K
kornstad: [citat] Inte för att jag är Mia. Men jag kan ju ändå framföra vart vi köpte våra färdiga betongelement. Det var av ett företag som heter Lättklinkerbetong. www.lkb.se
5 svar · 948 läst
M
mejseln: [citat] Åhh, du får gärna skicka bilder på huset. :D Det skulle vara jättesnällt! Var har ni byggt? Det verkar inte finnas så många Havsvik att titta på. Hälsn. Maria
3 svar · 2,0k läst
P
Pupp: Ja precis, sen tycker jag också att det är lite underligt att det finns så många lidingöhus i sverige men ingen som är online just nu och kan dela med sig av lite bilder... Hoppas, hoppas ;)
3 svar · 1,0k läst
A
askur: Finndomo är en finsk koncern som mycket riktigt äger Modulenthus och Hjältevadshus men dessutom flera (cirka 5?) hustillverkare (varumärken?) i Finland. De är alltså riktigt stora. Beträffande Hjältevadshus så vet jag att Finndomo köpte detta företag för några år sedan när Hhus var nära ruinens brant. Och vad jag kan förstå har det gått bättre sen.
2 svar · 2,8k läst
P
peddap: Jag vet att man kan bredda vardagsrummet åt det hållet....men det var nog utanför LB-hus entreprenad... Har dock bilder på det om nån vill se ? Plattan kan du gjuta större...ta upp det på byggstartsmötet...
4 svar · 1,8k läst
C
Carl: Ingen el förläggs i Myresjöhus väggelement d.v.s. ytterväggarna utan vägguttag m.m. på dessa väggar löses med fula klumpiga utanpåliggande sockeldosor. Inte snyggt.
1 svar · 2,3k läst
H
husmyran: Under försäkringar finns det flera trådar som diskuterar detta förvirrade ämne.
1 svar · 875 läst
U
ulan: [citat] Hehe, ja då kanske han kommer undan lite billigare då. Kanske inte ens går att få med golvvärme?! ::)
6 svar · 2,0k läst
M
muppen: [citat] se svaret jag fick hör av dig... http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Modulenthus;action=display;num=1110313117 Stå på er...
9 svar · 3,5k läst
D
drummie: Visst får du vara så fräck. Priset vi har fått är ca 2,2 miljoner. Då är priset på själva huset 1.3 och resten är hantverkarkostnader. Jag räknar(läs;hoppas)dock med att få ner priset när fler anbud från hantverkarna börjar trilla in.
3 svar · 5,4k läst
S
sofia_k: Här är lite info om bl.a TH :) http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1043706164
1 svar · 3,3k läst
L
Lori-Li: Vi har inte heller nån aning om detta med fönstren??? Anna
26 svar · 1,4k läst
J
jonake: Oddmark, Du har fått ett meddelande! Matte, Tack för lyckönskningen!
3 svar · 3,4k läst
K
Kosmos: Ok, för att vara exakt då så fick vi ett pris på 26.750:- för ekluckorna oxå det för 1år sen....märkligt...
16 svar · 1,8k läst
J
jaanas: Vår tomt i Haninge kostade 850.000 (ca. 1080kvm) och tomterna inom samma område har haft priser omkring 850´-1100´. Sen tillkommer ju vattenanslutning ca. 125.000
8 svar · 3,4k läst
S
sofia_k: Lena W du har ett Meddelande :)
7 svar · 1,7k läst
L
lnu: Det kanske var ett tag sedan men nu har de uppdaterat hemsidan med fler modeller och utförligare produktblad.
