skåpstommen, se IKEAs installationsanvisning.
2 svar · 3,9k läst
·
T
tgr_se: Jag har lagt marmoleum kvadratiska 30x30 i två kök. Det blir lite mätande och trixande med sneda väggar men det är lätt. Räcker med en sticksåg eller fintandad handsåg för att kapa plattorna. Det låter rimligt att en hantverkare löser det på kanske 2-3 dagar och med lite luft för strul låter väl offerten rimlig. Annars så tror jag ni löser det själva på två helger om ni inte
2 svar · 1,8k läst
S
Svampe: Vi hade samma problem med att slangen till diskmaskinen var för kort och dessutom krånglig att byta. Så vi köpte en vanlig tilloppsslang som vi förlängde aquastopslangen med och sen köpte vi en diskmaskinsavstängning med läckageskydd på IKEA. Fördelen med den är att den har en sensor som man lägger under diskmaskinen så om maskinen börjar läcka någon annanstans än just vid
11 svar · 12,9k läst
E
Enholm85: Någon som hört talas om dom eller har kök från dom? Står ingenting om dom typ
0 svar · 3,3k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Om du vill ha ersättning för en ev. vattenskada från ditt försäkringsbolag så behöver du följa de regler som ditt försäkringsbolag har. Försäkringsbolag brukar inte anse att det krävs att hela köksgolvet är vattentätt utan att vatten som droppar från kopplingar för vatten och avlopp samt vatten från diskmaskin och kyl/frys ska fångas upp och ledas fram
2 svar · 2,3k läst
·
Hyltran från Veglemyren
Hyltran från Veglemyren: Jag lånar tråden lite och undrar om det finns på kartan att man behöver bygglov eller bygganmälan får skåp av detta slag?
14 svar · 19,8k läst
K
Krassegrand: Jag har haft min Fjäråskupan Nivå ett tag och undrar om man kan fälla spjället åt sidan för att komma åt att rengöra röret. Jag infogar 2 bilder. [bild] [bild] Jörgen
0 svar · 2,2k läst
·
S
Stefan1972: [citat] Har skickat pm.
13 svar · 7,8k läst
·
I
Ina-79: Hej! Jag blir inte klok på vem av alla leverantörer i Sverige och utomlands(?) som är billigast när det gäller specialtillverkade luckor till tex Ikeas metodkök. Någon som gjort en grundlig koll och kan redogöra för denna? Vore mycket tacksam! Med vänlig hälsning,
0 svar · 1,2k läst
KenHaf
KenHaf: Hej gott folk, Jag har nu haft en skicklig kyl och frys reparatör på besök som monterade ned frysdelen och tillsamman konstaterade vi att gammal skum-isolation letat sig ned i evakueringsröret och täppt till detta. Därmed omöjliggörs för vatten att komma ned till dunstningskaret som sitter på baksidan, långt ner. Det hela får betraktas som en skitgrej. Detta kunde Siemens-tanten
5 svar · 4,2k läst
C
camaro1969: nä det fungerar bra, har slagit sig lite. eventuellt några mjuka kuddar under men vi lägger kökshamddukar mellan när det används
10 svar · 16,3k läst
·
tobson85
tobson85: [citat] Ja, borra får ja göra. Socklar kommer vara Ikeas dekorativa. Tack för snabbt svar!
7 svar · 6,1k läst
·
L
Anonymiserad 137805: Beställ jobbet hos proffs som har säkervatten behörighet istället
8 svar · 5,2k läst
·
R
Anonymiserad 284245: Japp, blev en rostfri efter 2 år.
8 svar · 2,9k läst
rockin_john
rockin_john: Hur ser hoarna ut nu?
13 svar · 11,1k läst
N
Anonymiserad 137805: moderna billiga ugnar har inte mycket
9 svar · 1,8k läst
Magnussons2019
Magnussons2019: [citat] Ja vi tog en kombiugn och en vanlig ugn. Än så länge har jag inte använt kombin så mycket. Är inte riktigt läge med stora fester för tillfället ju..
23 svar · 9,4k läst
·
R
Robine: Hej! Vet inte om denna fråga skall vara i juridik egentligen. Då får ni flytta den.. Vi har fått ett kök renoverat /installerat för 2 månader sedan. Det är ett kök som köpts genom ikea/Peab. I samband med slutföring av köket har hantverkarna repat frysen. Vi fick en lapp som vi skulle fylla i, "godkännande/rapport på utfört arbete". Denna lapp fylldes i och skickades in till PEAB.
0 svar · 1,2k läst
Halil Hasani
Halil Hasani: https://www.byggahus.se/forum/threads/min-pizzaugn.331823/
1 svar · 1,3k läst
D
Danii KD: Jadå hela skyddskittet.
6 svar · 1,8k läst
·
A
AndersS: [citat] Kan fungera, men är inte den i första hand om du väljer andra fabrikat än IKEA och måste kapa passbit för att få till det. Med IKEA ugn gissar jag på att det medföljer till ugnen så att man inte behöver kapa passbit.
12 svar · 7,6k läst
·
P
PsychoCheF: Med ett 125 rör så hjälper det nog föga hur många motorer du har. Det är för litet för att kunna komma i närheten av fäktens max kapacitet. Om du tex har 4-5 meter rör och två 90böjar så skulle jag uppskatta att du kan pressa igenom ca 300kbm/h. Mao meningslöst att köra fläkten på högre hastigheter, blir bara mer oväsen. Och tänk på tilluften som nämndes ovan. Kommer det
7 svar · 5,5k läst
F
frollic123: Kan det inte vara märken från sugkoppar vid montering?
14 svar · 3,7k läst
·
K
Konan86: [citat] Jag hade en elektriker här idag som kollade på det. Han såg att det var fas 1 i lägenheten, och den "nya" hällen var fas 2. Men den kunde visst kopplas om till fas 1 vilket är bra. Så jag har nog fått den hjälp jag behövde. Att veta att det behövs ett ordentligt uttag bakom spisen. Tack!
8 svar · 2,8k läst
·
L
Lopex: Jag tror inte skadan har uppstått vid produktion utan vid installation/lastning, vilken komposit är det? Laga kompsoiter kan va rätt svårt men går, kolla med företaget om dom kan komma ut och laga repan!
24 svar · 4,6k läst
·
M
Minsing: Hej! Jag har ett gammalt Marbodalkök som är renoverat sen 12 år tillbaka... Det funkar helt ok förutom att gångjärnen håller på att göra så att jag mister förståndet snart.. Jag tänkte lacka om köket nu.. men med de krånglade gångjärnen så känns det rätt värdelöst.. Från början satt det små silvriga gångjärn (se bild) men efter ett tag så börjar de först främst
0 svar · 2,4k läst
·
E
Eeemrun: Hej, Finns det färg eller nya typer av markeringar för varmt och kallt att sätta fast på blandarens handtag. Den färg som satt (blå och röd prick) har börjat skavas av.... Med vänlig hälsning, Emma
0 svar · 732 läst
D
DFYD123: Fukten från diskmaskinen gör sig inte så bra i hällens elektronik.
2 svar · 759 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.