Robert_Maria
Robert_Maria: Jag tror att du kan finna en bra grund till en produktionskostnadskalkyl på Konsumentverkets hemsida. I de fall då det står "ingår" vet jag inte om jag skulle vilja kalla det för en produktionskalkyl eller produktionskostnadskalkyl. Ju fler prissatta deltaljer desto bättre, det är i alla fall min åsikt. Jag hittade detta dokument i en annan tråd. Bilaga 1 i dokumentet är en
3 svar · 3,2k läst
O
ompalompa: Hejsan, mina föräldrar har ett Tyr och dom har placerat spisen vid sidan av garderoben i hallen ut mot vardagsrummet. Det ser bra ut... Hejs Stefan
11 svar · 3,8k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Skulle tro att en hantverkare fixar det dära enkelt med litta rörbitar och sätter det där du själv vill ha det..
1 svar · 4,6k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Hej igen.. har lagt alla bilder jaghar från visningshuset på en websida här.. blev några stycken kan man sä... Dom har det som kontor osse så det är lite "udda" möbler/möblerat och kan se lite märkligt ut.. Tyckte allt såg smått ut med alla dessa jätteskrivbord men det är inte så litet som det ser ut. Här är sidan jag har bilderna på: http://www.clippern.se/tyrvisningshusmalmo/
8 svar · 3,7k läst
T
TurboDykarn: Någon?
1 svar · 2,3k läst
T
1 svar · 2,3k läst
E
Esmeralda80: [citat] *Gulp* Är det med eller utan tomt och markarbete?? :o [/quote] Med ALLT[/quote] Ok! :)
16 svar · 2,8k läst
B
billy_baver: Här är den du tänker på - http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1097180166 Och här är en färskare - http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50051/0
1 svar · 1,9k läst
T
Teresa: Hej, Är det någon som har erfarenhet från Myresjöhus i Göteborg? Hur har det gått för ert bygge? Är ni nöjda med hur ni blivit bemötta? Vad har ni att säga om tillval ? Finns det något jag bör veta/tänka på ?
0 svar · 1,6k läst
A
andy72: Säljaren i Blekinge slutade för ca 1,5 års sedan och då togs blekinge över av säljaren i kristiansstad.
5 svar · 4,6k läst
L
Lindhardsen: Hej på Er! Då har vi äntligen kommit så långt att TH har satt namn på det företaget som skall bygge en stor del av vårt drömbostad :D: Bo Brandts Byggservice Dom skall stå för: Bygg projektledningen Snickare Rörmokare och Målningen Enligt Trivselhus så har dom samarbetet med Bosse Brandts Byggservice genom "många" år, ås jag antar att det finns några här på forummet som har
0 svar · 1,4k läst
S
sask: Vi står för hantlagningen själva oxå men på fabriksordern står det S modell men samtliga tillval av SX paketet frånsett hantlangningen. Priset är SX pris minus 21000 kr. Vet inte varför man gjort så men enligt säljaren är det rätt.
10 svar · 956 läst
S
skane67: Utan att fördjupa sig i varje detalj ska jag sammanfatta vad jag anser är problemet. TH i Malmö har en väldigt bra försäljningsorganisation, med trevliga och kompenta säljare, de säljer husen som ett (bedrägligt) koncept, med hantverkare som arrangeras via TH. Sedan skrivs kontrakten direkt mellan kunden och respektive hantverkare. Det man köper är alltså bara byggsatsen från TH,
20 svar · 1,8k läst
A
amandasgarden: I priset ingår ej materialpaket till övervåning och inte heller grund och inga tillval. //Anna
6 svar · 4,3k läst
L
Lou: Detta verkar vara tråden som passar mig perfekt ;) Vi är också på g att "komma igång". Har varit hos en lösvirkesfirma och väntar förslag. Träffar prefab-firma i veckan. Hur stenhårda är planbestämmelserna? Vi har en tomt där lutningen på taket skall vara 32-33 grader (alltså inte mycket att spela på) gäller detta hela taket eller kan man ha annan lutning på vissa delar? Hur
10 svar · 1,7k läst
E
Esmeralda80: [citat] Har du lust att precisera byggorten närmare?  :) Vi är också sugna på att bygga Ä-hus i Umetrakten.  :D Skulle vara kul att veta var ni bygger bara.  Vi kanske blir grannar. ;)
38 svar · 8,3k läst
S
sanne78: skriv ner allt du ska fråga säljaren.. det blir mycket att fråga... ett tips är att fråga om alla tillval som Ähus har.. finns tex "låga" fönster till storarummet.. det missade vi , det fick vi veta av snickarna att det fanns.. inte av säljaren.. dock nu i efterhand så är vi glada att vi inte ha låga fönster ..
