2 969 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Stala Seven eller Purus Basic?
Ska renovera ett kök i 20-talsstil och vill ha en lång, ca 2,5 m, rostfri diskbänk. Stirrar ihjäl mig på olika leverantörer av måttbeställda diskbänkar - har någon testat Stala Seven eller Purus Basic? Vad är egentligen skillnaden mellan de billigare och de dyrare varianterna, utöver valmöjligheterna?
Medlem
· Västra götaland
· 169 inlägg
Hur har det gått för dig??
Stala seven ligger ju verkligen bra till i pris, förvisso enkel design, men alternativen blir snabbt +150% i pris om man vill ha lite lyxigare.
MVH // J
Stala seven ligger ju verkligen bra till i pris, förvisso enkel design, men alternativen blir snabbt +150% i pris om man vill ha lite lyxigare.
MVH // J
Vi har tittat på Stala seven och jag tycker att den verkar vettig. Bra form på hoarna etc. Edit: omformulering.
Vad är det som du främst tycker är skillnad mellan Stala och Purus? Jag känner att det inte är så stor skillnad men jag kanske inte har tittat på allting.
Vad är det som du främst tycker är skillnad mellan Stala och Purus? Jag känner att det inte är så stor skillnad men jag kanske inte har tittat på allting.
Vi tog en från Landskrona till slut, blev nojig över att plåten på Stala är så tunn. Landskrona har 1,5 mm vilket kändes stabilare. 17 000 för 2,5 m + några tusen för hjälp med mätning och leverans eftersom vi hade ett rätt knepigt utrymme. Ska säga att vi är extremt nöjda och jag blir glad varje gång jag ser den.
Nu blev jag också nojig över det.K knölvalen skrev:Vi tog en från Landskrona till slut, blev nojig över att plåten på Stala är så tunn. Landskrona har 1,5 mm vilket kändes stabilare. 17 000 för 2,5 m + några tusen för hjälp med mätning och leverans eftersom vi hade ett rätt knepigt utrymme. Ska säga att vi är extremt nöjda och jag blir glad varje gång jag ser den.
Svårare planeringsverktyg på Landskrona dock men totade i hop en skiss för prisförfrågan i alla fall.
Fick ni hjälp att rita upp diskbänken?
Klicka här för att svara