Jesca_j
Jesca_j: Sök på uggla och markera att det skall sökas på 1000 dagar eller något och att det skall visas 500 träffar. Jag gjorde så och fick några hundra träffar.
1 svar · 3,2k läst
Ella
Ella: Tack Mulan! Jag visste väl att jag hade sett ett hus med loft alldeles nyligen! Detta verkar häftigt, men en sak vet jag/vi fortfarande, och det är att vi ska ha ett hus i klassisk stil! Tror inte att vi skulle få bygglov för något annat heller på den tomt vi hoppas få köpa 8). Det är på landet på riktigt!
3 svar · 8,3k läst
M
Mia_D: Vi byggde ett Hjältevadshus nu i höstas (modell Björken 1 1/2-plans) och valde till färdig öv. Att få öv gjord tog 6 veckor extra och kostade oss 315000:-. /Mia
11 svar · 1,4k läst
B
Benny044: Har alla hustillverkare med TE funktionsansvar? ??? ??? Man undrar ju ibland vad man ger sig in på... :D Har tid bokasd torsdag kväll nästa vecka för att skriva kontrakt. Men ännu så väntar vi på underskrift av ägaren till grannmarken för att få lägga markbädd där, och på kommunen för att dom ska bestämma sig om förköpsrätt...vilket dom iofs inte kommer att utnyttja. ;D Så,
13 svar · 4,9k läst
S
Strixx: Nej, men jag har kollat på deras sida och tycker inte det var så billigt... :o Om du lägger till allt som ingår i tex Älvsbyhus, och lägger till arbetskostnaderna för det du måste göra själv, och all inredning som inte ingår, så blir det dyrare. Nästan samma som om du skulle köpa ett Hjältevadhus, och då kan du ju ändra i planlösningen osv. :-/ Så fördelen som jag ser det är
1 svar · 3,7k läst
L
LoK: Fun!!! Läs av dina privata medelande..... :)
5 svar · 3,0k läst
M
moc: Kostar 2,3 milj. nyckelfärdigt utan garage och tomt :-/
3 svar · 2,1k läst
I
IoI: Hej MG68, Senast jag talade med säljaren, sa han att de redan har sålt allt som de hinner med att bygga under 2005 (ca 8 hus), p.g.a. kapacitet i fabriken och på byggplatsen. När alla detaljer med dessa hus är klara, ämnar de fortsätta med försäljningen, och då kommer det att gälla byggnation under 2006. Orsaken till att inte mer är sålt torde alltså framför allt vara kapacitet hos
22 svar · 6,4k läst
D
Dilbert: Du skall få en detaljerad beskrivning av detta från säljaren. Med bilder på vitvarorna & tilläggspaketen. Deras kalkyl stämde på kronan när när vi slutbetalade.. Kakel & klinkers ingick inte, enbart läggningen. & under inledningsfasen där vi valde tillägg osv. fick vi fortlöpande en ny kostnadskalkyl med de nya beloppen på.. Kontakta säljare så skall du få dessa...
3 svar · 1,4k läst
D
Dilbert: Lister & eluttag väljer du indirekt själv.. Det följer med (oftast enklare) lister samt ett vist antal eluttag. Men du SKALL ha möljigheten att välja annat, t.ex. allmogelister, mot visst tillägg.. Samma gäller eluttag etc. Jag skrev just om detta i tråden "Totalentreprenad" "-Tänk framför allt på alla kostnader som INTE ingår... Ta t.ex. tomten. som kostar i snitt 100.000kr att
2 svar · 3,5k läst
M
Mangejo: Förstår... Jag vill ha ryggåstak. Det är att övertala sambon som är det kniviga. Dessutom skulle det kosta nånstans runt 60000 då det tillkommer en del fönster. /Mangejo
2 svar · 4,0k läst
S
stj7005: Ok, då vet jag. Det ska bli spännande att se kontraktet. Vi kommer troligtvis träffa LB-hus nästa vecka. /s
23 svar · 7,5k läst
B
birgi: [citat] Jag har mejlat dig nu! :)
11 svar · 3,5k läst
S
Stol: Instämmer, det finns andra som är bättre rustade! >:(
8 svar · 4,0k läst
DragonLady
DragonLady: Om du vill kolla på en del hus så ligger dom på Husknuten i Göteborg. Ring en säljare så får du priser för det är ju väldigt olika beroende på vad du är intresserad av. Ring 0706-200393 / 031-471928 o prata med Michael.
