M
maddisen: Ingen som byggt Skogen eller Skogsbacken eller liknande?
7 svar · 1,6k läst
kalleanka70
kalleanka70: Precis....betongen härdar ju snabbt men fukten finns kvar och fuktkvoten måste mätas och vara OK innan man lägger t ex ekparketten. Detta tar sin lilla tid. Innerväggar och annat kan du klara av under tiden.
13 svar · 2,5k läst
S
sanne78: Hallo... om det nu är så fel som Tugurius säger så tror jag att det hade åtgärdats omgående.. oberoende av "huslev" företag.. om nu golvet kan luta på det viset som han säger.. men min direkta tanke är att efter varit "närvarande" på detta forum i något år nu så inser man lite , att någon med så få inlägg som, Tugurius inte är här för att få veta/vilja lära sig saker..
17 svar · 6,6k läst
·
G
gosein: Jag har satt 10 st "mellan" tvättstugedörren och fönstret ovanför arbetsbänken och sen sitter det 3st mellan skafferiet och lilla väggen vid kylen. Jag köpte mina på ahlsell men jag tror storel har dem också. Annars finns det säkert andra firmor som kan ta hem dem.
14 svar · 2,1k läst
T
therese82: det är väl klart att det finns... vårat mimer från älvsbyhus kostar inkl allt 1,4. så det går. vi har då ett vidbyggt dubbelgarage och lite tillval. ;)
16 svar · 2,4k läst
L
Lokrume_Mattias: Jag har tänkt bygga nytt på Gotland under -06. Någon som kan dela med sig av sina byggerfarenheter? Vilka erbjuder totalentreprenad på ön? Om någon har några tips på bra 1-plansvilla så tar jag gärna emot. Själv har jag tittat mycket på Fiskarheden - Lommen, Eksjöhus - Sandhem och Myresjöhus - Ekeby. Tacksam för alla svar. Ha de gott!
0 svar · 3,0k läst
H
hakanannelie: Nån som byggt Skidstahus och vill dela med sig av erfarenheter. Gärna bilder. Positivt och negativt med Skidstahus. Vilka jobb lönar det sig att göra själv? Vi funderar på Edelweiss. Allt av intresse.
0 svar · 3,0k läst
L
Lus: Ja, jag blev oxå småsugen på något liknande... :)
37 svar · 3,5k läst
Severus
Severus: [citat] www.bjorklidenhus.se
6 svar · 3,6k läst
M
Mastermind: Har man en bra kvalitetsansvarig så bör man kunna ta alla såna här frågor med denna. De kan mäta fukthalten, så gjorde våran, och inte såg det bra ut precis. Att resa hus med färdigisolerade väggblock i kraftigt regnväder är inte bra alls. Fukt kan sugas upp i väggblocken där det har svårt att torka ur eftersom allt är så inplastat. I värsta fall får man öppna upp
6 svar · 9,0k läst
P
para: Kolla LB-Hus och deras "Falken". Finns i både 1,5 och 2vån
9 svar · 7,5k läst
K
Kosmos: Ja jösses, dessa säljare :-?
15 svar · 5,3k läst
M
Melon: I Skåne har Hjältevadshus 10 veckor.
4 svar · 1,9k läst
G
Gunilla_Johansson: Vi funderar på att köpa Villa Ekonomen 131. Är det någon som har erfarenhet av detta hus? Hur är deras kvalité? Vad slutade prislappen på? Hur är det att samarbeta med Ekefors? Många funderingar har vi.
0 svar · 2,2k läst
W
WeeBe: Undrar om någon byggt ett Eksjöhus Västanvind? Funderar på ett sådant (något modifierat) och vill gärna ha synpunkter på allt ni orkar skriva :) Hur upplevs planlösningen, vad kan göras bättre, kvaliteten, kontakten med säljare och hustillverkare mm mm. Tacksam för alla kommentarer.
