K
Kosmos: Kan säkert va så, jag vet inte hur väl kalkylen man gör å s-villans hemsida stämmer men då skillde det ca 100000:-, men detta var ju för två år sen så det kan ju ha ändrat sig :)
14 svar · 2,1k läst
S
Skovglimt: Vi har bygget et Torgrim i Danmark. Mycket nöyd med huset - och servicen hos Älvsbyhus. Mer info finnes på http://www.skovglimt8.dk.
12 svar · 2,3k läst
S
saki1978: Hej! Är det någon som vet något om detta bygge i Bunkeflostrand (Malmö) som Alfa StenHus bygger t.e.x. pris?Det är 1 plansvillor som jag vill veta priset på. Tack på förhand!
0 svar · 3,6k läst
M
mammami: Antar att ni bygger i sandåsen, läset i en annan tråd. Vi var ju påväg att bygga där och det var absolut inga problem alls att både ändra och lägga till. Tror jag har en tre, fyra olika ritningar här hemma som de gjort på Dalby 2:an. Både tagit bort vägg och flyttat kakelugnen och ändrat väggen där kakelugnen skall stå och ändrat i badrummet nere och laggt över golv upp i
18 svar · 3,7k läst
snackan68
snackan68: Praktiserade på ett större CM företag förra sommaren där jag satt och mängdade på Pinc-House. Företaget hade mycket goda erfarenheter av Pinc-House och har fortsatt sitt arbete med dem. Allt jag kan säga om dem, men det är ju mer än vad någon annan har att säga tydligen... ;) Lycka till! Snäckan
1 svar · 2,3k läst
J
JHS: Vi har valt ett lyckan med vinkel och ryggås tak. Har varit och jämnfört med och utan ryggåstak och ryggåstaket "lyfter" huset rejält och är väl värt pengarna det kostar extra. Det samma gäller för vinkeln, den är inte stor men gör att vardagsrummet känns mycket större. :) Nu återstår bara väntan på husleverans...
3 svar · 4,0k läst
O
ostni: Det ska vara så. Anledningen är att efter att tjyven slagit in rutan så är det inte meningen att han/hon ska kunna öppna ytterdörren och kliva ut med saker. Man försöker med andra ord att gjöra det svårare för tjyven. Ett tipps är att alltid ha nyckeln i låset när man är hemma, ifall något skulle hända och att man behöver komma ut så fort som möjligt. Men självklart så tar
1 svar · 2,3k läst
L
lillamy: www.arvidssonssnickeri.se Villa Arvid kostar 450 000:- Men du kan lämna in vilken ritning du vill och få prisuppgift på det. Dock har de väldigt lång väntetid!
3 svar · 1,4k läst
S
Sunetta: Hej! Val av hustillverkare baserade vi på 3 baser: teknik, sälare/organisation och pris. Detta ska sedan stämma för en själv, vara i balans. Vad gäller de tekniska aspekterna får man välja mateiral efter vad man vill. VI ville ha ett underhållsfritt hus och med puts på utsidan, hög standard inomhus och i 1 plan. I valet mellan pris och kvalitet skull jag alltid välja det första-över
18 svar · 3,4k läst
T
tpalsson: Ni som har byggt ett Trivslehus, är det något ni saknar med dem eller något annat man ska tänka på eller se upp med gällande dem? Jag vet att deras standard är hög, men är det något med den man bör ha i åtanke när man planerar sitt hus? //Tony.
11 svar · 2,3k läst
I
impala: nej, det var inta med grund.. vår grund kostade 199.000:-, men det är nog lite olika beroende på var man bygger!
3 svar · 1,2k läst
M
ml99: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33941 Mitt tips: Leta vidare bland hustillverkare!
1 svar · 2,0k läst
K
Karsten: Hejsa Er der nogen, der har erfaringer med dette firma
0 svar · 2,4k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Jag har ingen erfarenhet av Skidstahus men Arvidssons Snickerier (http://arvidssonssnickeri.se) som jag köpte från hade all el som jag bad om indragen i ytterväggarna. Vattenledningar var inte indraget.
1 svar · 1,1k läst
L
Leeloo: Hej är det någon som har några foton från Trivselhus Greenline 711 eller Greenline 714? Eller något annat av deras stora 1½-plans hus - gärna bilder från badrum om någon har det. //LL
0 svar · 1,1k läst
J
jflink: Tack för svaren. Då blir det nog bara en garageplatta.
3 svar · 2,2k läst
M
Mustang06: Menar du att man borde fraga forst och skriva pa kontrakt efterat..? Ar det inte fegt? 8-) Sanningen att saga sa var det inte mycket att fundera pa nar vi val fick chansen att kopa helt ratt tomt i bra lage till rimligt (naja...) pris och utan budgivningskarusell. Vi var sa innerligt trotta pa att de pa ena handens fingrar raknade riktigt fina tomter vi stott pa trissades upp mellan 700.000 till
8 svar · 1,1k läst
E
Ensomvet: Kanske vore det bättre att välja en husleverantör som kan ta fram erfoderligt bildmaterial som önskas!?  :-?
