N
NilssonC: [citat] Nygård: 1,21 Mogården: 1,26 Staffansgården: 1,42 Detta enligt prislista feb-juni 2006 i Stockholm. Och som jag läser det är det exklusive grund.
4 svar · 8,2k läst
S
syster_johan: Hej på er alla...är ny i forumet ::) Ja, efter många funderingar har vi tänkt att bygga nåt i stil med anebyhus - flygelvägen. Men när vi ser ritningarna på huset får jag en känsla av att den delen av huset som ska vara öppet hela vägen upp till taknocken kommer att se som töntigt ut. :-/ Eller har jag fel? Dom har ju inga "verkliga" bilder invärtes på huset, så man har som svårt
0 svar · 907 läst
J
Jessica71: Hej igen! Jag har faktiskt hittat ett drömhus nu som skulle passa oss perfekt - i alla fall enligt ritningsarna! Frågan är bara hur mycket det kostar... Jag mailade dem igår, så förhoppningsvis får jag ett någorlunda svar idag. Om priset är hyfsat(?) så kan man ju gå vidare och kontakta dem mer personligen för mer utförligare information. Det här huset föll jag för; www.faluhus.se
7 svar · 8,4k läst
M
Mustang06: http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=410 Sedan ar det bara att fraga pa hos alla du orkar...
3 svar · 3,9k läst
M
Mustang06: Glomde en favvo-lank i inledningsskedet med ziljoner av listade leverantorer: http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=410
3 svar · 2,6k läst
U
uven147: I västernorrland kostade NNF 1 562 500 kr innan höjningen 1 april. Tror höjningen var ca 50 000.
4 svar · 3,1k läst
E
elias7: Trä, tyvärr. För puts får man punga ut närmare 200 000 till.
4 svar · 2,0k läst
G
gammelnas: Hej Daniel! Vi bygger Fagerås just nu. Vi har varit i Fagerås (privat visning) och vi tog då en massa bilder vilka jag kan maila dig. Maila mig på mjo@comhem.se ! Gammelnas
1 svar · 2,3k läst
G
gammelnas: Hej! Vi bygger ett "Götenehus-hus" (Fagerås) och vi har kunnat ändra planritning hur vil vill i stort sett till en mkt rimlig kostnad. Arkitekten har kommit med specifikt förslag till vårt generella förslag. Vi har även bytt i stort sett alla fönster vilket var enkelt och prisvärt. Gammelnas
2 svar · 3,0k läst
·
jessicaodanne
jessicaodanne: Jag fick ett mellan tummen o pekfinggret pris på NF Mosippan 179m2 1950tkr
4 svar · 3,8k läst
S
Stumpen: Hej, Jag har vänner som gjorde det, men de valde i stort sett bort allt i badrummet o tog sedan in egna hantverkare som fixade duschvägg, handfat samt kakel o klinker.
1 svar · 1,8k läst
O
opc: Det är så att "stöttorna" till takstolarna sitter där dom sitter och det är dom som begränsar bredden på rummen. >:( Vet ej om man bör hålla på att flytta dessa stöttor med tanke på takstolarnas bärighet(tror man ska låta dom vara). Däremot har jag sett att många utnyttjar utrymmet mellan takstolarna, där dom fäller in tvapparater, skåp, högtalare mm. Då bör man däremot
2 svar · 2,8k läst
N
nilha: [citat] Material = tapeter + färg till botten våningen.... fast vi gör jobbet själva. Fönster i gavelspetsar på öv ingår inte från början. Trappan har vi lagt till också. Fullhöjd på köksskåpen istället för kontinental höjd. Pris från Östergötland.
10 svar · 3,5k läst
M
Mustang06: Beror val framst pa att valfriheten ofta ar begransad, eller att man som kopare tror att den ar begransad. Man vill ha ett visst hus, eller i varsta fall tom vill absolut ha en tomt som ett visst husforetag saljer, och da far man lita pa allmosor om saljaren ska ge bort nagot i forhandlingarna... Satter man sig i en battre sits med att lata manga leverantorer spelas ut mot varandra sa kan man med
11 svar · 3,4k läst
K
katitzi: Vi ska bygga med Älvsbyhus och dom har kalkyrerat med 160 000 kr för markarbete + 10 000  för kran (som lyftkran som tydligen behövs). Vet inte om detta kommer att räcka.
