R
Ryttarnn: [bild] bänkskivan på plats
8 svar · 3,8k läst
·
W
wolfen74: Hej! Är på gång att byta skiva på diskbänken och ska även kakla om ovanför diskbänken. Har funderat lite på i vilken ordning det är bäst att göra detta. Nya skivan har samma tjocklek som den gamla. Riva kakel, byta skiva och sedan kakla nytt, Göra hela kakeljobbet först och sedan byta skiva byta skiva först, sedan ta tag i kaklet Tacksam för input och tankar utifrån era
0 svar · 909 läst
C
craig_karr: [citat] Precis, det var lite det jag menade att även om ett kök är "premium" så handlar det till mångt och mycket om varumärken snarare än att man får något byggt i guld, så jag är väldigt osugen på att lägga onödigt mycket pengar därför tycker jag att detta alternativ att köpa ett begagnat kök var bra. Det blir helt klart lite mer jobb men för mig var det värt det.
14 svar · 10,5k läst
·
R
realdexter: [citat] Jag byggde den åt mitt ex och jag har inte hört något om att den skulle vara ostadig.
2 svar · 8,2k läst
·
A
astah: [citat] Tack så mycket för ditt svar! Det låter lovande. Då kanske vi vågar satsa på linoleumbänkskiva till köket. :)
8 svar · 13,9k läst
·
S
Steppen: [citat] tack för påpekandet, gjorde en ny tråd med rätt namn.
2 svar · 1,5k läst
·
S
Steppen: Hej, Pipen på min köksblandare, Oras saga, kärvar i vridning dvs går inte vrida ca 90grader som tidigare utan kanske 30grader. För att försöka fixa detta behöver jag få loss pipen men vet ej hur…någon som kan hjälpa mej? Hittar instruktioner som pratar om ett hål på baksidan där det ska sitta ett spärrstift men jag ser inget sånt. [bild] [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
molly vallström
molly vallström: Byter ut köket för att jag inte tycker om det. Vad det gäller fläktelementet sätter vi bara dit det för att ha en värmekälla om det behövs. Vi kommer riva en vägg för att få en mer öppenplanlösning och då kommer det ju värme från bla kamin och annat element. Kan tillägga att vi byter fönster till ett betydligt bättre och isolerar nu i renoveringen. Peab kommer och fixar
7 svar · 3,4k läst
BirgitS
BirgitS: Det är nog en glasmästare som gäller.
1 svar · 853 läst
·
R
Ryttarnn: Vi valde ljus skiva till grått kök och vita väggar [bild]
2 svar · 2,7k läst
·
K
Krille4: [citat] Märket vet jag inget om själv men det borde gå att dubbelkolla måtten om du får tag i manualen. /Krille
10 svar · 3,5k läst
·
R
Ryttarnn: [citat] den här är för svåra fläckar, man ska tydligen använda denna en gång om året. Typ någon ytbehandling också om jag förstod det rätt. Kolla https://www.jetstone.se/produkt/jetstone-cleaner/ där
5 svar · 3,5k läst
·
L
Lopex: Dom på bilderna är carrar marmor och den andra är jura Grey kalksten. Klena mot fläktar och repor. Juran är dock bland dom billigare. Granit(polerad) är klart bäst, tål det mesta och står emot repor rätt bra! Samma gäller komposit men minus värmen, dock ofta lite dyrare. Draget lite ur hatten men ca pris 3.2x0.625x~6000=12k för bänkskivorna(30mm) 2-3.5k för underlimmad vask 1.5k-2k
2 svar · 2,5k läst
BirgitS
BirgitS: De som är i diskbänksskåpet är från Tollco och de tycker jag är bra. Vem som har gjort de andra kommer jag inte ihåg. Har man vitvaror som står på golvet och ska dras fram så måste det vara en bred öppning.
1 svar · 1,8k läst
D
DahlEricsson1000: [citat] De är förmodligen ihopkopplade så om du kör köksfläkten är det risk att du får ut matos i badrum/klädkammare osv, där övriga ventiler sitter.
