4 639 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Älvsbyhus kristianstad
Hej
Jag har byggt med kontoret i Kristianstad och huset skall slutbesiktigas den 9 dec. Allt har gått som på räls hittills, jag hoppas att det gör det ända fram också. Killarna på Krstd kontoret har skött sig bra. Men det är lätt att få känslan att Älvsbyhys satsar mer på kvantitet än kvalitet. Allt är så uppstyltat på något vis, det känns som om allt stressas fram. Det är bara att hoppas att det inte inverkar på slutresultatet. Det återstår att se efter slutbesiktningen och när vi har bott in oss lite. Kan återkomma längre fram om du vill.
Jag har byggt med kontoret i Kristianstad och huset skall slutbesiktigas den 9 dec. Allt har gått som på räls hittills, jag hoppas att det gör det ända fram också. Killarna på Krstd kontoret har skött sig bra. Men det är lätt att få känslan att Älvsbyhys satsar mer på kvantitet än kvalitet. Allt är så uppstyltat på något vis, det känns som om allt stressas fram. Det är bara att hoppas att det inte inverkar på slutresultatet. Det återstår att se efter slutbesiktningen och när vi har bott in oss lite. Kan återkomma längre fram om du vill.
Exakt så upplevde det min Morbror åxå. De slängde i princip fram ett kontrakt medd tillval som DE tyckte var bra. Han tyckte säljaren var "väldigt gåpåig" .larz skrev:Hej
Men efter ett visst antal levnadsår och med mycket hus erfarenhet så styrde de upp allt å de är idag mycket nöjda
Jag har nog blivit lite missförstådd. Killarna på Kristianstadskontoret har varit mycket bra att ha att göra med, helt korrekta hittils. Deras entrepenadavtal innefattar allt utom målning utvändigt. Det jag upplever som lite stressande är när huset har kommit, då skall allt ske med en rasande fart. Som köpare blir man lite rädd att någonting missas eller förbises. Men killarna som håller på med monteringen verkar veta vad dom sysslar med så det är väl bara att hoppas att allt blir bra.
Klicka här för att svara