Ni som valt mellan dessa företag - vad är det som avgjort vad ni valt?

Vi har funderat på ett Älvsbyhus Höner men jag har även tittat lite på Lb-hus Jordugglan och Smålandsvillans Lammhult men inte pratat med deras säljare ännu. Vilka för- och nackdelar kommer ni på om man jämför de olika husen?

Som ni kanske förstår så är vi ute efter en "billig" variant men ändå med hyfsad standard, ev med hjälp av en del tillval.

Vi tittade också på dessa, (men valde slutligen Hjältevadshus).

Av dessa tre skulle jag personligen valt LB-hus. De känns mer gedigna, de har totalentreprenad, lätt att ändra planlösningen efter önskemål, samt bygger på platta.

Tack för svaret.

Fick svar från Smålandsvillan idag att de inte bygger här uppe där jag bor så då kan vi stryka dem...

Vi tittade på samma tre företag i slutspurten innan vi bestämde oss, det blev Lb-hus (jordugglan) för att vi tyckte att det var bäst planlösning och standard på huset samt att vi fick bäst kontakt och kände störst förtroende för den säljaren! Lycka till!!

Lus skrev:
Vi tittade på samma tre företag i slutspurten innan vi bestämde oss, det blev Lb-hus (jordugglan) för att vi tyckte att det var bäst planlösning och standard på huset samt att vi fick bäst kontakt och kände störst förtroende för den säljaren!
Har de också totalentreprenad? Vad fick ni betala?

Esmeralda80 skrev:
[quote author=Lus link=1132493596/0#3 date=1132573120]Vi tittade på samma tre företag i slutspurten innan vi bestämde oss, det blev Lb-hus (jordugglan) för att vi tyckte att det var bäst planlösning och standard på huset samt att vi fick bäst kontakt och kände störst förtroende för den säljaren!
Har de också totalentreprenad? Vad fick ni betala?
[/quote]

Ja LB har totalentreprenad. Jord ugglan kosta 1,43 mille med hyffsat bra standard.
Ett litet tips är dock att välja till förlängt vardagsrum (43´) å lägga til 20 för altanplatan.
Det har vi gjort  ;)

Du hittar bilder från en visning i ett Jordugglan på min hemsida, www.mercafreak.com/huset

Mercafreak skrev:
Jord ugglan kosta 1,43 mille med hyffsat bra standard.
Ok. Det är fina hus men med tomt och andra såna kostnader så blir det nog tyvärr för dyrt för oss. :(

Hej, vi valde också just mellan dessa hustillverkare, valet föll på LB-hus (Tornugglan) då de har bäst standard och platta på mark. LB-hus ligger dock en prisklass över de andra två. (man får ju däremot göra mer tillval på Smålandsvillan och älvsbyhus om man ska närma sig lb-hus standard så skillnaden kanske inte blir så stor) Jag tycker också att LB-hus har lagt ner lite mer tid på utseendet/planlösningen på husen än de andra två. Men smaken är ju som baken.............

johla skrev:
LB-hus ligger dock en prisklass över de andra två. (man får ju däremot göra mer tillval på Smålandsvillan och älvsbyhus om man ska närma sig lb-hus standard så skillnaden kanske inte blir så stor)
Jo, det är sant men ett Höner med garage, tomt + avgifter och de viktigaste tillvalen kostar oss totalt ca 1,6. Jordugglan skulle alltså kosta åtminstonde 200.000 till och det blir för mycket. :( Ska prata med en säljare och höra exakt vad som ingår och vad totalpriset blir!

Har ni kollat på Hjältevadshus?
De har hus i nästan samma prisklass. (Iaf under 1.430!) 8-)

Carisma skrev:
Har ni kollat på Hjältevadshus?
De har hus i nästan samma prisklass. (Iaf under 1.430!) 8-)
Inredde ni övervåningen direkt? Vad fick ni betala?

Vår jorduggla kommer att hamna på 2,3 mille

då har vi valt till det största garaget på 49 kvadrat och lite tillval + att vi valt att tegla hela villan. Detta kostar ca 100 lopper

Inredde ni övervåningen direkt? Vad fick ni betala?
Nej vi valde att inte göra det. Men de har 4 olika "steg":
Isolerat (+51.000:-)
Byggsats (+51.000:-)
"Snickeriklart" (tapetsering m.m. får göras själv. +61.000 (?)
Helt klart, totalt 297.000:-

Men de har ju även hus utan o/inredd öv. Eller vill ni ha just 1 1/2-plans?

Carisma skrev:
Men de har ju även hus utan o/inredd öv. Eller vill ni ha just 1 1/2-plans?
Ok, då vet jag. Vi vill helst ha 1½-plans men springer vi på ett 1-planshus med väldigt bra planlösning så är det helt ok! :)

Mercafreak skrev:
Vår jorduggla kommer att hamna på 2,3 mille
*Gulp* Är det med eller utan tomt och markarbete?? :o

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.