Jag och min sambo har nu under en längre tid läst och läst på detta "super braiga" forum. Helt otroligt vad mycket det finns att sätta sig in i innan man köper/bygger hus... ::)

Vi är just nu i det stadiet att vi håller på att titta på olika huslverantöre och dess hus. Har under en längre tid haft kontakt med Eksjöhus, eftersom de kanske skulle kunna ordna en tomt åt oss i de områden som vill bygga i. Men det hindrar ju inte att man tittar runt lite ytterligare. ;) (Har även haft kontakt med andra husleverantörer men de har slopats av en eller annan anledning).

Så nu så hittade jag Hjältevadshus nya serie "Smart Start" http://www.finnsmartstart.se/.

Är det någon som har pratat med någon säljare angående dessa. Eller någon som har någon mer information än den som går att finna på hemsidan?

Känns som ett otroligt billigt allternativ för oss. Ett nytt hus ur Smart Start- serien (inkl. material till övervåningen, tomt, VA, El, mm. kort och gott allt som rör husbyggandet) skulle kosta oss ungefär samma pengar som ett begagnat hus, vilket dessutom oftast är i behov av renovering av badrum*2 samt en ny panna och lite annat smått och gott... Kan detta vara sant? ??? ??? ???

Tackar för alla synpunkter eller all information som vi kan få! :)

ett tips bara, sök på forumet och läs om Eksjöhus och värdera den information du finner om dom.
"Startsmart" verkar vara ett bra alternativ om man vill bygga en del sjäv.
:)

Jag håller med men jämför leveransbeskrivningar innan ni bestämmer er!!

Jo, vi har läst och värderat all den kritik som Eksjöhus har fått på detta forum och i media.

Vi kan bara säga att det som vi har sett av Eksjöhus i verkligheten är en positiv sida. Som ett exempel så har ett par som vi känner byggt med Eksjöhus (samma kontor som det som vi har varit i kontakt med). Deras kalkyl höll och de fel som hittades vid slutbesiktningen åtgärdades inom utsatt tid. Kort och gott de är mycket nöjda med Eksjöhus. Visst det kan ha varit så att de hade tur... ???

Men jag lovar vi tänker både en och två gånger på det som skrivs här. Är nog lite därför som vi inte har bestämt oss ännu...

Jo, vi ska jämföra leveransbeskrivningarna mellan de olika företagen. Det är ju bland annat där man kan se vad som skiljer mellan husen.

Jag måste säga att jag inte blev så imponerad av priset! Det är OVAN grund, för det första. Dessutom är det utan ytskikt och utan kök! Det är rätt mycket kostnader som tillkommer! Jag tycker att det är falsk marknadsföring att skriva "boendekostnad från 3900 kr/månaden", när alla ändå måste ha en tomt, en grund, diverse anslutningar samt naturligtvis de ovan nämda sakerna som fattas! Be om en kalkyl, så kommer ni att upptäcka att de inte är så väldigt billiga! Flera andra hustillverkare har hus i samma prisklass, men då med golvvärme! Den största fördelen Hjältevadshus har jämfört med tillverkare som har platta på mark, är att det går fort att bygga huset (eftersom så mycket görs färdigt på fabriken).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.