1 651 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Pris på Myresjö Duett alt .1
Jag fick ett pris på ett standard Myresjö Duett alt 1 på 1,774500 SEK. När vi satt där så fick jag känslan att priset kanske är högre än vad andra har fått som standardpris (utgångspris).
Säljaren är lustig på så sätt när man frågar vad skillnaden blir så slår han i sina papper och tex säger 90.000 SEK mellan två hustyper. Fem minuter senare så frågar man igen och då säger han 82.000 SEK. Jag är själv företagare och om en kund frågar efter en prisuppgift och jag svarar olika båda gångerna så kommer dels kunden bli och irrriterad och dels undrar vad jag håller på med.
Någon som upplever/upplevt samma sak när man upphandlar sitt hus.
Ps. Myresjö äger tomterna så det finns inget förhandlingsutrymme.
/Magnus
Säljaren är lustig på så sätt när man frågar vad skillnaden blir så slår han i sina papper och tex säger 90.000 SEK mellan två hustyper. Fem minuter senare så frågar man igen och då säger han 82.000 SEK. Jag är själv företagare och om en kund frågar efter en prisuppgift och jag svarar olika båda gångerna så kommer dels kunden bli och irrriterad och dels undrar vad jag håller på med.
Någon som upplever/upplevt samma sak när man upphandlar sitt hus.
Ps. Myresjö äger tomterna så det finns inget förhandlingsutrymme.
/Magnus
Har också upplevt lite samma sak hos Myresjöhus. Priset på själva byggsatsen är samma var gång man frågar men övriga kostnader varierar. Vi har varit intresserade av Duett (men den större varianten). Priset som vi fått för själva huset är 1035855 sen tillkommer allt annat, vårt bygge skulle i så fall sluta på 2,48 milj. Vi är dock mer inne på att bygga Tylösand från A-hus just nu...
Vi har fått ett utgångspris på ca 1,5M SEK standard och NF, dock inte på papper ännu utan bara vid samtal med säljaren.
Väntar nu på en kalkyl med lite modifieringar av planlösning och vidbyggt garage. Vi har inte kommit så långt med specning av tillval etc ännu.
Väntar nu på en kalkyl med lite modifieringar av planlösning och vidbyggt garage. Vi har inte kommit så långt med specning av tillval etc ännu.
Klicka här för att svara