Bernieberg
Bernieberg: Försök i alla fall titta om allt ser bra ut uppe vid blandaren. Det var en tråd för ett tag sedan där någon hade vridit ett rör utan att det brast men det snörptes ihop så pass att det inte kom en droppe när vattnet slogs på.
14 svar · 4,1k läst
·
L
Lägganbygg: Hej, Vi ska göra ett mindre arbete i vårt kök som består av ca 15 skåp. Vi ska utföra följande: Riva ett stort skåp och sätta dit ett hyllskåp och ett bänskåp Fixa en inluftsventil så det finns en metallplatta man kan justera inflödet på Ta bort 3 bänkskivor och sätta dit 3 nya Riva kakel och sätta nytt kakel Byta alla skåpsluckor till nya. Vi har fått två offerter En på 40
0 svar · 1,5k läst
A
andersmc: [citat] Kan du lägga upp några bilder som visar vad som är fel?
7 svar · 2,2k läst
M
magnus64: Jo tack, jag känner till Google. Kan dock inte hitta tillräcklig info om t.ex. stavbredden så att jag kan hitta en skiva som matchar de befintliga.
2 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Nej, det är Ikea som har valt att frångå alla standard som finns på området.
2 svar · 4,2k läst
·
L
Lopex: 30mm med 30cm öh ska funka, har gjort liknande när jag jobbade med sten, om du är osäker, ring och hör med olika stenhuggare och se vad dom säger Lycka till
3 svar · 1,7k läst
M
magnu: Du har ett p.m.
3 svar · 1,6k läst
G
Guzzen: Toppen, skönt att man inte är helt vilsen kring detta. Tack för svaren, då ska jag reka vidare och främst på elens kapacitet
4 svar · 4,5k läst
Bernieberg
Bernieberg: Kolla anvisningen för den fogmassa du använder så den funkar till smala fogar. Ex. Kiilto går bra till 1 mm fog.
2 svar · 1,7k läst
B
Bostadsrätt2: Ok, tack för svar! Väldigt snyggt som sagt.
7 svar · 14,1k läst
·
G
GR0NK: [citat] Tack för din input! Mycket man behöver tänka på hehe, tror köket står kvar!
6 svar · 3,3k läst
·
raveper
raveper: Du kan säkert byta mjukstängarna om di är trasiga.
1 svar · 1,3k läst
E
Erik-Persson: Funderar på de där panelskivorna och sen måla dom med lackfärg. Men osäker om det räcker för ett kök. Bänkskiva ska gå upp 15 cm och sen pärlspont. MDF brukar ju dock inte gå så bra ihop med vatten.
3 svar · 1,7k läst
Amazonic
Amazonic: Jag har använt laminatgolv,det har funkat fint i 1år nu
2 svar · 2,4k läst
K
Kane: [citat] Jag med. Såg nu i första inlägget att det är tapet och inte målad vägg. Men prova att måla tapeten med lämplig färg som är lätt att sköta. Kolla med en färgaffär.
6 svar · 3,5k läst
·
J
Johanna Brännström: Jag trodde först att jag bara skulle få sälja dörrarna, men när köparen kom hade hon med sig sin man som äger en äldre hyresfastighet i behov av renovering. De var intresserade av återbruk. Han tog fram kofoten och mejsel och med en del lirkande och bändning lyckades han få ner och bort hela klabbet, inklusive underskåp med diskbänk. Jag kan inte fatta vilken tur vi hade! Vi slapp
13 svar · 6,7k läst
·
I
Anonymiserad 137805: [citat] En smart lösning är för de flesta en kontakt som sitter där man behöver den och att den fungerar.
1 svar · 1,6k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] Takintegrerade fläktar är till för att sitta just i taket, det blir väl takhöjd på 270cm för dig, bara dubbelkolla med tillverkaren vilken maxhöjd de anger
1 svar · 1,1k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Kolla med kökslevrantören de brukar ha bra samarbete med många hantverkare.
1 svar · 976 läst
M
magnu: Inte lätt det där med vitvaror. Men fundera istället på vilka parametrar som är viktiga på vitvarorna och välj därefter. Det som var viktigt för oss var: Diskmasin - ljudnivå, eftersom alla diskar rent Köksfläkt - ljudnivå och sugkapacitet Mikro - Stor, så att stora uppläggningsfat går in Frys - självavfrostande Sedan får man ju se vad man har råd med också.
3 svar · 1,1k läst
MiaCJ
MiaCJ: Sprickorna är ingen fara det är bara två stycken, de uppstod när golvet skulle läggas och det var lite trångt. Klinkersen var tyvärr inte genomgjuten så när det har ramlat ner tunga saker på golvet så syns jack väldigt väl. Men tack för ditt svar, vi ska testa att lägga på en platta och känna efter
2 svar · 695 läst
B
Bberg: [citat] Haha ja det kan vi ju avslöja nu, Lofra.
12 svar · 3,5k läst
S
Småhusägare: Köksrenoveringen här hemma fyller snart 1 år(!) och nästa förestående moment är kaklet. Kakel, fogbalja, fixkam, fogplatta och fogsvamp är inhandlat, primer, fix & fog är på inköpslistan. Alla tänkbara Youtube-klipp om kakling har studerats i utbildningssyfte och ett visst självförtroende börjar sakta infinna sig. Det finns dock ett par frågetecken kvar att räta ut: *Rillorna,
0 svar · 850 läst
A
Allmänobildad: Du måste ha en vanlig evakueringsfläkt om spisen har egen imkanal. Rexoventen kan istället styras med t.ex femstegstrafo. Hur du ska göra med tilluften när du kör spisfläkten är också ett problem som måste lösas. Det kanske går att bygga om rexoventen så att motorerna kan styras var för sig, och på det viset köra tilluftsmotorn högre när spisfläkten körs?
9 svar · 1,1k läst
T
Toberik: Vi har plockat fram en gammal tegelvägg i köket, och funderar nu på att behålla den synlig. Finns det något bra tips för att snygga till/tvätta den och sedan behandla för att motstå vattenstänk mm?
0 svar · 1,9k läst
D
Derik29: Har fått lovat en tekniker på Tisdag. Blir intressant att se vad det är. Var dock ett jäkla bök att få ut en tekniker. Vi får se vad domen blir.
10 svar · 3,0k läst
·
ådal
ådal: Även under nyinstallationer så drar man åt för att sedan lossna muttern och återdra för att motverka spänningskorrosion. Så det är inget ovanligt! Så här säger t.ex. vatettes monteringsanvisningar, [bild]
2 svar · 1,2k läst
EddieHansson
EddieHansson: [citat] Precis så som jag gör. :) Lite diskmedel och vatten. Hetta upp och låt så så går det bort lätt efter ett par timmar. Sparar både energi och vatten, för att tala om tålamodet.
2 svar · 4,5k läst
Skånepöjk
Skånepöjk: Ja det är lugnt
1 svar · 1,5k läst
·
C
carjoh: [citat] Återkoppla gärna hur det gick
12 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.