Hej,
Vi skall bygga Älvsbyhus Torgrim och känner oss inte nöjda med deras kök. Är det någon som valt bort köket hos Älvsbyhus?
Hur mycket avdrag har Ni fått när ni valt bort köket, detta finns ju inte med på deras ordinarie tillvalslista.

Alla Ni andra som har byggt Älvsbyhus, har spis, diskmaskin och andra vitvaror kommit monterade eller har de monterats på plats?!!
 
Någonstans här har jag läst om att det det gjordes då ett avdrag på ca 13000:- om man valde bort köket. Då ingick INTE vitvaror o dyl. Fråga er säljare för säkerhets skull....

Vi har byggt Älvsbyhus modell Mimer... Vi valde att ta standardluckor i vårat hus. För luckor kan man alltid byta... För oavsett vad man väljer så tror jag att man efter ett antal år tröttnat och man vill då byta....

Nej, spis och dyl. stod inte på plats i köket när huset kom... OM jag minns rätt så stod alla våra saker i ett av sovrummen och även i vardagsrummet...
Allt ställdes på plats när huset var monterat...

Lycka till!

*Sandra*
 
Om man väljer bort standardspisen så får man tillbaka drygt 2000 kronor. Köp en ny spis för det den som kan ;). Jag antar att man inte gör en bättre affär när man väljer bort någon av de andra vitvarorna.
Hur mycket man får när man väljer bort hela köket vet jag inte.
Vi har valt gula spårade luckor och det kommer att bli jättesnyggt. Vi kommer också att kakla ovanför diskbänken. Där vi bor idag har vi ett Marbodalkök från tidigt 90-tal och köket i vårt Älvsbyhus kommer definitivt att bli minst lika bra. En stor fördel med Älvsbyhus kök är att skåpen går ända upp till taket. Tänk att aldrig mer behöva göra rent uppe på skåpen :D.
 
Hejsan Aja!
Vi bygger ett Höner just nu och vi va inte heller nöjda med vårat kök. Vi skulle få 13000 i avdrag om vi valde bort köket.....men då fick vi inga vitvaror alltså ingen tvättmaskin,spis,kyl,frys,torkskåp,fläkt.

Det vi har gjot är vi tog standard luckor och alla standrad vitvaror, spisen sålde vi till svärmor 3000:-,
köket monterar vi ner och säljer till våra kompisar. De köper det för 7500:-, (alla luckor,stommar,fläkt,blandare,bänkskivor,diskbänk)
Det vi behåller själva är diskmaskin,kyl,frys,torkskåp.

Sedan har vi köpt ett helt nytt kök från IKEA på så vis har vi fått det som vi vill ha det både planlösningen och utseende.

Man får lite för grejerna som vi sålt och sedan får vi lägga till ett antal tusen lappar men hur mycket du vill lägga till är ju helt upp till dig.

Vi ska ha Ikeas Ädel vit, Acajou bänkskivor och carrara kakel......det blir såååååå fint.

Undrar du något mer så hör av dig vår mail är

sundman9902@hotmail.com

Mvh Maria Sundman
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.