Hej

vi gick och köpte oss en ny fläkt från Klarstein som heter Victoria. Vi köpte den inte direkt av Klarstein utan det var ett köp av privatperson som beställt fel så den var inte ens uppackad. Jag har försökt få kontakt med Klarstein för att köpa den extra dekorationsskorstenen som finns som tillval men det är knäpptyst från dem så nu söker jag en annan lösning.

hur tycker ni jag ska göra? Först tänkte jag något fläktskåp/överskåp men det kommer nog inte att fungera då det kommer att se konstigt ut med skåp upp till tak

det är 90 cm mellan skåpen

• Ny Klarstein Victoria köksfläkt monterad mellan skåp utan dekorationsrör mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade byggt igen med en "låda" som fläkten slutat mot.
Kökfläkt monterad under hemmabyggd vit låda med öppen ventilation uppåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kribban
  • Laddar…
Nu hittade jag bilderna jag tänkte bifoga i det förra inlägget.
Runt år 2000 gjorde vi en budgetrenovering av vårt kök i en lägenhet vi då bodde i och där den gamla Hedenhös-fläkten satt monterad på högra sidan (utanför "linjen" för köksskåpen) och jag löste det med ett överskåp till en kyl/frys och en ny lucka lackad i samma färg som övriga köksluckor. Trots att skåpet stack ut så tänkte varken vi eller någon annan på den faktiskt.
Skåpet blev i stort sett bara en gömma för slang och stos.
Se före- vs. efterbilder (knäppta med en väldigt tidig digitalkamera):
Köksrenovering före och efter, från en gammal fläkt på väggen till en integrerad fläkt i ett matchande överskåp.

• Gilla
kribban
  • Laddar…
Fick svar från Klarstein nu att det inte går att köpa överdelen så nu får det bli en låda. Ska jag använda 45x45 reglar? Tänkte använda limträskiva eller mdf som jag målar vit och skruvar i reglarna.

Jag hade nog kört 45x45 och sedan något materiel som är så likt befintliga stommar/luckor som möjligt i både färg och yta.
Lycka till!
Posta gärna en bild på resultatet sedan.

• Gilla
kribban
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.