6 svar · 5,7k läst
fubar
fubar: Håller med om att Hjältevadshus kan vara ganska snabba att åtgärda fel. Tyvärr tycker jag att det finns för många av dem. En del små, andra lite större, men många bäckar små... Tror att vissa problem kunnat undvikas genom att välja andra material och utrustning. Exempel: *Köksgolvet måste troligen bytas efter 6 månader *Micro -fungerar ibland *Vattenkranar i badrum -läcker och
5 svar · 4,7k läst
S
skruttgumman: MAn kan ju söka lokal behörighet också. Det gjorde vi eller vår KA rättaresagt. Det var tom killen som har hand om byggloven som föreslog det för oss. Vi ville ha min pappa (som är snickare) som KA men kommunen gick med på det om han dela det med en kille på hans (pappas)jobb som har ingenjörsutbildning. Så nu är allt bra! ;)
4 svar · 5,3k läst
S
stefanz: Ek golvet kostar 211.2kr/m2 exkl moms, gavelbalkongen ca 80000kr och ek köket tror jag ca 40000kr ;)
4 svar · 2,8k läst
M
moas: Någon som har ett pris på Downhill 413 från Trivselhus. Det ser jätte läckert ut och det skulle passa vår tomt perfekt! Någon som byggt ett sådant som har erfarenheter av det? Trivs ni i det och vad skulle ni vilja ändra på om det är något? Någon som har fler bilder på huset skulle vara toppen fint att få se. Tacksam för svar! Hls/Moa
0 svar · 1,8k läst
M
mats_h: Tack för tipset Malin! :)
4 svar · 5,4k läst
S
skogstomten: Olika lätt att pruta på olika tillvavl! Centraldammsugare, nätverk, extra fönster, kaminer, vitvaror, finare trappor osv som husleverantören köper in utifrån är svårprutat eftersom dom har ganska dåliga marginaler på detta. Däremot, takkupor, förlängning av hus, extra isolering, material till altaner, förhöjt innertak osv där det ingår rena råvaror eller en del arbetsinsats
5 svar · 7,2k läst
P
PETAX: jag tycker att en vanlig villa dörr i dag duger bra om man byter till ett assa evo hakregel och bakkantssäkring som man skruvar in i karmen genom gånggärnet vilket hänger upp dörren vid stängt läge då får du ej ur dörren ur karmen.... Pansarglas kan bli dyrt... ett billigare mer använt sätt att att man monterar krossfilm på glasrutan vilket man kangöra efteråt gör att glaset inte
1 svar · 4,3k läst
A
aleli: http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=281&a=212098 Vi har en post på 20000 i vår produktionskalkyl för färg (gäller ett 2 plans LB-hus).
1 svar · 3,0k läst
G
Galadriel: Hej! Vi har valt till nått som kallas cylinder lås som tillval det var att man måste ha nyckel även innefrån finns inget vred där så kommer de in nån inbrottstjuv tex genom fönstret så får de inte upp dörren utan nyckel blir lite jobbigt att bära grejor genom fönstret kanske=) Mvh Galadriel
1 svar · 4,9k läst
B
Bus_trollet: Hej! Vår säljare sa att om de skulle fixa någon att göra det skulle det gå på 300.000 kr. och då ingår inte tex. takkupa. Detta var för en höner, Älvsbyhus //Maria
6 svar · 3,6k läst
M
Melker1: Någon som har prisuppgift på Sandhem. Är tillvalen dyra? Vi skall bygga i Vänersborg eller Trollhättan.
0 svar · 2,6k läst
Lhea
Lhea: Hej Linnis, Har du byggt ett start smart? Kan du inte berätta lite om det? Är du nöjd?? Vi funderar nämligen på att bygga ett hemma 1. Hälsningar Malin
0 svar · 3,2k läst
Lhea
Lhea: Hej hej, Jag skulle aldrig gå med på öppen visning. Man vet ju hur folk är, lite fingrar på tapeterna, öppna lite skåp här och där och tänk på parketten, 70 familjer och ett gruskorn om än bara ett kan ödelägga hela golvet. Nä jag tycker att det verkar trevligare att ta emot en familj och vara med och "övervaka".  :D Helt nytt hus.. mkt pengar det... vad är några tusenlappar???
16 svar · 4,4k läst
M
Mustang06: Hm - du har en poang har :-?. Tittade under forumets "Ekonomi&Juridik"-flik och dar finns fylligare forklaringar. Konsumentverket skriver som foljer (hoppas jag inte syndar med kopieringsrattsliga regler nu??): Totalentreprenad, delad entreprenad eller generalentreprenad De olika entreprenadformerna kan i stora drag beskrivas så här: Totalentreprenad innebär att du skriver kontrakt med ett
5 svar · 3,0k läst
E
Elenita: Vi har kontakt med säljare på Fiskarheden,Men man vill ju prata lite me människor utanför säljandet så att säga :P
2 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.