Någon som har erfarenhet av att skära i/knäcka fiskbenmosaik diagonalt? I bygghandeln föreslår man en skråma med glasskärare eller vinkelslip på ytan varefter man knäcker bitarna med kakeltång. Att få till en rak linje med en kakelsåg på bitar som sitter i ett klent plastnät verkar svårt. Jag har ca 10 m att kapa, så det får gärna bli rätt vid första försöket.