Hej!

Jag har precis köpt kök från Ikea som består av fyra bänkskåp med lådor. Jag har valt att i varje stomme ha två lådfronter (60x40 cm) från serien Voxtorp. Problemet nu är att fronterna inte får plats på höjden, vilket jag märkte när jag skulle sätta alla lådor på plats...

Jag har googlat lite och förstått att en lösning kan vara att fronten är upp och ner, men eftersom Voxtorp har integrerade handtag på frontens ovansida går det ju inte att vända på den som man vill. Skenan som den nedersta lådan i stommen sitter på är monterad längst ner i botten, så den går inte att sänka mer för att få in den övre lådan. Det felar ca 2 centimeter... Hjälp!! Är det någon som har varit med om liknande?

Vänliga hälsningar :)

• Öppet Ikea köksskåp med Voxtorp lådfront som inte passar på höjden, skenor synliga, skyddsplast kvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksskåp från Ikea med Voxtorp lådfronter som inte passar; synlig repa och nivåskillnad.
    Skapa konto
  • Oöppnad övre låda i ett Ikeaköksskåp där lådfästen syns för högt upp, vilket hindrar lådfronten från att passa.
    Skapa konto
richardtenggren
Du har antingen satt expansionsbeslagen fel eller använt fel hål på fronten till lådbeslagen?
Kolla i manualen igen:)

Redigerat:
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Front uppe respektive nere ska monteras utifrån lådans placering. Ser ut att vara monterad som låda överst.
Finns beskrivet in anvisning för frontdel.

T
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Läs bruksanvisningen igen noga denna gång eftersom du har gjort fel, viktigt att sätta fästbeslaget åt rätt håll och i rätt hål!

[bild]

Du är inte den första som gör fel, är visst rätt så vanligt att folk inte läser monteringsanvisningen:rolleyes:

[länk]
Att läsa monteringsanvisningar är ju så omanligt
Det är det ju bara kvinnor och okunniga som gör
Kanske det är därför som dessa lyckas:rofl:

Tack för era svar! Mycket riktigt, hade slarvat med instruktionen och skruvat i fel hål. Nu passar lådan perfekt

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.