Som rubriken antyder så börjar det dra ihop sig för att montera täcksidor. Har sökt utan att finna svar på hur folk gör med väggdistanserna i plast som håller överskåpen i lod när täcksidan under överskåpet monteras?

Om dom sitter i vägen är dom felmonterade :thinking:
Bild?
Har monterat flera IKEA kök och inte stött på problemet..
Enlig bild fr mont.anv så ska dom sitta på insidan av skåpet och då inte sticka ut på sidan/under skåpet.
Illustration av insidan av ett IKEA köksskåp med korrekt monterade beslag som inte sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mazen Mazen skrev:
Om dom sitter i vägen är dom felmonterade :thinking:
Bild?
Har monterat flera IKEA kök och inte stött på problemet..
Enlig bild fr mont.anv så ska dom sitta på insidan av skåpet och då inte sticka ut på sidan/under skåpet.
[bild]
I nederkant av stommen. På bilden du laddade upp ser man två plastdistanser, som sticker nedanför stommen 5-10mm.

ursäkta min otydlighet.

Stefan_Olsson Stefan_Olsson skrev:
I nederkant av stommen. På bilden du laddade upp ser man två plastdistanser, som sticker nedanför stommen 5-10mm.

ursäkta min otydlighet.
Edit: inser nu att vi förmodligen satt dom upp och ner, därför sticker dom ner:rolleyes:

Om dom sticker nedanför stommen är dom vända upp och ner.
Ta loss vänd och montera täcksidan

• Gilla
Stefan_Olsson
  • Laddar…
Edit: inser nu att vi förmodligen satt dom upp och ner, därför sticker dom ner:rolleyes:
Upp å ner? Hur då? Den förhöjda klacken ska vara mot väggen annars får du inte skåpet i lod.
Har ni satt dom på utsidan stommen?

Mazen Mazen skrev:
Upp å ner? Hur då? Den förhöjda klacken ska vara mot väggen annars får du inte skåpet i lod.
Har ni satt dom på utsidan stommen?
som @Argastesnickaren påpekar så har vi sannolikt satt dom uppochner. Ska dubbelkolla när jag kommer hem.

som @Argastesnickaren påpekar så har vi sannolikt satt dom uppochner. Ska dubbelkolla när jag kommer hem.
Du har troligen satt dom med den tunnare delen som ska va på insidan av stommen, mot ryggen, (se bilden jag la upp) på stommens utsida.
Isf som Argastesnickaren skriver plocka bort och montera dom rätt så löser sig problemet med täcksidan..

• Gilla
Stefan_Olsson
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Du har troligen satt dom med den tunnare delen som ska va på insidan av stommen, mot ryggen, (se bilden jag la upp) på stommens utsida.
Isf som Argastesnickaren skriver plocka bort och montera dom rätt så löser sig problemet med täcksidan..
Tack!

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.