Nu så är det då äntligen en signatur på några papper. Då återstår bara väntan på ritningar o bygglov...hoppas det går snabbt. Det blev då, eller ska kanske säga blir då, ett Ekeby från Mytesjöhus. Är det någon som har byggt eller ska bygga så hör gärna av er.

//enny
 
GRATTIS!!!! Vi e inne på det huset.

Har inte bestämt oss riktigt än men det huset är deffinitivt på vår top 3 lista. Pris?
 
Kul att ni har den som en av era favoriter. Men jag vet tyvärr inte slutnotan ännu, men med bastu, kamin,centrald. och dubbelgarage så ligger det på ca 1930tkr. Tillkommer "allt det där andra" såsom tomt anslutn. o vad det nu är.. :P
Vi ska ha en del andra småsaker också...få se sen vad slutnotan blir. :D :D

Benny
 
Hej!
Vi funderar på att bygga ett Ekeby och är nyfikna på era ev tillval, bortval och ev förändringar - hur har ni tänkt när ni valde Ekeby?

Vi gillar speciellt det separata allrummet, stort föräldrasovrum, burspråk i köket och en toalett i entrén. Vilka andra hus valde ni mellan innan ni föll för Ekeby? Vi ska bygga på en Myresjöhus-tomt så därför är vi låsta vid dem, men det känns bara skönt att inte ha flera hundra hus att välja bland...

:-)Anna
 
Benny044 skrev:
Nu så är det då äntligen en signatur på några papper. Då återstår bara väntan på ritningar o bygglov...hoppas det går snabbt. Det blev då, eller ska kanske säga blir då, ett Ekeby från Mytesjöhus. Är det någon som har byggt eller ska bygga så hör gärna av er.

//enny
Var bygger ni Benny 044, Åhus??
 
Vi skall bygga ute på landet mellan Trolle Ljungby och Tosteberga, Östra Ljungby heter byn.... Om ni nu skulle få för er att köra förbi ngn gång, så blinka inte..... ni kanske missar byn... ;D ;D ;D
För närvarande så väntar vi på ritning från Myresjöhus, som sen skall in för ansökan om bygglov. Ser inga hinder alls för att inte få det.

//Benny
 
Vi funderade länge på att bygga ett Ekeby ockås (vi är också låsta vid att bygga ett Myresjöhus) men har nu troligtvis valt bort det, pga tomtens beskaffenheter.

Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".

Noteras kan också att grundpriset i Göteborg ca 1,9 och då ingår inga tillval... Att det kan skilja så mycket...
 
Har priset 1,73 i GBG totalentreprenad...vet inte vad man kan välja till?
Ekkök & rostfritt i kök ingår.
Möjligen bubbelbad, om man gillar sådant :)
 
Hmm, ??? ekkök som ingår??
Det låter konstigt. Det gör det inte hos oss.
Man kan ju i stort sett välja till vad som helst.
Vi hamnade i en kalkyl på 1932tkr...inkl kamin, bastu och dubbelgarage.
 
[quote author=LenaW link=board=Hantverkare;num=1111779585;start=0#6 date=04/05/05 kl 10:13:08]
Allrummet kan dock kännas svårmöblerat eftersom det är dörrar i stort sett "över allt".

quote]

Man kan ju i allrummet flytta ut dörrarna till smårummen ut mot sidorna och därigenom få en större vägg.

//Benny
 
Vad roligt!!!!!

Vi har idag bestämt oss för ett Myresjöhus!
De har fin standard och jättefina tillval!!

Det blir dock modellen Multifunkionella huset på 190 kvm.

Förhoppningsvis klart till nästa vår :)
 
Vad är det för modell?
 
Mulan skrev:
Vad är det för modell?
Menar du Multifunkis?
Isåfall är det ett 2 plans funkishus som man kan bygga upp till 225 kvm.
Vi nöjde oss med varianten på 190 kvm.
 
Benny044 skrev:
Vi skall bygga ute på landet mellan Trolle Ljungby och Tosteberga, Östra Ljungby heter byn.... Om ni nu skulle få för er att köra förbi ngn gång, så blinka inte..... ni kanske missar byn... ;D ;D ;D
För närvarande så väntar vi på ritning från Myresjöhus, som sen skall in för ansökan om bygglov. Ser inga hinder alls för att inte få det.

//Benny
Jaså det är en så stor metropol.. ;) ;D

Lycka till !!
 
Ja en så stor metropol är det....
Nu kom nästa förmodade bakslag. Eftersom vi tänkt oss att bygga ute på landet så måste det vara ett visst avstånd mellan bondgård och nybyggnation....och det har inte vi. F-N oxå....

Sitter just nu med fjärilar i magen. :'(

Fast sen ser man till en kompis som byggde i stort sett vägg i vägg med sina föräldras gård...o då gick det ju bra. Så man hoppas att vi som bygger ca 300m från mina svärföräldrar inte ska stöta på problem. ???
Någon som vet regler om detta eller var man kan hitta det. Någon som varit ute för det?

//Benny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.