22 svar · 4,0k läst
ylven
ylven: Jag måste säga att jag inte blev så imponerad av priset! Det är OVAN grund, för det första. Dessutom är det utan ytskikt och utan kök! Det är rätt mycket kostnader som tillkommer! Jag tycker att det är falsk marknadsföring att skriva "boendekostnad från 3900 kr/månaden", när alla ändå måste ha en tomt, en grund, diverse anslutningar samt naturligtvis de ovan nämda sakerna som
4 svar · 2,8k läst
S
Speedgelb: Jo det där har oxå legat o malt i bakhuvudet på mig... När man vet hur servicen över lag är i sverige så bör man nog tänka efter både en o två gånger innan men ger sig in i ett byggprojekt. O framför allt vem man anlitar för jobbet. Chefen här på jobbe hamnade i tvist med en byggfirma här i Katrineholm när han skulle bygga ut sin kåk o det fins ju roligare saker än att vara
14 svar · 3,6k läst
A
andy72: Om du kontaktar din LB- hus säljare efter den 10/3 så kommer du att få svar då dom kommer att ha en konferens i Jönköping i dagarna där dessa sakerna troligtvis kommer att bli standard tillval till ugglan serien. ;D
6 svar · 1,5k läst
B
Benny044: Undrar om det är någon som byggt Myresjöhus, Ekeby, och vad ni har att säga om det isf!? Funderar väldigt mycket på den just nu. Har varit o kollat två ggr på visningshus och hittills bara fått positiva erfarenheter. Men är det verkligen så bra eller finns det ngt spec som jag bör tänka eller titta på? :-/ Sen undrar jag om man kan pruta på deras priser? Har egen tomt och den har
0 svar · 1,2k läst
Kaitsu_L
Kaitsu_L: [citat] Ingen fara. Vad jag försökte säga var att jag är fullt medveten om att man för prefab betalar mer än man kanske borde, men att det faktiskt är ett medvetet val. Har sett så många inlägg där olika läger idiotförklarar varandra, och det är det jag är lite trött på... och jag var heller inte sarkastisk när jag gratulerade dig (er?) till den lösning ni hittat, tvärtom!
3 svar · 5,6k läst
M
muppen: trist-tycker det är synd att husfirmorna ska ha tomterna, sämre valmöjlighet. Ett idiotiskt avtal med Lule kommun gjorde älvsbyhus till det enda alternativet länge, mycket länge. DDR revival... ;D
3 svar · 1,6k läst
S
stj7005: [citat] Var är detta någonstans? Vi är på gång att bygga ett LB-hus och var i torsdags i Bromölla på fabriken. Jag tog upp just detta med att grunden ofta medför extrakostnader. LB-hus garanterade att alla eventuella kostnader ingår, även snöskottning om det skulle behövas under byggtiden ;-) Det finns en viss skillnad eftersom de som säljer tomten tar ansvar för allt
6 svar · 1,8k läst
H
hugoo: Är det någon som vet hur det är med varmgrunden? Dvs. den som är isolerad? Har någon sett någon skada på en sådan grund?
21 svar · 7,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Det finns flera trådar som tar upp detta, sök på "husflytt" och "flytta hus" så får du några träffar.
2 svar · 2,3k läst
F
Fredrikz: Jag undrar om någon har ett pris på Villa Kungsgården från Bollebygdshus. Är ni som byggt det nöjda med huset och leverantören?
0 svar · 1,0k läst
H
hugoo: Funderar på lövsångaren med. Tips: vi kollade med vår säljare att förlänga huset med en takstol "åt vänster" på planlösningen (där sovrummen är). Detta gör att alla sovrum blir > 14 kvm! Detta var inte alls farligt dyrt i förhållande till vinsten.
3 svar · 1,1k läst
K
kristian_le: [citat] Vi skall bygga ett höner och har valt bort köket för att istället köpa ett myresjökök. Det var det första återförsäljaren sa till oss -flytta kyl och frys så det har "ryggen" mot v-rummet istället. Tror själv att du får plats med en lite köksö :)
8 svar · 1,7k läst
Jesca_j
Jesca_j: Det är bara att ta bort om ni inte vill ha dem uppe, det är som sagt mest reklam men även för att material och hantverkare skall hitta fram. Har ni en adress på huset så finns ju den med i alla fraktsedlar på saker som ni skall få till bygget.
1 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.