Jag funderar på att köka ikeas köksbelysning till mitt nya kök, men fjärrkontrollern tycker jag verkligen inte om och hade mycket hellre haft en vanlig strömbrytare på väggen. Går det att koppla tex "strömlinje" eller "omlopp" på det sättet? Vad finns det för bra alternativ annars?

Tack!
 

Bästa svaret

T
Går bra, jag har Ikeas Omlopp och Vaxmyra med Ikeas egna driver, kopplad på vanlig väggbrytare.
Du tappar dimmerfunktionen men det kan iaf jag leva utan.
 
  • Gilla
abelv
  • Laddar…
Jag tror att drivern går på senaste dimmerinställning när den kopplas på efter att ha blivit spänningslös om den ansluts via tändtråd som i ditt fall. Bara att testa.
 
Redigerat:
  • Gilla
abelv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.