1 728 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Yes, äntligen!
Sida 1 av 2
Nu så är det då äntligen en signatur på några papper. Då återstår bara väntan på ritningar o bygglov...hoppas det går snabbt. Det blev då, eller ska kanske säga blir då, ett Ekeby från Mytesjöhus. Är det någon som har byggt eller ska bygga så hör gärna av er.
//enny
//enny
Kul att ni har den som en av era favoriter. Men jag vet tyvärr inte slutnotan ännu, men med bastu, kamin,centrald. och dubbelgarage så ligger det på ca 1930tkr. Tillkommer "allt det där andra" såsom tomt anslutn. o vad det nu är.. 
Vi ska ha en del andra småsaker också...få se sen vad slutnotan blir.

Benny
Vi ska ha en del andra småsaker också...få se sen vad slutnotan blir.
Benny
Hej!
Vi funderar på att bygga ett Ekeby och är nyfikna på era ev tillval, bortval och ev förändringar - hur har ni tänkt när ni valde Ekeby?
Vi gillar speciellt det separata allrummet, stort föräldrasovrum, burspråk i köket och en toalett i entrén. Vilka andra hus valde ni mellan innan ni föll för Ekeby? Vi ska bygga på en Myresjöhus-tomt så därför är vi låsta vid dem, men det känns bara skönt att inte ha flera hundra hus att välja bland...
Anna
Vi funderar på att bygga ett Ekeby och är nyfikna på era ev tillval, bortval och ev förändringar - hur har ni tänkt när ni valde Ekeby?
Vi gillar speciellt det separata allrummet, stort föräldrasovrum, burspråk i köket och en toalett i entrén. Vilka andra hus valde ni mellan innan ni föll för Ekeby? Vi ska bygga på en Myresjöhus-tomt så därför är vi låsta vid dem, men det känns bara skönt att inte ha flera hundra hus att välja bland...
Var bygger ni Benny 044, Åhus??Benny044 skrev:
Vi skall bygga ute på landet mellan Trolle Ljungby och Tosteberga, Östra Ljungby heter byn.... Om ni nu skulle få för er att köra förbi ngn gång, så blinka inte..... ni kanske missar byn... ;D ;D ;D
För närvarande så väntar vi på ritning från Myresjöhus, som sen skall in för ansökan om bygglov. Ser inga hinder alls för att inte få det.
//Benny
För närvarande så väntar vi på ritning från Myresjöhus, som sen skall in för ansökan om bygglov. Ser inga hinder alls för att inte få det.
//Benny
Vi funderade länge på att bygga ett Ekeby ockås (vi är också låsta vid att bygga ett Myresjöhus) men har nu troligtvis valt bort det, pga tomtens beskaffenheter.
Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".
Noteras kan också att grundpriset i Göteborg ca 1,9 och då ingår inga tillval... Att det kan skilja så mycket...
Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".
Noteras kan också att grundpriset i Göteborg ca 1,9 och då ingår inga tillval... Att det kan skilja så mycket...
[quote author=LenaW link=board=Hantverkare;num=1111779585;start=0#6 date=04/05/05 kl 10:13:08]
Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".
quote]
Man kan ju i allrummet flytta ut dörrarna till smårummen ut mot sidorna och därigenom få en större vägg.
//Benny
Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".
quote]
Man kan ju i allrummet flytta ut dörrarna till smårummen ut mot sidorna och därigenom få en större vägg.
//Benny
Jaså det är en så stor metropol..Benny044 skrev:Vi skall bygga ute på landet mellan Trolle Ljungby och Tosteberga, Östra Ljungby heter byn.... Om ni nu skulle få för er att köra förbi ngn gång, så blinka inte..... ni kanske missar byn... ;D ;D ;D
För närvarande så väntar vi på ritning från Myresjöhus, som sen skall in för ansökan om bygglov. Ser inga hinder alls för att inte få det.
//Benny
Lycka till !!
Ja en så stor metropol är det....
Nu kom nästa förmodade bakslag. Eftersom vi tänkt oss att bygga ute på landet så måste det vara ett visst avstånd mellan bondgård och nybyggnation....och det har inte vi. F-N oxå....
Sitter just nu med fjärilar i magen. :'(
Fast sen ser man till en kompis som byggde i stort sett vägg i vägg med sina föräldras gård...o då gick det ju bra. Så man hoppas att vi som bygger ca 300m från mina svärföräldrar inte ska stöta på problem. ???
Någon som vet regler om detta eller var man kan hitta det. Någon som varit ute för det?
//Benny
Nu kom nästa förmodade bakslag. Eftersom vi tänkt oss att bygga ute på landet så måste det vara ett visst avstånd mellan bondgård och nybyggnation....och det har inte vi. F-N oxå....
Sitter just nu med fjärilar i magen. :'(
Fast sen ser man till en kompis som byggde i stort sett vägg i vägg med sina föräldras gård...o då gick det ju bra. Så man hoppas att vi som bygger ca 300m från mina svärföräldrar inte ska stöta på problem. ???
Någon som vet regler om detta eller var man kan hitta det. Någon som varit ute för det?
//Benny