Hustillverkare
lier: Jo dom fixar allt, vet inte hur mycket i pris det kan skilja för jag har inget annat hus att jämföra med. Finns inget sådant hus som vi har ritat. Det ända jag kan säga är att jag tycker att man får mycket mer för pengarna än om jag skulle ha anlitat LB-Hus som jag var rätt så nära att bygga med.
Marelb: www.smalandsvillan.se har hus under miljonen precis som www.alvsbyhus.se har. Kolla upp med dom! :)
6543: Är det någon som bygger ett segersta och har några erfarenheter att dela med sig av eller har BILDER att visa på detta HÄRLIGA HUS!! Tack på förhand!
larsons_garage: Hej Vi planerar att bygga hus med trivsel hus alt Eksjöhus. Är det någon som har info om hur dom sköter sig och hur deras underentrepenörer är ? Mvh/Larsson
planera: Jag tror att det största problemet idag är att alla byggare har så mycket att göra samtidigt så betalar vi i stort sätt vad som helst. Titta bara på beg markanden. :-/ Själv så håller jag på ta in priser just nu för detta.
Peppes_Bodega: Vi har byggt ett Sandhem.Nyckelfärdigt.Kostade med tomt(70´000) och alla avgifter,inkopplingar mm ca 2´500´000.Vi valde bort köket och båda badrummen och tog dessa från IKEA.Har även valt att göra huset större då uteplatsen under tak numera är matrum istället.146 kvm istället för132.Vitlaserad panel i taket på kök/matrum/TV-rum och hall,med spottar.Isolerat garage.Vitt hus med
Leeloo: Hej igen! Är det ingen som har någon som helst info om Aritekthem i Helsingborg? De har haft visningar bland annat på Raus Vång, i Ängelholm och nu senast i Hjälmshult/Ödåkra - ingen som varit i kontakt med dem eller som byggt något av deras hus; de hade tidigare även Fågelforshus men har nu endast Finja betonghus. Någon som har byggt ett Finja betonghus? //LL [citat]
Leeloo: Någon som har ytterliggare information än vad denna länken tar upp? Vi är glada för alla tips och råd om att inreda ovanvåning själv eller låta huset bli köpt NF. //LL [citat]
Martin_Lorentzon: Hej, finns det någon som har byggt ett näsbyholm ifrån Götenehus eller någon som har lite bilder på ett sådant. Skulle gärna vilja se lite bilder innefrån huset resp utifrån. Om det är någon som har några bilder kan ni mail dom till martin_lorentzon@hotmail.com ML
lier: Det som kan vara svårt att uppskatta i pengar av en säljare är hur tomten ser ut. Måste den fyllas grävas ur sprängas mm. Börjar man inte att ändra och lägga till efter det kalkylen är gjord så ska den stämma ganska bra i alla fall. Sj så lånade vi upp 200,000kr extra bara för att slippa gå på banken och höja kredetivet i fall det inte skulle räcka. Nu vet jag inte hur eran
brma: Träfasad inflyttningsklart men endast grundmålad fasad kostar 1 587 000kr. Med putsfasad och trä i gavelspetsar 1 690 000 kr, 30 000 kr extra för hel puts. Med tegelfasad och trä i gavelspetsar 1 738 000 kr, 32 500 kr extra för hel teglat. Vad övriga hus kostar har jag ingen aning om.
