Är det någon som byggt Jordugglan som kan dela med sig av bilder? Positiva och negativa sidor med huset samt hur LB-hus är att ha att göra med?
 
Vi bor i Malmö. Skulle gärna vilja se ett byggt hus ur Ugglanserien.Enligt säljarna i Malmö kan man få se ett hus först när man kommit lite längre i sina byggplaner. Men vi är lite nyfikna av oss!
 
Det gäller o ligga på dom...annars kan ni ju kanske få tips om närliggande ugglor här i forumet ?
Jag har några bilder ni kan få se om ni vill ? Maila i så fall...
 
Jag har byggt med LB-Hus och måste varna för extrakostnader för grunden trots totalentreprenad.
För oss kostade det ca 100 000 extra pga av vinterkostnader extra schakt och fyllning mm trots att Säljaren intygat att det inte skulle tillkomma mer. Pga tjäle fick de schakta ca 300 m3 extra vilket inte skulle behövts om LB-hus inte blivit försenade med byggstarten 2 månader.
Vidare är deras sk totalentreprenad och P-märkning mycket tveksam. Vu fick själv sköta kontalten med deras UE och vid felaktigheter i entreprenaden hänvisade de bara till UE. Ingen från LB-Hus visade sig under och efter byggtiden.
 
koffan skrev:
Jag har byggt med LB-Hus och måste varna för extrakostnader för grunden trots totalentreprenad.
För oss kostade det ca 100 000 extra pga av vinterkostnader extra schakt och fyllning mm trots att Säljaren intygat att det inte skulle tillkomma mer. Pga tjäle fick de schakta ca 300 m3 extra vilket inte skulle behövts om LB-hus inte blivit försenade med byggstarten 2 månader.
Vidare är deras sk totalentreprenad och P-märkning mycket tveksam. Vu fick själv sköta kontalten med deras UE och vid felaktigheter i entreprenaden hänvisade de bara till UE. Ingen från LB-Hus visade sig under och efter byggtiden.
Var är detta någonstans? Vi är på gång att bygga ett LB-hus och var i torsdags i Bromölla på fabriken. Jag tog upp just detta med att grunden ofta medför extrakostnader. LB-hus garanterade att alla eventuella kostnader ingår, även snöskottning om det skulle behövas under byggtiden ;-)

Det finns en viss skillnad eftersom de som säljer tomten tar ansvar för allt fyllningsmaterial, va-anslutningar, med mera och de har gjort geologiska undersökninagr av marken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.