E
Ekliptikan: https://www.byggahus.se/forum/threads/koeksflaekt-underverk-ikea-blir-galen.308575/
18 svar · 22,3k läst
·
M
MillaS77: [bild] [bild] [bild] Hej, har helrenoverat kök med totalentreprenad. De satte upp nytt kakel som stänkskydd. Första gången de fogade blev fogen ojämn med håligheter på flera ställen och sned kant mot vägg. De kom tillbaka för att göra om, men fogade bara på befintlig fog utan att skrapa bort det som blivit fel. Resultatet är betydligt bättre men det blir ju inte lika bra som om de
0 svar · 2,7k läst
·
Konpet
Konpet: [citat] Tack så mycket för ett klockrent tips! Jag har förgäves letat efter en lösning på ett sånt här problem (IKEA-kök med Bosch diskmaskin) och inte hittat framgång någonstans. Vände mig därför till sådana här typer av forum och det här är exakt vad jag behöver!
24 svar · 53,4k läst
·
D
DFYD123: [citat] Nej du kan ”sänka” sockeln där om du önskar så länge det finns utrymme för ventilation med 200cm2. Men det kommer ju inte linjera med övriga luckor nedtill.
3 svar · 3,4k läst
·
N
Anonymiserad 137805: grön skotteduk och linoljesåpa är normalt underhåll, grönsåpa funkar oxå men linoljesåpan är fetare det mesta andra skadar marmor som är en porös bergart likt kalksten
1 svar · 2,5k läst
K
karny889: Tack för info! Får fundera lite till!
6 svar · 5,3k läst
prototypen
prototypen: INNAN DU STOPPAR IN KNIVEN MELLAN HÄLL OCH BÄNKSKIVA, dra ur kontakten. för oss kostade det en ny häll. Kniven gick in i elektroniken och brände mer än jag kan laga. Protte
3 svar · 2,7k läst
B
BondenFredrik: Stryker detta ur min bra att ha lista då, tack för alla bra svar, om det blir en isbitmaskin så blir det en extern separat maskin, kostar runt 2000kr kollade jag upp (y)
10 svar · 8,2k läst
L
Lopex: Kapa är inget problem med en vi kelkap och diamantklinga, dock är wiscont white rätt hård att såga tort i, man får lätt utslag samma gäller när du ska få till twiester/popup uttaget det går men blir rätt segt att göra hemma,men har du tid, ork och kan va ute så kör på! Annars är det bara att kolla med stenhuggare I sthlm, finns väl I jordbro, arninge/täby, danderyd/enebynerg,
1 svar · 2,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja jag har sålt in den jättemycket
25 svar · 24,1k läst
BirgitS
BirgitS: Det är nog lite svårt att säga så mycket bara utifrån den bilden men det ser opraktiskt ut med att ha en köksö mitt i vägen när man står vid hällen och ska hämta något i kylen. Likaså kommer ju någon som sitter vid köksön göra det svårt att öppna kylen och de andra högskåpen. Rekommenderar att du lägger upp en planlösning, alltså hur det ser ut uppifrån med markeringar
1 svar · 1,0k läst
·
M
Marull: Är det någon som har erfarenhet av diskho I färgen brons hittade en snygg på bygghemma, men eftersom jag tidigare haft lite dåliga erfarenheter med det företagen med ständiga förseningar av leveranser så är jag tveksam att beställa därifrån
0 svar · 778 läst
sir_daniel
sir_daniel: Slipa/skär ur lite och hitta silicon i liknande färg, eller gör samma och måla i hålet och sedan få i lite epoxy eller tex superlim
1 svar · 4,6k läst
·
H
Haladria: Du ansvarar för att mäta upp allt korrekt och att det kommer in på ritning korrekt som Ikea skickar till sin underleverantör. Inkl. Vart hål ska vara och diameter.
3 svar · 2,0k läst
D
Dr Jumping Jack: [citat] Kan du lägga upp en närbild på resultatet?