Robert_Maria: Det är bara bra om det regnar efter de har gjutit, då slipper du ju vattna. Det kan vara svårt att få till en yta slät som en barnrumpa om det regnar medan man gjuter men det är ingen fara, du ska väl ändå lägga någon slags golvyta va? ;)
jessicaodanne: Sylvester, var ska ni bygga, var sitter balkongen, ser inte den på planritningen, är det tillval? Vad har ni valt för tillval och vad har de kostat
Hellblad: Vi bygger Eksjöhus Kvadraten i Borgholm, på Öland. Övervångingen kommer bara att isoleras och förberedas för senare inredning. När det gäller "standard" har vi ekparkett i samtliga rum, utom i entrén och hallen där vi har klinkers. Kakel och klinkers i badrummet, Contura braskamin samt släta björkluckor från HTH. Standard är vattenburen golvvärme med frånluftsvärmepump. Vill du
lier: [citat] Håller ni på och bygger en ugglan 159??? Vi är också inne på en sådan, men vi skulle vilja se ett sånt hus i live först. det finns ett visningshus nån mil ifrån oss som vi ska åka och titta på i veckan. Har du några bilder på din uggla som du skulle vilja dela med dej av? Vilka tillägg har ni gjort? Vad kommer erat att kosta? Jag är jättenyfiken /Eva[/quote] Jag har inte
Faidros: Har du sett den här tråden: "Taklyft för ny våning" http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=31839/
Leeloo: Hej Mikmik, Vi tänker bygga enligt egen ritning eller rättare sagt efter arkitektritning. I Arkitektshems koncept innefattas husritning enligt egna önskemål - detta gör de tydligen inte själva utan har en arkitekt de samarbetar med. Men vi har ju tittat på otaliga kataloghus vid det här laget så vi vet ju ungefär vad vi vill ha. Nej ingen direkt offert ännu men vi har fått en
bukeu20: Vårt garage ihop med ekonomi del kostade cirka 210000:- men då har vi golvvärme även i eko del samt garage och förråd inkl, klinkers. Total entr,
iwarson: Tack bubbert & JRo för era svar. Jag tror vi får boka in ett möte med en säljare för diskussion :) Fast jag tror tyvärr inte att själva stilen kommer passa där vi vill bo ( 3 mil utanför Sthlm) men jag tycker att husen är fantastiskt fina! /Ulrika
lillemor: :) Eva, vilken modell bygger ni? Var ni och tittade på olika visningshus innan ni bestämde er? Vi funderar på ett knipan, men vi har inte bestämt oss ännu... ...svårt! Man sitter där med massor av huskataloger och ännu fler hus. Man ändrar sig hela tiden och svårt är det att på en ritning se, hur det blir i verkligheten. När man gör sitt livs affär sitter man och tittar på bilder.
Alex_Ida: Vi är eventuellt på G för att bygga ett sådant här hus. Vår reaktion var att huset var billigt men de tillval vi hittills specificerat (dubbelgarage, balkong, putsfasad) var ganska dyra. Har inte kikat på tillvalslistan ännu, men tror inte vi kommer göra några större ingrepp där. Standarden i huset har vi bedömt som normal, inte vare sig bra eller dåligt. För tillfället lutar det
Wugeman: Hej Alsti18! Vårt hus kommer i färdigt stadie att landa på ca. 100 000 - 110.000 . Dvs. cirka 930.000 - 1.023.000 kr. med en kurs på 9,3. Det är ett billigt hus. Men visst El- och VVS är dyrt, men skall du köpa ett NF-hus och ha byggare springa omkring och slå upp det, blir det ju definitivt inte ett billigare hus, eller hur?
Mikael66: Hej igen! Vi tittade på det området samt de husen innan flytten till södra sidan av Stockholm vart aktuell. Upplever ändå fram till skrivande stund GH som ett seriöst företag. Har ni ett besiktningsprotokoll där det finns fel upptagna är det bara för GH att lösa dem. Gör man några fel vilket är mänskligt skall man även stå för dem samt lösa dem på bästa sätt som du skriver i
Constructum Domus: [citat] Vill också nämna att de är ett litet företag där man har kontakt direkt med de som konstruerar och bygger. Inte som på andra större tillverkare där man pratar med en säljare som pratar med konstruktörerna som i sin tur pratar med de som bygger huset. Det kändes viktigt för mig när jag valde.
Janet_Johan: Hej, Vi har bestämt oss för att bygga i lösvirke istället. Våra önskemål kan inte Älvsbyhus tillgodose tyvärr, så det löser sig iaf! ;)
lm1976: Var i Blekinge har ni byggt eller ska bygga Little nemo?