P
Då har du problemet i avhärdaren.
Svårt att tro på saltet men det skall fara väldigt rent salt till dessa.

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Då har du problemet i avhärdaren.
Svårt att tro på saltet men det skall fara väldigt rent salt till dessa.
Eftersom problemet för upp först när jag började använda saltet från coop hittar jag ändå på det. Det går väl knappast att tömma ut befintligt salt, får väl vänta tills det är helt slut och köpa vanligt grovsalt som jag hade innan.

Tack för dina svar!!

P
Våtdammsugare funkar
Grovsalt kan innehålla föroreningar
Möjligtvis de som släpper nu

electroluxaren skrev:
Våtdammsugare funkar
Toppen, det ska jag testa imorgon!

electroluxaren skrev:
Våtdammsugare funkar
Tittade just in i diskmaskinen och upptäckte att jag glömt skruva på locket till saltpåfyllningen. Det är nog det som är problemet, eller hur?

Man kan ju alltid börja med att dra dit det...;)

P
R realdexter skrev:
Tittade just in i diskmaskinen och upptäckte att jag glömt skruva på locket till saltpåfyllningen. Det är nog det som är problemet, eller hur?
då är det en jättebra ide och suga ur allt så du får med dig alla matrester oxå för de bidrar icke till en förbättrad funktion för avhärdaren

Jag har använt Coops salt till min Electrolux i 15 år. Har funkat bra. MEN huset har också avhärdare - har mycket hårt vatten. Det händer att jag får dimmiga glas och då kör jag sån' där dyr diskmaskinsrengöring och det blir perfekt.

electroluxaren skrev:
då är det en jättebra ide och suga ur allt så du får med dig alla matrester oxå för de bidrar icke till en förbättrad funktion för avhärdaren
Har nu suttit sugit upp så mycket som var möjligt. Provdiskar i detta nu, håller tummarna!

yonna yonna skrev:
Jag har använt Coops salt till min Electrolux i 15 år. Har funkat bra. MEN huset har också avhärdare - har mycket hårt vatten. Det händer att jag får dimmiga glas och då kör jag sån' där dyr diskmaskinsrengöring och det blir perfekt.
Det är säkert inget fel på saltet, jag glömde att skriva på locket när jag fyllde på senast. Min egen klantighet.

electroluxaren skrev:
Testdisken klar!! Alla glas kristallklara!! Tack för all hjälp!! :)

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.