Hejsan,
Jag lovade att jag skulle återkomma med information om Sidensjöhus när jag fått deras offert på det hus jag ritat.
Nu, en dryg månad senare har jag ännu inte fått någon offert. Det sista jag hörde av Sidensjöhus var att man trots allt inte var särskilt intresserade att leverera ett stomrest hus till mig.
Till saken hör att jag fick hem informationsmaterial om tomtområdet där jag reserverat tomt och uppmanades att betala 10000:- i handpenning på tomten. Jag var redo att betala summan, men ringde först säljaren och frågade om offerten var klar. Till svar fick jag veta att man visst tittat på min ritning, men inte var särskilt intresserade av att leverera stomrest trots allt. De skulle hur som helst höra av sig igen med besked.
Lögn...
Min första kontakt med Sidensjöhus var dock väldigt positiv och det fanns egentligen inga problem. De tyckte att min ritning såg trevlig och genomtänkt ut och skulle återkomma med offert snarast, kanske redan inom en vecka. Jag ringde säljaren 3 veckor i sträck och fick aldrig mer än tomma löften att nu var offerten på gång.
Nu i efterhand känner jag mig väldigt illa bemött.
Det preliminära tomtpriset skulle ligga på ca 150-200', men då informationmaterialet kom kostade Sidensjöhus nyckelfärdiga kåkar 1,9 miljoner, samma hus som i katalogen kostar 1,1 miljoner exklusive tomt och grund...
Min första instinkt var att man försöker vilseleda köparen genom ett "paketpris" där alla kostnader bakats in och det inte går att urskilja vad tomt, grund och hus kostar var för sig.
Med detta som bakgrund kan jag bara säga att jag INTE kan rekommendera Sidensjöhus som leverantör. Visst kanske de bygger bra hus, men tydligen går firman tillräckligt bra för att man ska ha råd att strunta i intresserade kunder som är villiga att betala miljonbelopp för att få köpa ett hus av dem... :-/