Byggahus.se
Ville bara kolla om det är någon mer som har haft problem med att det är kallt i skarverna mellan modulerna på modulbyggda hus.
Vi har ett Modulent hus där det är riktigt kallt i skarven. Är det minus grader ute så är det mellan 10- 15 grader där. Men Modulent säger bara att det ska vara så.
Men det tycker vi verkar vara konstigt då det inte är så i andra Modulenthus som vi varit inne i.
Om det är någon som vet något om detta vore vi tacksamma för svar.

/Daniel
 
Vi har inget problem med kyla i skarven på vårt Hjältevadshus. Låter lite underligt tycker jag. Bara att tjata på dem om det.
 
Klart att Modulenthus säger så, dom vill ju helst inte ha att göra med dig mer efter försäljning. Stå på dig...så här skall det absolut inte vara !
 
Vi har inte heller något problem med kylan från modulskarven. Förstår inte hur det kan bli det så jag håller med de andra - klaga!
 
Ta ingen skit-så ska det naturligtvis inte vara-koppla in jurist vid behov-är de på husfirman idioter??? :-/ :-/
 
Har ställt frågan till Modulenthus egen expert kolla om svar....
STÅ PÅ ER!!! ;D
 
Har ett Hjältevadshus och upplever inte att drar mellan modulskarvarna. Däremot upplever jag att vi har ett stort kallras ifrån köksfläkten? Ska det vara på det viset? :)

Någon som har en vettig förklaring får mer än gärna skriva några rader.

/PH
- fundersam -
 
Vi fick en anmärkning vid vår besiktning om att kallrasskyddet vid köksfläkten inte fungerade så det ska nog inte vara så för er!
 
Tackar för svaret, nog något som måste ha missats då.

/PH
 
JennieoDaniel skrev:
Ville bara kolla om det är någon mer som har haft problem med att det är kallt i skarverna mellan modulerna på modulbyggda hus.
Vi har ett Modulent hus där det är riktigt kallt i skarven. Är det minus grader ute så är det mellan 10- 15 grader där. Men Modulent säger bara att det ska vara så.
Men det tycker vi verkar vara konstigt då det inte är så i andra Modulenthus som vi varit inne i.
Om det är någon som vet något om detta vore vi tacksamma för svar.

/Daniel

se svaret jag fick hör av dig...
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Modulenthus;action=display;num=1110313117

Stå på er...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.