Det här verkar vara lite offtopic (det handlar inte direkt om hustillverkare).
Per telefon har SEB meddelat att de vill att man ska ha minst 15%, för att i nästa andetag säga att de kan tänka sig att göra individuella prövningar om man har höga inkomster.
Om man har behov av att belåna inom spannet 90-100% meddelade de att återbetalningstiden ska vara max 5 år.