888 läst ·
5 svar
888 läst
5 svar
kungshus?
Än så länge är vi positivt inställda till Kungshus. Vi har under det senaste året tittat runt bland olika hustillverkare, bla för att bilda oss en uppfattning om vem som ska få förtroendet att bygga vårt nya hem.
Första gången vi stötte på dom var faktiskt på Husexpo i Sköndal, Stockholm. Husexpo som sådant är inte mycket att hänga i julgranen, om man säger så. Undantaget är Kungshus visningshus. Det ser bra ut, och även säljaren ger ett kompetent och rättframt intryck.
Då vi idag bor i villa, men behöver mer utrymme, så har vi en relativt god bild av vad vi vill ha och vilken kvalitet vi är ute efter. De leverantörer vi har tittat mest på är Sjödalshus, Trivselhus, Kungshus, Karlsonhus, Faluhus och Sävsjö trähus. Redan detta är en stor mängd leverantörer, men det ger en bra bild på vad vi är ute efter.
Trivselhus har vi strukit, de har mycket trevliga planlösningar, men något större förtroende för deras säljare har vi inte fått.
Sjödalshus upplever vi latt de ever på sitt varumärke, men vad de visar upp, tex visningshuset i Kungsängen, så får vi ett helt annat intryck. "De ligger inte på topp längre" är vår uppfattning.
Faluhus och Sävsjö trähus analyserar vi just nu...
Karlsonhus är mycket trevliga, men det är prisnivån också.
Kungshus erbjuder möjligheten att välja vad du vill ha med i leveransen, vad du vill göra själv, osv. Här ser vi tex en stor skillnad mot tex Sjödalshus, de erbjuder också möjligheten att välja bort ingående delar, men inte vad som helst. Du kan tex inte välja bort innerdörrarna. De ska levereras av Kungsäterdörr. Vi kommer troligen själva att köpa innerdörrarna från Kungsäter, det vi reagerar mot är just möjligheten att inte kunna välja fritt. Den friheten får du hos bla Kungshus.
Prisnivån är inte bland de lägsta, men lägre än tex hos Sjödalshus.
Har du mer frågor så är det bara att återkomma.
Första gången vi stötte på dom var faktiskt på Husexpo i Sköndal, Stockholm. Husexpo som sådant är inte mycket att hänga i julgranen, om man säger så. Undantaget är Kungshus visningshus. Det ser bra ut, och även säljaren ger ett kompetent och rättframt intryck.
Då vi idag bor i villa, men behöver mer utrymme, så har vi en relativt god bild av vad vi vill ha och vilken kvalitet vi är ute efter. De leverantörer vi har tittat mest på är Sjödalshus, Trivselhus, Kungshus, Karlsonhus, Faluhus och Sävsjö trähus. Redan detta är en stor mängd leverantörer, men det ger en bra bild på vad vi är ute efter.
Trivselhus har vi strukit, de har mycket trevliga planlösningar, men något större förtroende för deras säljare har vi inte fått.
Sjödalshus upplever vi latt de ever på sitt varumärke, men vad de visar upp, tex visningshuset i Kungsängen, så får vi ett helt annat intryck. "De ligger inte på topp längre" är vår uppfattning.
Faluhus och Sävsjö trähus analyserar vi just nu...
Karlsonhus är mycket trevliga, men det är prisnivån också.
Kungshus erbjuder möjligheten att välja vad du vill ha med i leveransen, vad du vill göra själv, osv. Här ser vi tex en stor skillnad mot tex Sjödalshus, de erbjuder också möjligheten att välja bort ingående delar, men inte vad som helst. Du kan tex inte välja bort innerdörrarna. De ska levereras av Kungsäterdörr. Vi kommer troligen själva att köpa innerdörrarna från Kungsäter, det vi reagerar mot är just möjligheten att inte kunna välja fritt. Den friheten får du hos bla Kungshus.
Prisnivån är inte bland de lägsta, men lägre än tex hos Sjödalshus.
Har du mer frågor så är det bara att återkomma.
Jag har då bara negativa saker att säga om Kungshus bemötande av kunder, eller snarare deras ointresse av att bemöta kunder.......trots att jag och min sambo skickat 5-6mail till dom, och ett brev, så behagar dom inte ens höra av sig till oss. >
Synd tycker jag, då deras hus Kungsholm verkar RIKTIGT fint! :-/
Jo, tyvärr har husförsäljarna inte riktigt anpassat sig till dagens verklighet, där ett email är lika viktigt som ett telefonsamtal.Jesca_j skrev:
Som du säkert har sett, så är dock inte Kungshus de enda syndarna i det avseendet.
Har aldrig haft mailkontakt med dem utan endast direktkontakt samt telefonkontakt och då har de varit mycket bemötesgående. Första kontakten var på HusExpo i Stockholm och det mötet gav mersmak.Jesca_j skrev:Jag har då bara negativa saker att säga om Kungshus bemötande av kunder, eller snarare deras ointresse av att bemöta kunder.......trots att jag och min sambo skickat 5-6mail till dom, och ett brev, så behagar dom inte ens höra av sig till oss. >
Dock så var en säljare,av de tre som finns där, som vi inte gillade. Han var alldeles för mycket säljare, det blev alldeles för genomskinligt. Han ville bara kränga på oss mer tillval utan att direkt lyssna till det vi egetligen ville ha.
Som tur var så hade vi inte han som säljare utan en annan kille som jag bara kan säga positiva saker om.
Hur som helst, så tycker jag det är mycket synd att de inte tar sig för att bemöta era mail samt brev. Det tycker jag är mycket slarvigt. Hoppas de bättrar sig för det är RIKTIGT fina hus...
Klicka här för att svara