1 465 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Ändringar i Pärlugglan
Hej!
Jag har inte byggt pärlugglan men jag tror att jag minns tråden. Vardagsrummet går att förlänga (enligt tråden skulle det kanske bli ett standartilllval framöver). Jag tror att det blir ca 6 kvm större samt att det kostar ca 30.000 kr. Vardagsrummet går även att få med ryggåstak (kommer inte ihåg priset, men har för mig att det kan ha varit 40.000kr).
MVH /Byggai LKPG
Jag har inte byggt pärlugglan men jag tror att jag minns tråden. Vardagsrummet går att förlänga (enligt tråden skulle det kanske bli ett standartilllval framöver). Jag tror att det blir ca 6 kvm större samt att det kostar ca 30.000 kr. Vardagsrummet går även att få med ryggåstak (kommer inte ihåg priset, men har för mig att det kan ha varit 40.000kr).
MVH /Byggai LKPG
den 01. sept 2004 kl 14:48, Timellwannabe skrev:Hej alla pärlugglaspekulanter !!!
Vi var förra veckan och fick en offert på pärlugglan.
1630 TKr för ett putsat pärlugglan, helt standard utan tomt.
Ryggåstak låg på 33 TKr.
Nästan nyckelfärdigt -150 TKr.
Till Gnutten: Jag tycker också det skulle vara trevligt med lite bilder, om det går att fixa.
Gällande garage: Oavsett vilket hus vi väljer kommer vi att bygga garage/carport själva. Pris för gjuten platta ca 1000 kr/kvm enligt LB Hus. Säkert billigare om man gör det själv. Sen finns utmärkta byggsatser att köpa på nätet.
Ni som redan byggt pärlugglan. Skriv gärna om erfarenheter. Bra eller dåliga !
/Timellwannabe
Var bygger du? Jag fick ett pris idag av LB-hus på 1'709'000 (n.f.) och det var inte med puts. [-170'000 för n.n.f.]
Ryggås i VR för 35-40 tusingar.
Väl mött,
Lars
Här är två uppgifter om ryggåstak från forumet. Det ena priset är på 33 tkr och det andra på 35-40 tkr.
MVH /ByggaiLKPG
Vi var förra veckan och fick en offert på pärlugglan.
1630 TKr för ett putsat pärlugglan, helt standard utan tomt.
Ryggåstak låg på 33 TKr.
Nästan nyckelfärdigt -150 TKr.
Till Gnutten: Jag tycker också det skulle vara trevligt med lite bilder, om det går att fixa.
Gällande garage: Oavsett vilket hus vi väljer kommer vi att bygga garage/carport själva. Pris för gjuten platta ca 1000 kr/kvm enligt LB Hus. Säkert billigare om man gör det själv. Sen finns utmärkta byggsatser att köpa på nätet.
Ni som redan byggt pärlugglan. Skriv gärna om erfarenheter. Bra eller dåliga !
/Timellwannabe
Var bygger du? Jag fick ett pris idag av LB-hus på 1'709'000 (n.f.) och det var inte med puts. [-170'000 för n.n.f.]
Ryggås i VR för 35-40 tusingar.
Väl mött,
Lars
Här är två uppgifter om ryggåstak från forumet. Det ena priset är på 33 tkr och det andra på 35-40 tkr.
MVH /ByggaiLKPG
Tråden är mkt intressant för mig, och jag undrar hur det gick med förlängningen av Pärlugglan.
* Hur mycket längre blir huset?
* Vad kostar förändringen?
* Hur mycket längre blir huset?
* Vad kostar förändringen?
Klicka här för att svara