3 svar · 1,2k läst
L
Lopex: Tycker du ska köra akrylfog så målar du ner på fogen med samma färg som väggen är, det blir klart snyggast
2 svar · 2,3k läst
·
J
jessss: [citat] Vad skönt att du fick dina blandare åtgärdade! Det var en svart Gustavsberg Epic köksblandare jag hade. De verkade vara medvetna om problemet i mitt fall också, men det är säkert som du säger; att de nya modulerna de monterade hade samma problem. Trist för mig, men skönt för dig att det ordnade sig :)
5 svar · 4,3k läst
J
jonaserik: 300x300 vita plattor och då går det att sätta dekorationer på dom. Finns i dom måtten. Tröttnar du så kan du byta. Fogar ca 3 mm och i lite gråton brukar vara snyggt.: Mät ut med start från mitten så du inte får en flisa på 1 cm i slutet på någon sida. Kapen hamnar då med vass kant i slutet på varje sida.
7 svar · 1,4k läst
·
T
Timberman88: [citat] [citat] Tusen tack. Gick bra att byta diskmaskinen efter detta.
2 svar · 2,7k läst
·
C
cosmic: Jo, såg den tidigare. Men vi hittade fin sten på Hornbach: https://www.hornbach.se/shop/Mosaik-natursten-XQM-001M-30-5x30-5-cm-beige-gra/7996149/artikel-detaljer.html Kvartsit, 48x48 mm. Lite huggen yta, otroligt fin mot den gråsarta granitskivan. Annars är den här travertin-stenen också riktigt läcket. Slätare yta, mjuk, len känsla, går lite mer åt det sandfärgade hållet
5 svar · 2,0k läst
·
I
Ibruks: Kan kan man säkert det är ju en smaksak. Jag har inga erfarenheter men spontant tänker jag att väldigt många har ekparkett på golv och en bänkskiva av ek utan att det känns konstigt så spontant skulle jag svara ja då detta torde vara samma sak fast med sten.
4 svar · 1,1k läst
E
Enskog: Det ser ju snyggt ut. Lägenheten i fråga är inte min annars hade jag klarat det själv.
4 svar · 4,2k läst
S
Stefan1972: Påstår kvik detta så måste det ju framgå i nå papper isåfall. Det är inte rimligt att anta att en lekman ska behöva instruera kvik hur mätningen ska utföras om det nu skiljer enligt dem. Kund har beställt en skiva som kvik har mätt upp och tänker leverera. Det kan inte bli mer komplicerat än så. Krävs det mer mätningar så borde de avbryta och informera om att väggen avviker
2 svar · 2,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Ett enkelt sätt att lösa det på är faktiskt att strunta i att "foga". Och i stället lägga en remsa av någon kraftig ofärgad tejp över skarven. Så gjorde vi för 12 år sedan, och det funkade bra de 10 åren vi bodde där Visserligen inte träbänk, men annars rätt lika.: [bild]
1 svar · 2,5k läst
·
J
JF.: [citat] Ja det var i överkant
6 svar · 2,0k läst
raveper
raveper: Borra 3cm är inte så svårt.
6 svar · 2,7k läst
·
K
Kdog: Vi byggde ett vinkelkök där ena delen av bänken har vägg i båda ändarna så där var det viktigt med rätt mått. Vi mätte så gott vi kunde och fick faktiskt till det helt perfekt men hade i vår riskbedomning räknat med att vi skulle kunna behöva kapa bänkskivan. Känner man att man absolut inte kan tänka sig att kapa en bänkskiva själv så kanske det är bäst att be Ikea mäta om
1 svar · 1,9k läst
G
gaia: läste någonstans att tak med spottar kallas nu acne -taket. Redan nervärderat ?
10 svar · 1,9k läst
·
D
Derbyboy: Ja det tycker jag du ska göra.
1 svar · 849 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.