Hantverkarna som monterade köket hittade på denna lösning: jag har ett kolfilter i spisfläkten. Sen är röret dragit upp till ett utrymme ovanför överskåpen, och detta utrymmet är klädd in med täckbrädor. Jag förstår inte riktigt var de tänkte att luften då tar vägen... är det en okej lösning?
Inte så att det är ett utsug där bakom?
Ett smart sätt att minska risken för doften av matos utan att man trycker ut luften från fläkten i ventilationssytemet. Det kan aldrig bli övertryck där om det ser ut som på bilden.
Så löste jag det i en lägenhet för 10år sedan.
Ett smart sätt att minska risken för doften av matos utan att man trycker ut luften från fläkten i ventilationssytemet. Det kan aldrig bli övertryck där om det ser ut som på bilden.
Så löste jag det i en lägenhet för 10år sedan.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
ser ut som om den fuktiga luften från fläkten kommer att göra en del icke önskvärda ting i detta utrymme om den inte leds bort av ett sekundärt system.
Har sett liknande lösningar av entreprenörer från ett land strax söder om vårt där detta möjligen är standard
Har sett liknande lösningar av entreprenörer från ett land strax söder om vårt där detta möjligen är standard
Inget utsug där bakom nejHuddingebo skrev:
det låter absolut som en möjlig risk. Vad borde vi göra?electroluxaren skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden