Min farmor hade en pall/trappstege inkört där samt en stor bakbräda.
Just en pall med utfällbara steg verkar varit vanligt på 50talet av någon anöedning

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Även plats för Hamsterbur, mat/vatten-skålar för katt eller hund, fick plats tillsammans med trappstegepallen. Dessutom var det vanligt att en radiator satt där och då var det bra med luftgenomströmning.

Karlia
Mormor satt gärna på pallen och åt där. Onödigt att riskera att smutsa ner duken på bordet...

• Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
J kalle_k skrev:
Min farmor hade en pall/trappstege inkört där samt en stor bakbräda.
Just en pall med utfällbara steg verkar varit vanligt på 50talet av någon anöedning
Känns igen från way back. Den där kökspallen.

Det ingick i standardutförandet - man skulle kunna sitta ned och arbeta vid bänken mellan diskhon och spisen.

• Ritning av ett köksinredning för ett hushåll på 4-6 personer med måttangivelser och placering av vitvaror och skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
torplover_3000 och 8 till
  • Laddar…
G
wd41 wd41 skrev:
[länk]
Brukar finns en skärbräda i lägre höjd, så man kan sitta och hacka?

Fast man skulle väl ändå kunna ha en låda över och ett skåp under?
Jag ställde en plasttunna med en 125L sopsäck i det hålet hos mig. tills jag köpte en 45-golvdiskmaskin. :D

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Känns igen från way back. Den där kökspallen.
"Way back" för oss var 2017-2018 när vi flyttade från lägenhet med detta "hål" som diskuteras, till ett hus med kök från 2001 utan något "hål" för kökspallen. Denna står nu mot väggen in till tvättstugan och det är inte bara en gång man har snubblat och svurit över den. :crysmile:

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.