Hej
IKEA hade inga monteringsanvisningar på mina FAKTUM Rationell lådor. Jag har köpt nya fronter och behöver få bort fronterna på de höga lådor som har en metallstång mellan bak- och framstycket.

Är det någon som har koll? Vill inte använda våld då jag måste återanvända allt förutom själva lådfronten.

Se bifogad bild på infästningen i fronten.

Tacksam för hjälp!

bildfaktum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Löst
Mod kan radera tråden

C
Näää pek_ivan, nu får du allt ta och dela med dig om hur du löste problemet också.
Det här är ett öppet forum där vi delar med oss, inte en personlig helpdesk där man får svar på sina frågor sedan raderas trådarna.

• Gilla
Patrikkkk
  • Laddar…
pek_ivan skrev:
Löst
Mod kan radera tråden
Istället för att radera tråden är det väl bättre om du istället skriver lösningen (vinkla staget längs fronten och dra pluggen rakt ut) så att andra som har problemet kan hitta en lösning?

EDIT, tvåa på den ...

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Ja och är de tröga att dra ut så kan man skruva så att de "gängas" ut vilket är ganska lätt med.

Ok
Anledningen till att jag fråga här var för att IKEA saknade monteringsanvisning för denna modell av Rationell. Men jag hittade en engelsk version på nätet. Till skillnad från de senare modellerna så ska man haka av denna i bakstycket FÖRST. Sen viker man stången i framkant där den är ledad och helt enkelt skruvar ut den. Bifogar bild från beskrivningen.
På Bild nr 7 ser man att vid montering ska man först gänga i framkant sen klicka i, i bakstycket.
Har testat hemma och det funkade.

1_rationell_deep_drawer_instructions_5.jpg
Skapa konto

• 1_rationell_deep_drawer_instructions_6.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Bangan och 1 till
  • Laddar…
Har samma problem och lyckas varken dra eller skruva ut pluggarna, och blir inte så mycket klokare av bilderna i tråden. Någon som har ett tips? Närbild på en fastsittande plugg i en vägg med en del av ett metallrör ovanpå.
Skapa konto

Paul-Staffanstorp
V ValterN skrev:
Har samma problem och lyckas varken dra eller skruva ut pluggarna, och blir inte så mycket klokare av bilderna i tråden. Någon som har ett tips?[bild]
De där får man greppa med en polygriptång och vicka samt lirka dem rakt ut.

Stort tack! Ingen enkel match, men lyckades till slut med den metoden :)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.