Hej, vi skrev på aug-04 då skulle vi få huset levererat v.47-05 men eftersom vi hade fått sålt våran lägenhet så sa vi till våran säljare att vi kunde ta huset med tre mån framförhållning. En dag så ringde han och frågade om vi kunde ta huset v.6-05 och det sa vi inte nej till så det kan gå fortare beronde på hur man har det med det boendet som man skall göra sig av med.
Mvh//verra
 
Jag längtar så tills vårt hus kommer vecka 15!!!
Då blir det att sitta med fikakorgen i solen (förhoppningsvis sol) och kolla på ;D
 
Hej igen och ursäkta dröjsmålet. Har varit på campingäventyr.

Vi ska bygga i Hallstahammar, Västmanland. Ni då?

Svejs! :-*
 
Smålandsvillan verkar inte ha nån koll alls eller åtminstonde deras säljare i Uppsala. Vi funderade på att köpa ett men han kunde ju inte precisera nått gällande när det skulle kunna komma. Det skulle vara nån gång början på hösten till vintern. Jamenar har man tidigare boende som ska säljas och 2 ungar så känns det inte så seriöst om det kan diffa på ett halvår eller så.
 
Vi beställde ett älvsbyhus i sep-okt 04 det kom förra torsdagen =))
 
Scania skrev:
Smålandsvillan verkar inte ha nån koll alls eller åtminstonde deras säljare i Uppsala. Vi funderade på att köpa ett men han kunde ju inte precisera nått gällande när det skulle kunna komma. Det skulle vara nån gång början på hösten till vintern. Jamenar har man tidigare boende som ska säljas och 2 ungar så känns det inte så seriöst om det kan diffa på ett halvår eller så.
Jag tror att man får en exakt leveransbekräftelse om vilken vecka huset kommer minst 3-4 månader innan det är dags så man vet när man ska lämna i från sig sitt hus/lägenhet
 
Jo det får man hoppas men så lät det inte på honom. Så där blev det ingen affär.
Jag vet inte riktigt varför men det kändes inte så jättebra hela konceptet han hade. Kalkylerna hade gett vem som helst underkänt i matte.
Så när man ska göra sin största affär någonsin så känns det som att man hoppar dom som inte känns seriösa.

Ofta känner jag att det ligger en massa kostnader dolda som dom inte gärna berättar om , stämmer det?
Hur mycket ska man lägga på priset för att få det korrekta slutpriset?
 
Det beror nog helt på säljaren. Vårt avslutade byggprojekt sprang iväg rät bra, om man jämför med det första priset vi fick. Vi fick ett första ca pris per telefon på 2 miljoner, men i slutet när vi gav upp hela bygget hade priset närmat sig 3 miljoner.

Men ännu en gång. Allt hänger på säljaren!

Vi för nu diskutioner med en säljare för Älvsbyhus, och av alla husförsäljare jag möt, är han den enda som gett ett seriöst intryck!
 
Ulle-Bella skrev:
Hej igen och ursäkta dröjsmålet. Har varit på campingäventyr.

Vi ska bygga i Hallstahammar, Västmanland. Ni då?

Svejs! :-*
Hallojs. vi ska bygga i skåne. Hoppas campingen var skoj!! ;D
 
Scania skrev:
Jo det får man hoppas men så lät det inte på honom. Så där blev det ingen affär.
Jag vet inte riktigt varför men det kändes inte så jättebra hela konceptet han hade. Kalkylerna hade gett vem som helst underkänt i matte.
Så när man ska göra sin största affär någonsin så känns det som att man hoppar dom som inte känns seriösa.

Ofta känner jag att det ligger en massa kostnader dolda som dom inte gärna berättar om , stämmer det?
Hur mycket ska man lägga på priset för att få det korrekta slutpriset?
Tråkigt när man känner så. Mycket beror ju faktiskt på hur säljaren är om det blir en bra eller dålig affär eller affär överhuvudtaget.
 
Jag pratade med Älvsbyhus nu på morgonen och just nu är väntetiden ganska precis 12 månader.... Den som väntar på något gott... ;)
 
Muhahaha..vänta ni, vårat ska monteras imorrn ;)
 
Va?? vänta nu..craxen hur kommer det sig att det gick så fort för er att få erat hus??

 
Vi har beställt lilla Lönnebergs från Smålandsvillan. Det gjorde vi i mitten av januari. Inflyttning skall ske i mitten av oktober.
 
Esko skrev:
Vi har beställt lilla Lönnebergs från Smålandsvillan. Det gjorde vi i mitten av januari. Inflyttning skall ske i mitten av oktober.
Då får ni ju vänta jättelänge på ert hus jämfört med oss!
(kommer om 2 dagar och det var 5 månader sedan vi beställde)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.