Vi bygger nyckelfärdigt, men ska köpa in kök och bänkskivor själva.
Kök ska vi ta från HTH's gör det själv sortiment, och tänkte först ta bänkskiva genom dem också men har nu fått en offert på 67' för dryga 6kvm kompositsten (inkl mätning och utfräsning för hoar och häll)
Vet att sten är dyrt men detta låter DYYYRT. Borde gå att få ner till 50' tycker jag...
Finns ju en uppsjö av leverantörer om man googlar lite, men vilka kan man lita på? Fick en attraktiv offert från stenskivor.se, men läste sen lite recensioner och förstår att de kanske inte är att lita på...?
Viktigt att de erbjuder mätning med laser efter att stommar och luckor är på plats och gärna att de har gott samarbete med en leverantör av hoar i kompositmaterial så att man kan samköra detta.
Några tips?
Kök ska vi ta från HTH's gör det själv sortiment, och tänkte först ta bänkskiva genom dem också men har nu fått en offert på 67' för dryga 6kvm kompositsten (inkl mätning och utfräsning för hoar och häll)
Vet att sten är dyrt men detta låter DYYYRT. Borde gå att få ner till 50' tycker jag...
Finns ju en uppsjö av leverantörer om man googlar lite, men vilka kan man lita på? Fick en attraktiv offert från stenskivor.se, men läste sen lite recensioner och förstår att de kanske inte är att lita på...?
Viktigt att de erbjuder mätning med laser efter att stommar och luckor är på plats och gärna att de har gott samarbete med en leverantör av hoar i kompositmaterial så att man kan samköra detta.
Några tips?
Vilken sten handlar det om? HTH har ingen egen tillverkning, utan anlitar en underleverantör.
Det har varit Stone Systems of Malmö tidigare, men de har gått i konkurs och återuppstått som Stone Systems of Sweden. De sålde inte till privatpersoner, utan bara genom köksåterförsäljare.
Det har varit Stone Systems of Malmö tidigare, men de har gått i konkurs och återuppstått som Stone Systems of Sweden. De sålde inte till privatpersoner, utan bara genom köksåterförsäljare.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Hej,
Vi fick en offert från HTH på 40k för 3,2 kvm kalksten inkl mallning & montering. Av rent intresse kollade vi med lokala stenhuggare och fick bättre priser, så det kan ju vara ett alternativ? Jag är skeptisk till att köpa stenskiva online eftersom du inte har någon kontroll över hur stenen ser ut, men det gäller kanske fråmst natursten. Komposit har ju mindre variationer...
Vi fick en offert från HTH på 40k för 3,2 kvm kalksten inkl mallning & montering. Av rent intresse kollade vi med lokala stenhuggare och fick bättre priser, så det kan ju vara ett alternativ? Jag är skeptisk till att köpa stenskiva online eftersom du inte har någon kontroll över hur stenen ser ut, men det gäller kanske fråmst natursten. Komposit har ju mindre variationer...
En seriös firma, som håller på med natursten, borde lägga upp bilder på den aktuella stenen, eftersom mönstring skiljer sig åt. Det, som passar i ett kök, fungerar kanske inte i ett annat.andr.ljung skrev:
Hej,
andr.ljung skrev:
Hej,
Jag tänker att de borde kunna skicka en aktuell bild på stenen, alternativt att man själv kan åka och kolla på den. Men i och med att det är komposit så tror jag inte det ska vara någon risk att man får ett helt annat utseende. Vi vill ha en vit sten med minimalt med mönster.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Vi bor i Kungsbacka och kommer troligen köpa av Bröderna Henrikssons Stenhuggeri i just Kungsbacka. I priset vi fick av dem ingick mallning. Komposit eller granit kanske går bra att köpa online, men kalksten eller sten med kraftig marmorering skulle iallafall hag vilja se före.R Ronja Hall skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
De här bad vi om offert på en träskiva (am. valnöt) men de har stenskivor mm också. Verkade seriöst men jag vet inte om man kan se stenen man köper. De kanske måste beställa den först till exempel. Även här blev ett lokalt möbelsnickeri billigare på bänkskivan dock.
https://www.agelito.se/
https://www.agelito.se/
Japp, har nu fått offert från Agelito på drygt 50'. Då ingår mätning, leverans och inbärning. Ska ta in nån mer offert, men tvivlar på att det går att få ner priset markant med någon annan.andr.ljung skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Billigast är inte alltid bäst... hittar man en lokal firma med liknande priser hade jag valt (och gjorde) det. Med HTH/Ballingslöv som bas upplevde jag dock att alla alternativ blev billigare...
Offererade de montering också? Skivorna kan bli rätt tunga och kan vara ganska känsliga.
Offererade de montering också? Skivorna kan bli rätt tunga och kan vara ganska känsliga.