1 491 läst ·
19 svar
1k läst
19 svar
Erfarenheter av Team Boro?
Jo, men hur vet man att pengarna man betalat motsvarar värdet på det som är levererat? Leverantören kan ju välja att ta ut hela vinsten på första fakturan och det ser man kanske inte som köpare. Sen är det kanske inte självklart att man hittar någon annan som kan leverera resten till samma pris som företaget som gick i konkurs.Veronica skrev:
Det är absolut en bra ide att kolla ekonomin på de företag som man ska göra affär med (särskillt om det är mindre företag som inte är så kända). Även om man bara betalar för det som är levererat och har försäkringar som skyddar en så är det nog himmla skönt att slippa alla bekymmer och förseningar som det ändå drar med sig.
Vi var väldigt nära att göra affär med ett visst husföretag. Jag ställde frågor till dem om bolaget och deras ekonomi och fick väldigt undvikande svar. Jag kollade med PRV och där visade det sig att de hade nyligen inlett konkurs i ett bolag och därefter startat ett nytt med ett liknande namn. Bland annat på grund av detta så blev det ingen affär (fick även mycket hjälp att avslöja företaget via det här forumet). I dag har även det senare bolaget gått i konkurs så jag är övertygad om att vi gjorde rätt som kollade upp dem.
Nu kan det väl tilläggas att det här var ett rent försäljningsbolag (ett litet sådant) så vi hade inte haft dem som kontraktspart men det är ändå skönt att slippa allt trassel.
Känner du dig det minsta lilla osäker så kolla upp företaget.
Just det här att man startar upp igen med ett namnlikt bolag är ju svårt. Alltid bra att jämföra regnummren och som Lajban sa slå en pling till fogden och kolla om där finns några betalningsanmärkningar.
Som GF säger det är ju extra viktigt att kolla små bolag ( och nystartade )....men men glöm inte stora elefanter faller tungt... 8)
Som GF säger det är ju extra viktigt att kolla små bolag ( och nystartade )....men men glöm inte stora elefanter faller tungt... 8)
Klicka här för att svara