0 svar · 2,4k läst
B
Byggarinnan: [citat] Vi har byggt med Vittjärvshus som synes (det är vi som har hemsidan som det refereras till uti denna tråd), och jag måste säga att jag är jättenöjd just med kontakten med Vittjärvshus. Alltid lätt att få tag i Birger Hallin, bra svar på funderingar och god mailkontakt. Jag mailade frekvent med frågor, justeringar och kompletteringar, och fick svar snabbt under byggets gång.
9 svar · 7,0k läst
M
MaryS: Hej! Är det någon som vet någonting om Ekohus? Tycker att deras "Vangsby" ser fint ut. Vi ärr på jakt efter ett 1 1/2 plansvilla men är osäker på vilken hustillverkare man ska satsa på. Har även kikat lite på Värsåsvillan och Älvsbyhus. Tacksam för kommentarer! //Marie o Joakim
0 svar · 1,9k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Jag är också nyfiken, vi vill ha bilder!!! ;D
7 svar · 3,8k läst
T
Tjolahoppsan: Fick själv idag pris på 1,7 milj för Skärhamn. Nu när du säger det så är köket lite litet. Får fundera lite till på det där. Gillar annars att det är en separat del för barnen.
3 svar · 5,3k läst
E
EllaBella: Varning varning säger jag bara!!! Vi var ett tag på G att bygga med dom men tack o lov visade dom sina rätta färger innan några papper blev påskrivna.   :-X De hade en tomt som vi förälskade oss i, annars hade de aldrig varit aktuella för oss. Vill eg.inte bygga med torpargrund men det är en helt annan femma. Hursomhelst; några exempel (finns betydligt fler) på hur de betedde sig: -
2 svar · 2,8k läst
P
Piamia: Tack för svaren! Vi ska kika lite mer både hos Villa Nordic och andra. Vet ni något annat hus i samma avskalade stil som samtidigt är prisvärt? P
4 svar · 17,0k läst
E
Emmakr: Dom håller på och bygger ett Larsgården som kommer vara visning i nu i November nere i Skåne! Det är det stora Larsgården på 172 kvm!
5 svar · 1,3k läst
Y
yssa: Hej, Vi ska bygga ett 990 med var bygger ni??
7 svar · 2,2k läst
T
tamas: Hej är det nån därute som har kanske byggt ett sådant ,eller liknande ...är lite sugen på Linden  och undrar lite  allmänt om  Vårgårdahus,  priser, uppvärmning, Mvh Tamas
0 svar · 1,6k läst
P
Petra_Victoria: Har letat runt i forumet men inte hittat särskilt mycket referenser på Europahus. Är det verkligen ingen som har byggt med Europahus eller känner någon som har gjort det?
0 svar · 1,6k läst
A
anno2069: 1,2 m vardagsrum till kostar 42000:-
7 svar · 1,5k läst
M
mathe: Hur går det med husbygget? Hade glömt denna tråd :) Kan man alltså köpa husstommen via k-rauta?
4 svar · 7,4k läst
T
Thom_Ross: Eftersom du pratar om ett lån på 1,7Mkr så får man anta att du har en kontantinsats på minst 1Mkr att peta in, eller? Inte osannolikt om du t.ex. säljer ett hus du ärgt länge. Om så är fallet så har du förståss en mycket gynnsam ekonomisk situation jämfört med den som bygger nytt med ringa kontantinsats. För att uttala sig om vad du kan våga göra och inte så måste man veta vad
3 svar · 2,7k läst
S
samba: Götenehus har rest ett Skogås som visningshus ute i Kullavik söder om Göteborg. Jag tror det skall vara färdigt i december invändigt, men utvändigt är det i stort sett klart. Var där och tittade idag, nu blir man sjukt sugen på att komma igång själv. Vårt kommer för stomresning den 24 januari. Peter: om du är intresserad av bilder så har jag några som jag kan skicka över, skicka
23 svar · 6,7k läst
J
janbo: Vi kommer att ha 2,60 som standard nere, samt 2,80 i v-rum, kök och matplats (nedsänkt golv). Oj vad vi fick tjata hos arkitekten för att få till de höjderna. :)
3 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.