3 214 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Vårgårdahus
Vi har byggt ett Vårgårdahus. Vi är väldigt nöjda med kvaliteten på vårt hus, i jämförelse med andra tillverkares i samma klass. Däremot hade vi en del andra problem under resans gång......men det blev bra till slut, efter mycket om och men. Det vi kan säga är att om Ni vill ha ett hus med bra kvalitet och standard för pengarna är Vårgårdahus ett mycket bra alternativ. Vill man däremot slippa att ha krångel och probklem under byggtid ska man nog kolla någon annan stans...om man då ens ska bygga hus över huvud taget!
Vi lämnar gärna råd och synpunkter på Vårgårdahus om någon önskar detta.
Vi lämnar gärna råd och synpunkter på Vårgårdahus om någon önskar detta.
Hej amj,
Jag och min man har varit och tittat på Vårgårdahus och tycket att dom har trevliga hus, samt att dom är mycket prisvärda om man jämnför mellan A-Hus Eksjöhus medf.
Vad har Ni byggt för modell ? och var har Ni byggt ?
Vi funderar på att bygga i 042 området.
MVH Maj-Lis
Jag och min man har varit och tittat på Vårgårdahus och tycket att dom har trevliga hus, samt att dom är mycket prisvärda om man jämnför mellan A-Hus Eksjöhus medf.
Vad har Ni byggt för modell ? och var har Ni byggt ?
Vi funderar på att bygga i 042 området.
MVH Maj-Lis
Hej! Modellen vi byggt är eg. ett A-hus (Gottskär). Vi blev helt sålda på planlösningen på ett besök på Husknuten i Gbg. Anledningen till att det blev Vårgårdahus som byggde modellen var att vi trodde att försäljaren vi vände oss till sålde A-hus, men det var Vårgårdahus. Och de erbjöd sig bygga huset åt oss. Vi tog med oss allt möjligt material om V-hus (leveransbeskrivning, ritningar o.s.v.) till min mans bästa vän om är snickare sedan drygt 25 år. Han ställde upp som vår kvalitetsansvarig Han ansåg att kvalite och standard var hög. Vi jämförde precis som Er med Eksjöhus, eftersom det också finns på orten, men dels gillade vi inte kvaliten, dels verkade det så besvärligt att få ändra i planritning vilket vi gjorde. V-hus tog ingen extra kostnad för detta (gällde dock bara en flytt av en kortvägg) och det medförde inga problem i övrigt. Priset för byggsatsen blev lägre (~50.000) än hos A-hus och vi uppfattar det som vi fick bättre kvalitet. Vi har byggt i Vänersborg.
Klicka här för att svara