C
ceciliabolin: Tack Alfredo, tänkte precis som du men det blev inte godkänt därhemma.
13 svar · 5,4k läst
·
S
Seaser: Hej, Ska bygga ett utekök och kommit över diskbänk och blandare billigt. Dock saknas delar av avloppet som behöver kompletteras med nya delar alternativt köpa helt nytt... Vill helst hålla ner kostnaden. Kommer inte använda diskmaskin. Någon smart rackare som vet bästa sätt att fixa detta avloppet, hittar ingen information förutom det som finns på bilderna. Ursäkta "äcklelfaktorn",
0 svar · 1,7k läst
·
F
FDT: Om du önskar stark bänkbelysning högt uppifrån, skulle jag satsa på dimbara rejäla spottar. Den där listen på 10w/m med discobelysning blir nog mera ljusskygg show än rejäl bänkbelysning?? Själv har jag ledlist 55 cm över bänk. 14W/m men kanske med lägre energieffektivitet än din tilltänkta.
9 svar · 4,0k läst
·
Alfredo
Alfredo: Vrid ett kvarts varv på respektive kulventil ungefär mitt i bilden. [bild] Och kolla att de verkligen tätar innan du börjar plocka sönder något.
17 svar · 15,5k läst
·
B
BSOD: Prova gjutjärnspanna. Det var lösningen för oss när vi hade Ikeas häll med bristande reglering.
19 svar · 13,2k läst
B
Brfkrump: Har nu införskaffat en FM mattson blandare med fräsch diskmaskinsavstängning. Funkar super ;)
15 svar · 36,0k läst
·
A
AndersS: Går att fästa fronten även om det är trångt. Ett tips är att dra i skruvarna i botten innan man sätter dit passbiten och sedan ta loss dem, då har du gängat upp hålet och kan sedan fästa dem med handen innan du drar med mejsel. Satte tre IKEA-kök inom dryga året och till 2-3 så skruvade jag sedan fast passbiten innan man lade bänkskivan på plats. Det är nackdelen med oss
3 svar · 12,1k läst
·
Krilleman
Krilleman: Är sambon glad brukar det mesta lösa sig! ;);)
4 svar · 2,4k läst
·
K
Kris1: Hej forumet. Jag försöker sätta upp en frihängd Thermex derby men får verkligen inte till det. Deras beskrivning är ett skämt. Är det någon som har en som kan guida mig? Jag har skruvat skenorna utanpå på takanslutningen och de nedre skenorna utanpå de övre. när jag väl ska sätta upp fläktdelen går den inte in innanför skenorna.
0 svar · 1,3k läst
·
G
gaia: roligt att se hur kompositmaterial åldras.... Kolla på leverantörens sida hur man polerar ytan rent. Sök efter fex med Corian
1 svar · 2,1k läst
·
krillek
krillek: [citat] Bara för att förtydliga - så här kan man göra sett utifrån. I just det här exemplet har vi inget element under fönstret men det skulle mycket väl fått plats i och med att bänkskåpen och diskhon är utdragen ungefär 20 cm från väggen. Vi byggde sen en "låda" framför fönstret och där det sitter ett vägguttag kan man sätta ett galler där den varma luften från elementet
5 svar · 4,1k läst
·
G
gaia: [citat] om du följer länken så kan du designa din egen rostfri bänk efter egna mått och egna val av kanter. Det dyker också ett pris på ditt bänk i ritprogrammet till slut. Jag har 2m rostfri bänk med en stor diskho och uppvik på 10cm i bakkant +en sida och det kostade ca 15000kr. Inte bara praktisk men faktiskt också snyggt med dom höga kanter och ingen silikon mellan bänk och
11 svar · 7,9k läst
KJD
KJD: [citat] [citat] Haha, eller köpa ett borr för 800 kr och hyra ut det sen :). Försökte ett par ggr till idag och fick till något som får duga - särskilt med tanke på att det helt ska döljas. Gjorde lite ont bara att ha en hål som såg ut som en krater efter första försöket. Tack för ni jaga på mig att prova. Fick till någon slags teknik där jag vred plattan radiellt mot klingan
32 svar · 16,1k läst
·
D
Dublin: [citat] Kommer nog inte ha täcksidor, men annars låter det görbart. Tack!
