D
Anonymiserad 137805: [citat] Vi kom ju fram till i tråden att det inte går att vattensäkra så länge det finns vatten i köket. det enda du kan göra är att följa rekommendationerna i "säkert vatten". med plast underlägg lite här lite där. dvs under diskm kyl frys samt i skåpet under diskbänken. mm. inte f-n är det säkert men enligt gällande rekommendationer
3 svar · 2,2k läst
·
T
Anonymiserad 137805: du har en läcka i maskinutrymmet du kan ta bort sockeln framtill eller bak men var försiktig om du drar fram den så att inte det stänker vatten på switchen uppe på översvämningsskyddet för då blir det kortis och du måste byta den. ur med strömmen svampa upp vattnet starta maskinen och se var det kommer vatten ifrån tar det länge är det spolarmsväxlaren går det snabbt är det
3 svar · 3,2k läst
·
T
Trollskidan: Någon som byggt hörnskafferi med ikea Tänkt 60djup i en sidan å 38djup på andra Dörren 45* vinkel Någon som har mått på detta
0 svar · 1,0k läst
P
polo_henke: I sommarstugan har vi en bänkskiva med laminat enligt bilden. Jag har tänkt att förlänga den befintliga bänken och undrar om det är någon som vet vad detta mönster kan heta? Om någon har tips på var det går att få tag på så tar jag tacksamt emot tips även om det. Hälsningar Henrik
0 svar · 1,1k läst
·
Loordan
Loordan: Och såhär blev köket. Drog en ny fläktkanal rakt upp genom taket. Har funkat bra trots höjden mellan häll och fläkt ☺️
7 svar · 3,7k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: I Malmö finns en återbyggdepå som handlar med begagnat byggmaterial. Ingen sån verksamhet i närheten där du bor? Rivningsfirma som kan hålla ögonen öppna åt dig?
14 svar · 2,7k läst
tttomten
tttomten: [citat] Köp en front från Ikea och använd som mall, snålvarianten är att mappa av den, den lite mera enkla effektiva varianten är att borra rakt genom Ikeas front men då blir den ju skrot.
1 svar · 2,9k läst
J
JohanLun: [citat] Tyvärr inget som håller i masoniten på baksidan då, men gör nog så och sätter nån träbit som stabiliserar...
2 svar · 1,8k läst
F
Anonymiserad 137805: eller strunta i att diska den, åtminstone helt under vattenytan
6 svar · 2,0k läst
·
K
Kurtivan: [citat] Målade med vanlig blank lackfärg för snickerier. Vi blev nöjda med att få bort det träfärgade och kunde matcha med handtag i samma färg.
6 svar · 10,0k läst
·
A
Anders_Nilsson: Punkt 1.81: Kolla VA Punkt 1.82: Dra eventuellt om VA och installera avstängningskranar om inte det är gjort Punkt 5 blir eventuellt Punkt 3.84: Fixa golvet om du vill ha golv under skåpen.
3 svar · 2,6k läst
N
nybyggarn3: [citat] Tackar! För mig blev Ikeas täcksidor för smala på kortsidorna eftersom jag ville gera hörnen. Ikeas täcksidor är 62 cm breda vilket innebär att baksidan måste gå förbi kortsidorna om det ska fungera. Jag tycker det blev bra ändå. Vi målade snittytan vid fronterna några gånger extra och slipade mellan varven.
6 svar · 6,6k läst
·
O
Anonymiserad 433451: [citat] Jajemän det skulle passa
3 svar · 2,0k läst
·
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: Jag hade kört med en mdf-skiva istället och målat den i lämplig kulör.
16 svar · 6,0k läst
·
S
Sara00K: När jag såg länken på lösningen från bygghemma.se som du länkade till va min tanke såhär: att ha den underst, men ändå montera en dold låda högst upp under hon från ikea, som man kan lägga diskborste, diskmedel på osv. Jag ska mäta hur hög den här är. Minst 1 låda ovanför borde få plats.
3 svar · 2,0k läst
·
A
AndersTyresö: Hej ! Någon som hade fler alternativ eller om något företag special anpassar. Har samma spis från Ikea och lite jobbar situation då vi har bänkskiva i sten så svår att anpassa. Ikea Modell:HAH-6000AB A ASSY REV2.0 T:85 /Anders
12 svar · 10,5k läst
·
L
Anonymiserad 137805: spiskåpan till bachon är en aktiv del i husets ventilation, så den får du flytta med.... En kolfilter fläkt kommer fylla köket med fuktig luft då är det bra om bachon fungerar Annars är det ventilationsrören och elen till motorerna och eftervärmaren som måste dras om. agregatetet måste hänga så långt ner så att rören får plats uppepå. kommer nog se ut som fan men funktion
1 svar · 1,7k läst
·
T
turbo100: [citat] Det var oxå bra input. Har kört mest i uteugn men ska köpa ett stål att ha hemma så då blir det 3mm ply om jag hittar det :) Tack
5 svar · 5,1k läst
Robin_87
Robin_87: Man skulle slå/banka underifrån, sedan kan man skruva ut främre skruvarna och lirka ut plankan.
3 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ikea har lite modeller som ansluts med stickpropp så det får man göra själv till skillnad från fast installation men om du ska ta in en elektriker för uttagen så be elektrikern rekommendera en belysning som hen gillar.
2 svar · 1,0k läst
MultiMan
MultiMan: Sladd kontakt krok (kan vi får mer information/μπορούμε να λάβουμε περισσότερες πληροφορίες?)
1 svar · 664 läst
larsbj
larsbj: Renovera skåpen du har ? Snyggt och hållbart, kanske det stryktåligaste som byggts. Ikea har ju skåp som är 37cm Annars är nog det bästa att prata med ett snickeri som bygger ett kök som du vill ha det
1 svar · 846 läst
·
Perriss
Perriss: [bild] Hej! Undrar om nån vet vem som tillverkat dessa köksluckor? Ikea, Marbodal osv.. Luckorna är 40 X 70 cm Mvh: Per
0 svar · 1,1k läst
·
Z
ZeroKnowledge: Äsch jag öppnade upp och kollade och kände på kontakter och allt såg fint ut. Kan man sälja sånt här eller slänger man det bara? Jag får leta efter nytt. Tack för hjälpen allesammans :D
11 svar · 4,0k läst
·
M
Mokina: [citat] [citat] Oh, tack så jättemycket för svar. Skall försöka få reda på vilken modell det är bara, så fixar det sig ju
4 svar · 3,9k läst
·
J
JoelHe: Hej, Håller på att bygga hus och inom snar framtid ska sätta igång med köksplanerna. Planen är alltså att ha spis/fläkt mot yttervägg där takfoten finns. Har även som vision att kunna montera fläkten externt på ytterväggen för en tystare upplevelse i köket. Har ryggåstak i kök så kan ej dra upp imkanal på vinden, får ej plats och vill inte gå med den rakt upp och få
0 svar · 1,6k läst
T
Terasky: [citat] Tack, då kör jag hela kakelrader och kapar bara av lite under skåp och fläkten och hoppas det ser bra ut.
3 svar · 1,6k läst
·
A
Ankans: [citat] Återigen ett stort tack! Nu känner jag mig redo!
7 svar · 5,7k läst
P
polarsson: Dessa är enklare https://www.clasohlson.com/se/T%C3%A4ckbricka-sj%C3%A4lvh%C3%A4ftande-13-och-20-mm/p/Pr412067000
4 svar · 5,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.