3 svar · 2,8k läst
E
Ensomvet: Be representanterna för husleverantörena upprätta produktionskostnadskalkyl enligt branschensregler och jämför dessa. Ut ifrån detta borde du få en bättre kostnadsbedömning på vad som ingår. Saknas något hos ena leverantören, begär in kostnadsuppgifter om ni inte vill göra det på egen hand. Lycka till... oftast finns det en orsak till kostnadsdifferansen!!
4 svar · 2,8k läst
E
Ensomvet: Att uppgradera ett lågpris typ Älvsbyhus till idag vedertagen standard (dvs kakel mellan bänkskåp och väggskåp) kostar mer än det smakar. Därför är det bättre att behålla standardutförandet och åtgärda det själv efteråt (lämpligen efter att Martin Timell i 4:an visat hur det går till ;) ). [citat] Vad är det för fel på standarden i ett Älvsbyhus? Mvh Larz [/quote] Det här
18 svar · 2,9k läst
E
Ensomvet: Ett arkitektritat hus ska inte kosta mer en ett "modulhus". Kontakta en arkitetkt som hjälper dig med layout etc (kostnad ca 20 000-25 000). Kontakta sedan 2-3 husleverantörer för pris (låt dem anpassa "ditt" hus till deras produktion för bästa pris), alternativt lokal byggnadsentreprenör (ta då proffesionell hjälp med kontraktsskrivning). Lämpliga husleverantörer kan vara Anebyhus,
2 svar · 3,4k läst
E
Ensomvet: Vänta nu!!!... bästa att reda ut begreppen. En husleverantör levererar en materialbyggsats som monteras av beställarens/husköparens entreprenörer!! Hmmm... eller har jag missat något!?? Husleverantörer typ Aneby rekommenderar endast entreprenörer som beställaren/husköparen kan välja om så önskas!!! Man har all rätt i världen att anlita den man vill ska utföra jobbet. Tråkigt att
12 svar · 2,0k läst
C
carlbanan: Ja, finns det nån tillverkare som har sådana modeller? Och en sista fråga, vad som är billigast, att köpa ett prefab hus och få det stomrest och göra resten själv, eller att rita eget och få det stomrest (får "gratishjälp" med alla sorters ritningar)? Kanske ska specificera lite, hustypen jag ser framför mig är av lite äldre typ, med lite högre stommar än ett vanligt enplans, fast
0 svar · 958 läst
S
stampe2: Har bara läst (mycket) här på fourmet. Men nu kände jag att jag var tvungen att "säga" något. Kan bara instämma med övriga - välj ALDRIG Modulenthus. Vi hörde en del negativt om Modulent innan vi byggde - men tänkte att det säkert var lite "fel" på de som byggde osv, att de klagat för minsta lilla osv osv. Finns alltid kunder som klagar. Kunde inte riktigt tro att det var så illa
7 svar · 2,4k läst
O
oderbeck: Nej, men vi har haft/har stora bekymmer med deras representant i Skåne. Kolla referenser noga!
1 svar · 3,8k läst
H
h0tspur: [citat] Vi bygger ett Villa Växa 2 (Myresjöhus). Säljs med råvind som vi tänker inreda själva. Storlek: dryga 200 kvm uppdelat på 6 sovrum + 2 vardagsrum mm.
8 svar · 14,1k läst
S
Stella: Det ingår i vårt standardpaket. Vill vi välja bort det får vi dra av 45.000kr. Men vi har varit i ett visningshus med ryggåstak, så valet blev lätt... Det gjorde väldigt mycket att ha högt i tak. Mvh Stella
14 svar · 3,0k läst
K
Karsten: Hej Min kaereste og jeg skal flytte fra Koepenhamn til Sverige. Vi regner med at faa Emilvilla AB til at bygge vores hus, er der nogen, der har gode/daarlige erfaringer med det firma? Karsten
0 svar · 1,2k läst
snackan68
snackan68: Hej! Det är svårt att säga, då vi avbröt affären när vi såg vart det barkade hän med FH. MEN vi har fått alla våra tillval till samma pris som Spoven utan ev. tillval. Då tänker jag på: exklusivare trappa högre i tak på entréplan 2.7 meter ryggåstak OSB skiva bakom alla gipsväggar extra toa/dusch på Ö.P. ryggåstak i takkupr del av förstukvisten isolerad förminskning av
5 svar · 5,4k läst
L
Leeloo: Hej Johansson, Har du tittat på Solviks-villorna från Trivselhus. Flera av dem kan fås för bra priser om man väljer träfasad. Se mer på www.trivselhus.se Lycka till! //LL
4 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.