Hej alla... ;D

En kort och enkel fråga (hoppas jag).

Jag har läst i andra trådar men hittar dom inte igen, att man kan välja att ställa upp med hantlagning själv i en vecka och spara nästan 20 000:- på det. Men när jag nu sitter med fabriksordern och tittar så hittar jag inte detta. Frågade då Ä-hus , men dom påstod att i så fall var jag även tvungen att fixa en manskapsbod.

HAr jag fått fel svar?

Det är så att hantlangning och manskapsbod ingår om man väljer sx-paketet, man kan nog inte välja att bara köra hantlangningen själv. :)

Börjar det närma sig nu eller?

Kristoffer

Det var så dom sa till mig, men jag vet bestämt att jag läst i en gammal tråd att någon fått välja bort bara hantlangningen...

Jo det börjar närma sig, med stormsteg. Fick fabriksordern i måndags. Ingen hade berättat att vi skulle bli framflyttade, så nu är det brottom. Den ska vara inne på torsdag, och huset levereras vecka 5. Från början var det vecka 24.

Mja det e möjligt....nu när du säger det så :-?

Ja det var ju en rejäl framflyttning, men det e ju skönt att ha kommit iordning till sommaren. Lycka till

Kristoffer

Du kan "deala" med sickarna ang. manskapsbod....

Man kan själv utföra hantlangning och spara en summa pengar...om man ite väljer SX-modellen där hantlangning ingår. Kravet med manskapsbod för byggarna känns som meningslöst efter som byggarna ändå sitter/sover i huset.

Manskapsboden är bara för att facket kräver det. De dyker ofta upp och tjafsar när byggena startar och kollar att allt är som det ska. Att deala med byggjobbarna för att inte hyra en manskapsbod förlorar du på. Hyr en skitenkel bod som står där. De äter och sover ändå i huset.

Var med och bygg, det är kul och du lär dig ditt hus.

Glöm inte att se till att det finns el när de kommer.

/En som varit med.

Det kommer vi att göra.

Jag ska hyra en bod till dom och för detta betalar jag 170:-/dygn, och det är ju bara de första dagarana dom ska ha den.

vi behövde inte boden.. dock 3 dagars hårt arbete.. o kul var det..
se sitt eget hus levereras och monteras.. man lär sig en del om huset också på dessa dagar..

Våra snickare tog inte ens dit nån bod.....vilken tur att det ingick ;)

Vi står för hantlagningen själva oxå men på fabriksordern står det S modell men samtliga tillval av SX paketet frånsett hantlangningen. Priset är SX pris minus 21000 kr. Vet inte varför man gjort så men enligt säljaren är det rätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.