4 041 läst ·
29 svar
4k läst
29 svar
Väntetid Smålandsvilla resp Älvsbyhus?
Sida 1 av 2
Tänk på att det inte är när huset kommer utan när man kan flytta in som räknas.
Våra grannar tyckte att det var onormalt lång tid för att få huset (Älvsbyhus) mot för vad dom fick vänta.........vi flyttade in före dom......fast å andra sidan fick dom sin grund tidigare...om man nu kan kalla det för husleverans. Jag skulle tippa på att det tar mellan 6 till 12 månader från att man skrivit kontrakt tills man kan flytta in. Och det gäller nog för de flesta husleverantörer. När det gäller Älvsbyhus så är det nog stor chans att man får huset betydligt tidigare än vad som är sagt. Har en granne som skrev på v.40 och han får nu sitt hus v.14.
Vi beställde ett Trym, Ä-hus, i november. Då blev vi direkt framflyttade i kön från v. 3 -06 till v. 34- 05. Vi väntar och väntar. . . 
Norpan: Du har helt rätt ang. inflyttningstiden ;D
Vi fick vårt hus på skärtorsdagen och har slutbesiktning och inflyttning idag ;D
När huset kom, tog det 3 timmar från det att dem lyfte på första modulen tills takdelarna satt på plats..
Vid halv ett på eftermiddagen kunde vi gå in i huset och titta för första gången..
Helt otroligt var det...
Så lycka till med ert kommande husbygge, det är en skithäftig upplevelse...
MVH
Frida
Vi fick vårt hus på skärtorsdagen och har slutbesiktning och inflyttning idag ;D
När huset kom, tog det 3 timmar från det att dem lyfte på första modulen tills takdelarna satt på plats..
Vid halv ett på eftermiddagen kunde vi gå in i huset och titta för första gången..
Helt otroligt var det...
Så lycka till med ert kommande husbygge, det är en skithäftig upplevelse...
MVH
Frida