14 svar · 11,9k läst
M
Marijairena: [citat] Tack för svar! Förstår detta med stabiliteten. Det ska också vara hål till vänster där en tallriksventil ska sitta. Ska säga det till min son. Det är han som bygger. Skåpet är ett 40x40 cm skåp
2 svar · 1,9k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] dessa skåp har skit elektronik det är inte säkert att det finns i lager brukar vara restade av någon konstig anledning men prova att byt såväl dörrelektroniken som kretskortet bredvid kompressorn.
6 svar · 10,5k läst
·
R
RoAd: Kan fylla i att det var så enkelt att fästena i stommen var kompatibla, så de behövdes inte ens bytas.
3 svar · 11,3k läst
L
Lopex: [citat] Fast är inga problem med 55mm, i med 2 glasfiberstänger så håller det skaru se, inga konstigheter alls. Funkar på både på 20mm och 30mm
8 svar · 5,4k läst
K
KakelDaniel: Skär bort och lägg en ny fog.
3 svar · 5,2k läst
·
-RB-
-RB-: [citat] Jag hade missat denna fråga. Till stora ugnen fick vi med 1 st långpanna med tillhörande grillgaller som passar på den. 1 st ugnsgaller 2 st plåtar 1 st grillspett med någon form av stöd att sätta på långpannan Till lilla ugnen följde med 1 st långpanna med tillhörande grillgaller 1 st ugnsgaller Inga plåtar (knappt lönt heller i den lilla ugnen) Ovan utrustning är i mitt
30 svar · 8,6k läst
·
Annieee
Annieee: Hej! Vi hade precis vvs-installatörer här för att installera vatten i vårt nya käk. Vi hade köpt en blandare från Primy från bauhaus. Det är dock olika tryck i kranen och vvs säger att det inte är fel på rören, de testspolade med slangar från ballofix och då fungerade det fint. Då borde felet sitta i blandaren. Men, vi upptäckte precis också att det klickar från slangen under
0 svar · 1,4k läst
·
D
DFYD123: [citat] Grass
5 svar · 2,1k läst
·
D
5 svar · 2,1k läst
·
H
Håbbe01: Finns lite olika varianter ex denna https://www.luftbutiken.se/badrumsflakt/4380-flexit-100b-p-dragstromsbrytare-vit.html
1 svar · 1,1k läst
Luddis_1
Luddis_1: En lågbudget lösning kan vara tex Plocka bort hela skåpet och kapat det som behövs för att nå önskad höjd. Luckan kapar du i överkant så blir ditt tilltag mindre synligt. Väggdelen som blir synlig kan du spackla och måla i snarlik färg som kaklet.
1 svar · 1,9k läst
·
M
Marijairena: Jo, jag såg när jag köpte kontaktuttaget att de 2-vägs var jäkla klumpiga. 1-vägs är snyggare och plattare. Hade jag vetat det från början skulle jag föreslagit honom göra ett sånt där avlångt hål för 1,5 facks apparatdosa. Då finns det 2-vägs platt design. Har vattenkokare och elvisp när jag bakar. Inget av det andra. Brygger mitt kaffe i tratt med Melittafilter. Fyller i
2 svar · 939 läst
A
Användare343: Tack för svar. De ligger i linje med de tankar jag har, sätter nog dit lite pallningsbrickor för att säkra upp.
2 svar · 1,0k läst
S
salahunreal: [citat] Ja det stämmer. Jag kunde inte göra mycket med Ikea planeringsverktyg men jag har köpt sänk-höj skrivbord utan skivan och ska använda samma skiva som bänkskåp https://www.amazon.de/gp/product/B081GLR5NS/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 [bild]
5 svar · 2,7k läst
L
Lavayui: Är inte säker på om jag förstår vad du menar. Jag tänker nåt sånt här som bilden. Kylen når ju ända ner till golvet, utan sockel. Då blir det konstigt om skivan bredvid inte går ner hela vägen till golvet tänker jag.
4 svar · 5,5k läst
·
Mazen
Mazen: Ska du avsluta med ett högskåp kan du kilsåga reglar och sedan slå på en 15 mm plyfa och bygga ut väggen där skåpen blir. Den avslutande täcksidan blir med det extra djup och döljer den xtra väggen. Du kan göra samma sak även om du avslutar öppet med vägg o bänkskåp, men då får du sätta en nivålist för att täcka övergången mellan väggdelarna.
7 svar · 7,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.