729 läst ·
7 svar
729 läst
7 svar
Är LB hus desperata?
Hej,
Jag har den senaste tiden fullkomligt jagats av LB hus. Jag har beställt deras katalog, men i övrigt inte varit i kontakt med dem själv. De har under en veckas tid ringt 3 gånger. Första gången hade vi inte ens fått katalogen, andra gången meddelade jag att vi inte hunnit titta igenom deras katalog ännu (han var då väldigt påstridig, minst sagt!!!) och nu ser jag att han ringt igen (nr. presentatör). Lite komiskt när man läser på forumet hur svårt det är att få tag på säljare
. Nu är vi inte intresserade av LB hus vilket jag ska meddela nästa gång han ringer. (Till saken hör att jag bor i Stockholm, och ska bygga först 2005!) Är de desperata??? - Bra förhandlingsläge för er forumvänner som är intresserade 
Jag har den senaste tiden fullkomligt jagats av LB hus. Jag har beställt deras katalog, men i övrigt inte varit i kontakt med dem själv. De har under en veckas tid ringt 3 gånger. Första gången hade vi inte ens fått katalogen, andra gången meddelade jag att vi inte hunnit titta igenom deras katalog ännu (han var då väldigt påstridig, minst sagt!!!) och nu ser jag att han ringt igen (nr. presentatör). Lite komiskt när man läser på forumet hur svårt det är att få tag på säljare
Känner igen det där mycket väl! Dom ringde oss innan vi fått katalogen, å när vi just fått den. Då bad jag om en kalkyl på ugglan-serien. Sen dess ringer han var o varannan dag. Har sagt att vi väntar på andra kalkyler fr andra husfirmor oxå, så VI hör av oss OM ni är intressanta. Men han ringde än då! Då sa jag att vi har tänkt att bygga ett annat hus. Han ville då boka ett möte
Så, desperata är dom nog!! Dels att han sa att "skriver ni på nu så kan ni flytta in till våren". Så nu hoppas jag att han har fattat...
Innan vi bestämde oss, låg de också på oss. Vi hade tagit första kontakten, men efter att ha kollat på ett visningshus, så sa vi att vi inte var intresserade. Men säljaren fortsatte att ringa, och vi skulle få en massa på köpet, bla takkupa, som var omöjligt från början och ryggåstak.
Hmmm. Fast jag tycker att det verkar vara ett bra läge ändå. Vilket är bäst, att jaga, tigga och be själv eller att få tacka nej till en massa lock erbjudanden?
/Ulle
/Ulle
Klart att säljare ska visa intresse för kunden! Men säjer man ifrån så ska de ju acceptera det! Om jag säjer till en säljare att jag inte är intresserad och ska köpa ett annat hus, då vill väl inte jag som kund att han ska fortsätta o jaga mig o ringa! Det är min åsikt! Sen kan de komma med ett lockerbjudande om dom vill. Men inte detta tjatet. 1 nej är 1 nej!
Att bygga hus är ett stort och kostsamt arbete. Dialogen mellan kund och säljare är oerhört viktig. Som kund vill jag känna förtroende för säljaren.
Hur stort förtroende får man för en säljare som inte kan respektera mig, som kund, när jag säger att jag tex inte är intresserad?
Tyvärr finns det säljare som är så otroligt fokuserade på sin egen provision, så att de totalt struntar i kunden.
Hur stort förtroende får man för en säljare som inte kan respektera mig, som kund, när jag säger att jag tex inte är intresserad?
Tyvärr finns det säljare som är så otroligt fokuserade på sin egen provision, så att de totalt struntar i kunden.
Jag beställde info från LB via mail. Sedan fick jag flera mail från säljaren, men när jag svarade att jag hittat ett annat hus slutade det.
Husmarkanden är nog lite trögare nu än för ett år sedan. Detta är nog bara bra för kunderna och sämre för säljarna ;-))
Husmarkanden är nog lite trögare nu än för ett år sedan. Detta är nog bara bra för kunderna och sämre för säljarna ;-))
Klicka här för att svara