4 svar · 6,0k läst
R
Ritarn: Hej! Jag bor på Västkusten och har stor erfarenhet av just Animonhus. Företaget har gått i konkurs 3 grr sedan 1995 och minst sagt ett dåligt rykte. Här i Göteborg existerar de nästan inte längre
4 svar · 1,8k läst
S
Solana: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1111480829;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,5k läst
H
husmyran: Skulle bara vilja tillägga att en bra KA är guld värd under bygget. Vår KA är en pensionär som håller på med detta för att han tycker det är kul (och för att dryga ut pensionen). Vi har ännu inte påbörjat bygget men han har varit med från start i princip och granskat alla våra avtal med husleverantör och entreprenörer för grund och VA. Han ger även tips och råd angående
6 svar · 2,9k läst
F
fridasven: calle_anka: tack så mycket och lycka till själva... Ni har en händelserik tid framför er.... MVH Frida
9 svar · 1,5k läst
S
solebo: Har sökt på forumet efter information om Dekorhus. Har ngn byggt med dessa i Sthlms-trakten? På deras hemsida finns lite priser och de verkar vara mycket konkurrenskraftiga. Vad vill jag veta... allt... hur gick bygget, höll ni tidplanen, budget, var det mycket strul, bemötande från Dekorhus...
0 svar · 3,0k läst
M
Mulan: Japp! Nåja, imorgon är det möten med en del folk. Nu har jag ett pris på 2.3 1.5plans nyckelfärdigt med allt inkl.markarbete o schakt tot. entreprenad, avtal med enbart husleverantören.....närmar mig målet. Troligen kommer jag dock måla utvändigt & invändigt själv & hamna på 2.22 istället (inkl.färg). Arbete är dyrt men det kan man klara av i alla fall. Kanske kan bygga
81 svar · 12,3k läst
S
svalboet: Nej de är separat företag. Dock har både Eksjöhus och A-Hus hustyper som kallas Lyckan. Kanske även LB-hus men det vet jag inget om. //Mvh Svalboet
1 svar · 749 läst
S
sofia_k: [citat] Visst är det.. varför skulle det skilja kravmässigt mellan folk för att man bor ett antal mil ifrån varann.... :( Det var kanske en gammal "skröna" vi fick höra...?? Är ni nöjda annars, vilket hus har ni?? :)
5 svar · 3,5k läst
C
Calle_L: Japp bygger strax utanför en storstad, Verkar som om de varit med om att många slarvar och att de strular för deras killar. Verka dumt att dömma utan att kolla vem man är och vad man jobbar med. Tror mer att de vill att man skall ta deras entreprenad (mer pengar till dem). Men problemet är väl att många som bygger idag vill vara med i processen. Jag framför allt vill ju kolla upp att jag
5 svar · 1,6k läst
M
muppen: [citat] se mitt inlägg ovan, de är STÖRST och det är ett skäl, ide´n de har är för mycket löpande band för mig, oflexibelt, likriktat Gillar inte deras grund Men det är ju min personliga åsikt... ::)
9 svar · 1,5k läst
D
DanielWin: Tack för alla bra svar :)
5 svar · 2,1k läst
N
niclasella: Ring och hör med villa varm jag tror de tar ungefär 5500 per kvm för ett stomrest standardhus med mycket bra isolering och låga driftkostnader. www.villavarm.se Häls Niclas
2 svar · 2,9k läst
Y
Ylle: Hej Sara ! Det som styr är kostnaderna för alternativt boende i omgivningen. Alla bolag försöker ta ut så mycket som möjligt. Och i Stockholm är det mest möjligt, pga av de alternativa boendekostnaderna.
7 svar · 1,2k läst
A
ahno: Hej! Det var som sagt 4 år sedan vi byggde så priserna har nog förändrats en hel del. VVS skulle ursprungligen ha kostat ca 117tkr men gick på 131tkr pga badrumsmöbler och specialduschvägg. VVS entreprenaden fungerade mycket bra. Vi har dock hört att just VVS-kostnaderna har ökat en hel del? Vi utförde knappt något snickarjobb själva. Bara montage av trappräcke och uppsättning av
3 svar · 3,1k läst
Ella
Ella: Det verkar vara ett företag som vet hur man behandlar sina kunder och baske mig om det inte verkar löna sig ;). Mycket trevlig historia som omväxling här på forumet!
17 svar · 10,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.