2 svar · 3,0k läst
nikasp
nikasp: Jag tyckte att de jag hade var kanon som snabbt och enkelt gömställe, lätt att lägga ner nån ipad och en dator när man drar på semester eller liknande.
7 svar · 4,8k läst
Ida_83
Ida_83: Tack för alla svar
5 svar · 1,9k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Har du monterat Variohinge rätt? Sitter den svarta plastbiten ovan på maskinen?
1 svar · 2,5k läst
Sjomanen
Sjomanen: [citat] men det är combi ugnen ? Dom andra ugnarna har kanske inte det problemet????
14 svar · 14,4k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] https://www.ebay.com/itm/353748396601
5 svar · 1,4k läst
·
S
salkin85: Skivan kommer röra sig och kaklet kommer ramla ned, Sätt en renoveringsgips så blir det bra
2 svar · 791 läst
3
307an: Så är det säkert, 5 års garanti. Vi köpte dock lägenheten i höstas, det var ett dödsbo, så vi har inga kvitton. Hällar är nödvändigtvis inte så dyra, vi vill bara ha en som inte stänger av sig. I vår förra lgh gjorde vi nytt kök 2018 och köpte en IKEA häll där fick vi elektroniken utbytt efter 2 år, det blev lite bättre men aldrig bra. Jag vet att IKEA inte bygger spisar
9 svar · 10,2k läst
M
Anonymiserad 137805: EICO är bara design skall man vara fin får man lida pin som det heter. många av dessa fläktarna tillhör whirlpools amerika serier och då kan whirlpool i sverige fixa dessa efter lite stånk och stön. Skall du vidare med ljudnivåerna måste du låta ett laboratorium mäta dessa så att du får ett protokoll som är spårbart avseende metoder, standarder och normaler. Vilket jag tycker att
2 svar · 2,0k läst
K
Kris1: Tack för supersnabbt svar!
2 svar · 1,0k läst
·
Jocke45678
Jocke45678: [citat] Helt rätt. Nu finns det 100 olika sorters bordssalt så begreppet bordssalt är en tolkningsfråga. Men rent salt ska det såklart vara. Inget jod eller klumpförebyggande medel osv. Utan rent Natriumklorid (Sodium chloride) NaCI
24 svar · 61,8k läst
G
gaia: finns VV-bereddare som kan döljas bättre i ett kök. Nibe har en 98 liters modell som är av storlek 60.bänkskåp och ryms under bänkskivan. Kan inte byggas in i en kökskåp men smälter in bättre än på bild
2 svar · 4,5k läst
·
G
gaia: Jag skulle börja med att skrubba rent med såpa eller Yes så all gammal fet och impregnering löses upp. Tror inte heller att granit åldras på det sätt som denna skiva. Kanske om du kan se skivans undersidan någonstans så blir det lättare att gissa?
24 svar · 10,9k läst
·
D
DFYD123: [citat] stosett.se - E.V.A
8 svar · 2,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Flytta en pastakastrull med kokande vatten 180 cm över golvet är verkligen inte samma sak som att vrida sig runt. Jag hoppas att det inte är någon risk att småbarn befinner sig i köket för det är ju de som råkar värst ut.
14 svar · 1,7k läst
·
E
Erikanne: Hej. Har ett HTH kök i bok med vit perstorp front. Nu undrar jag om det går att ta bort den tunna vita fronten och lacka luckan i en färg? /Annelie
0 svar · 627 läst
Sorryd
Sorryd: Jag har ftx med köksfläkt som jag tycker utsuget fungerar dåligt . När jag kollade rördragningen såg att röret för utsug gick upp på vinden för att tvärt vika längs golvnivå och släppa ut under takfot .Min fråga är skulle det fungera bättre om jag drog om röret så att utsläppet gick rakt upp genom taket .Fläkten är nästan ny av märket acetec evoair a70tepp
0 svar · 805 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.