Byggahus.se

Tips på stora hus?

1. I
    Medlem Nivå 1
    Vi vill gärna bygga nytt och vill ha ett stort hus, minst 200 kvm & minst 6 sovrum. Jag tycker dock att det är svårt att hitta stora hus, finns det nån som har något tips på hustillverkare som har något fint stort hus???

Kanske tom någon som byggt?

/Ulrika

2. M
    Medlem Nivå 1

Re: Tips på stora hus?

Hej!
    Vi har stora behov vad gäller husstorlek och antal sovrum med och upptäckte ganska fort att det fanns inga "färdiga" katalog lösningar för oss. Vi vände oss till Sävsjöträhus som har ritat vårat hus till oss.
    Det blir 285 kvm, 5 sovrum, allrum, vardagsrum plus arbetsrum(som skulle kunna vara ett sjätte sovrum), med mera. Separate garage.

Huset kommer i september så spänningen är hög just nu:)

Jag håller på med en hemsida som jag lägger ut när jag känner jag vågar visa den, haha.

Det jag vill med säga är att många av husleverantörerna klarar av att rita om och göra sina katalogshus personliga efter dem behoven kunden har. Ringa runt och se vad de erbjuder!!

Några vi pratade med var: Karlsonshus, Sjödahlshus och Sävsjö

Lycka till!

MissB

3. I
    Medlem Nivå 1

Intressant!
    Det låter ju som ni har ett lagom stort hus:) Vad är det för stil?

Alltså, vi behöver inte 6 _sovrum_ utan egentligen 4 sovrum, 1 TV & film-rum, 1 Kök & vardagsrum, 1 pysselrum till mej:) .....och gärna nåt extra rum till.....

Vad får ni betala?

Gud va spännande för er! Var bygger ni nånstans? Har du ingen bild alls du kan visa, kanske nån planlösningsbild? *snääälla*

Hur lång tid tog det från att ni kontaktade husleverantören till huset levereras? Köpte ni tomten däremellan eller?

Ja, det låter ju som att det är en bra idee, att prata med några olika husleverantörer och se vad dom kan göra. Vi får ta och ringa runt lite tror jag....

Tack för ditt svar,
    /Ulrika

4. A
    Medlem Nivå 4
  5. L
    Medlem Nivå 1
  6. I
    Medlem Nivå 1

Tack för era svar, jag ska genast surfa runt & kolla lite:)

/Ulrika

7. M
    Medlem Nivå 1

Hello igen!
    Jag skickar ett privat mess till dig med länk där du kan se bilder osv..

MVH
    Missen

8. L
    Medlem Nivå 2

Har ni funderat på Finja betonghus - de bygger arkitektritat helt enligt önskemål och behov. Vi har fått ett hus uppritat av dem och det är på drygt 200 kvm och gjort helt efter våra kriterier. Mycket hus för pengarna!!

9. H
    Medlem Nivå 1

Vi bygger ett Villa Växa 2 (Myresjöhus). Säljs med råvind som vi tänker inreda själva. Storlek: dryga 200 kvm uppdelat på 6 sovrum + 2 vardagsrum mm.