5 svar · 3,1k läst
Micke_1
Micke_1: Vi bygger i Glömsta och huset restes förra måndagen! Det blir väl ganska dyrt i Segeltorp? //Micke
7 svar · 2,6k läst
S
storfamiljen: Fortsätter på en gammal tråd. Är det någon som byggt trivelhus 542 som kan svara på om det är bra ett bo i??
4 svar · 980 läst
V
VONBRAUN: Vi har byggt ett hus utanför stockholm i en sluttande backe. Vi gjorde sulan själva och satte fast den med rostfria nubb i berget och murade upp en leka grund till den höjd vi ville ha 2,5m i framkant och 0,5 meter i bakkant. Därefter köpte vi Leca balkar som läggs på torpar grunden på dessa gjuts en platta. Vi gjorde sulan själva, men murningen och platta med leca balkar köpte vi.
5 svar · 3,7k läst
K
Kosmos: Hej Har inte gjort det själv, vi bytte ut hela köket men om jag inte minns fel så behöver man bara justera gångjärnen lite. så det e nog inga problem men som sagt har inte gjort det själv. :)
1 svar · 4,1k läst
lbg
lbg: Hej! Jag kan inte svara för Västkustvillan och hur de är, men jag ville bara påpeka att vi också kände en aningens frustration att man inte kunde få ett korrekt totalpris INNAN man skriver avtal. Förklaringen är dock ganska enkel; det finns så många faktorer som ändras, beroende på en själv, ända fram till "avropet" (själva husbeställningen), att det är omöjligt att veta det
1 svar · 6,4k läst
S
saren2: Bygger Modulenthus. Byggstädat skulle huset vara. Var faktiskt städat över vår förväntan. Inte så att vi kan flytta in utan städning men vi kunde gå barfota, de hade tvättat fönstren osv. Trots att vi är väldigt petiga så var vi nöjda med städningen. Kan inte begära att de skall finstäda. Det gör jag faktiskt hellre själv. Det är himla kul att städa i sitt nya hus!! Tror
13 svar · 8,4k läst
E
Emmakr: Prova att ringa till LB-hus kontor i det området, så har det säkter papperna kvar på det huset!
1 svar · 1,5k läst
L
Lars_Bertil: När vi skickade ut vår förfrågan om att bygga det hus vi skissat på var intresset ganska svalt och en försäljare sade att när marknaden är god (låga räntor och många som vill bygga) behöver man inte gå utanför kataloghusen (som det redan finns alla ritningar till). Det blir ju billigare för hustillverkarna!
14 svar · 24,7k läst
U
Ulle-Bella: Hej! Vi fick in en offert på en lecagrund och garageplattan skulle vara gjuten. Priset för hela den nya lecagrunden, gjutna garageplattan samt totalt 16 plintar (det är väldigt stenigt där vi har byggt) för altan och carport skulle bli detsamma som Ä-hus skulle haför grundgrävningen, 250000:-. Vi åkte som jag tidigare berättat dit på att vår lokale entreprenör inte ville betala
12 svar · 5,6k läst
G
Gunilla_Johansson: Tack! Jag har redan tagit kontakt Gunilla
2 svar · 2,6k läst
N
Nora: Hejsan! Vi ska bygga Malin, ett annat 1 1/5 planshus och vi har bl.a valt bort garderoberna ( vi tycker de är fula) och där är avdraget ca 10000. Kanske bör ni bygga nästan nyckelfärdigt eller nåt sånt? Om ni vill göra mycket själva? Nora
4 svar · 1,2k läst
N
Nora: Hejsan! Vi har just skrivit kontrakt på ett Malin. Det är egentligen ett systerhus till Pilegården. Vi tyckte dock att Malin har bättre planlösning än det huset, större allrum på ovanvåningen, öppet mellan kök och vardagsrum ( som vi ska ha som matsal i första hand) etc. Priset är ca 1,9 milj fast då är fasaden helt i puts. Kan nämna att vi kollade på Jordugglan också, för vi
11 svar · 3,5k läst
S
STEKO: Är på gång med att ställa oss i tomtkön, så vi får hoppas.
25 svar · 4,0k läst
T
tygrrress: Vi ska oxå bygga med LB (om och när vi får tomt), korsnäbben, så det är så kul o läsa om alla andra som skriver! Fina bilder, man blir ju sååå sugen...
12 svar · 957 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.