Kök
Timberman88: [citat] [citat] Tusen tack. Gick bra att byta diskmaskinen efter detta.
cosmic: Jo, såg den tidigare. Men vi hittade fin sten på Hornbach: https://www.hornbach.se/shop/Mosaik-natursten-XQM-001M-30-5x30-5-cm-beige-gra/7996149/artikel-detaljer.html Kvartsit, 48x48 mm. Lite huggen yta, otroligt fin mot den gråsarta granitskivan. Annars är den här travertin-stenen också riktigt läcket. Slätare yta, mjuk, len känsla, går lite mer åt det sandfärgade hållet
Ibruks: Kan kan man säkert det är ju en smaksak. Jag har inga erfarenheter men spontant tänker jag att väldigt många har ekparkett på golv och en bänkskiva av ek utan att det känns konstigt så spontant skulle jag svara ja då detta torde vara samma sak fast med sten.
Enskog: Det ser ju snyggt ut. Lägenheten i fråga är inte min annars hade jag klarat det själv.
Stefan1972: Påstår kvik detta så måste det ju framgå i nå papper isåfall. Det är inte rimligt att anta att en lekman ska behöva instruera kvik hur mätningen ska utföras om det nu skiljer enligt dem. Kund har beställt en skiva som kvik har mätt upp och tänker leverera. Det kan inte bli mer komplicerat än så. Krävs det mer mätningar så borde de avbryta och informera om att väggen avviker
KnockOnWood: Ett enkelt sätt att lösa det på är faktiskt att strunta i att "foga". Och i stället lägga en remsa av någon kraftig ofärgad tejp över skarven. Så gjorde vi för 12 år sedan, och det funkade bra de 10 åren vi bodde där Visserligen inte träbänk, men annars rätt lika.: [bild]
Kdog: Vi byggde ett vinkelkök där ena delen av bänken har vägg i båda ändarna så där var det viktigt med rätt mått. Vi mätte så gott vi kunde och fick faktiskt till det helt perfekt men hade i vår riskbedomning räknat med att vi skulle kunna behöva kapa bänkskivan. Känner man att man absolut inte kan tänka sig att kapa en bänkskiva själv så kanske det är bäst att be Ikea mäta om
gaia: läste någonstans att tak med spottar kallas nu acne -taket. Redan nervärderat ?
Maxx16: Hmm, ja de är ju en kort sträcka. Ska överväga att bila den korta biten. alternativt om man nöjer sig med ett doslock med näsa på och ett utanpåliggande uttag bakom fläktkåpan
Anonymiserad 137805: [citat] det flesta premium modellerna har ett aquastop på ett eller annat sätt. att den inte tömmer beror nog på att det är stopp i den andra slangen eller pumpen
lostinsweden: Jo tack så mycket. Det kommer fungera bra som du förslår.
tergo: ser ju ut som det översta är förberett för ev mätare till varmvattenförbrukningen
Benga360: [citat] Kan tyvärr inte yttrra mig angående microcement. Jag la vanlig cement på mina, det har hållt hyfsat. Skulle jag gjort det idag hade jag tuggat upp ytan lite då det har släppt lite i vissa hörnor.
arneri68: Med omlotthyllor lämnas ibland mycket luft i hörnskåpet. Jag har byggt några fack för att nyttja oanvänt utrymme för bla ugnsplåtar mm. Grejerna är lättillgängliga och blockerar eller blockeras inte av andra redskap. [bild] [bild]
OlleMa: Jag gör just nu hurtsar till en köksinredning. Vilka expansionsbeslag är bra? Botten- eller sidmonterade? Och har ni tips på bra märken? Jag har kommit fram till att jag vill ha mjukstängande men inte det man kallar push, alltså sådana där man trycker på hurtsen eller lådan och så åker den ut. Och det är ju bra om de går att justera lite också.
Mats-S: [citat] OM själva stommen är skev så går det omöjligen att fixa med lådjusteringar, som du ser så är det två rader, så någonstans kommer skevningen att visa sig. Vill lägga till i mitt inlägg ovan att det kan även bero på att golvet skevar sett mellan baksida och framsida. Fixas enkelt genom att klossa lämpligt hörn :) Men givetvis, om stommen är som den ska vara, då är din
Ryttarnn: [citat] Diskmaskinen är också en Siemens SN65X68Ce/11
Anonymiserad 137805: [citat] Då är det fel på tuben eller diffrentsialtrycksventilen
Anonymiserad 137805: [citat] Oj hur snabbt nej ingen uppfattning jag går ju in i olika kök och ser ju olika slitage.
tergo: kanske fråga här Kundsupport Mora Armatur - Hög kvalitet och modern design
Hep: Om du mot förmodan skulle störa dig på det när allt är klart går det att lösa med 2 mm tjockare dämpningspluttar mellan lådfront och stomme. Har du lådstängare sugs de fast ändå och du får allt i liv. Fast jag är rätt säker på att du inte kommer tänka på de två millimetrarna.
_ametist_: Hej, Det är dags att behandla mina träytor av valnöt i kök och badrum. Jag önskar en behadling som inte innehåller giftiga ämnen och jag vill gärna behålla träkänslan (dvs inte för "plastig" beläggning) Har ni tips om vilken behandling jag ska använda? Tack!
Tobzter: Ike verkar inte riktigt hänga med när man sparar. utan man måste spara en kopia för att de ska funka https://kitchen.planner.ikea.com/planner/#/se/sv/planner?projectId=45936D05-1E09-437A-B3FC-168530F9CBF4&ref=share
ptk: Funderar på bänkfläkt integrerad i spis från Fjäråskupan till det nya köket modell Vy. Planen är att leda ut ventilationen genom fasadväggen. Någon med erfarenhet som vill dela med sig?