Finns det inte fler som vill dela med sig av sina lyckade (eller misslyckade) prutningar på nya hus? Jag ska själv snart börja förhandla om pris med ett antal hustillverkare och är väldigt intresserad av att höra hur mycket man kan pruta både på priset men även i form av tillval som man får på köpet. Hustillverkarna har sett ju betydligt bättre dagar än dagens så det borde finnas mycket goda chanser att pruta kan man tycka.

håller precis på att spela ut 3 hustillverkare mot varandra, vill inte skriva något detaljerat innan det är klart.

Men visst går det att pruta.

Den som leder för tillfället erbjuder tillval och rabatter motsvarande 155000 kr. Tror att det finns lite till att pressa ur dem dessutom. Husen vi tittar på kostar mellan 2,4-2,8 milj NF.

Redigerat:
En fundering.. Vid olika tider på året, främst våren kanske, så har tex fönstertillverkare drive på nåt. Tex uppgradera fönster, kök eller dörrar. Sånt borde gå o utnyttja vid ett ev husköp. Hustillverkaren har väl tilltagna rabatter som vid de tillfällena kanske går lite lättare o pressa.
För egen del fick jag, inte lätt men det gick, med elit extremefönster.
Detta för snart ett år sedan.
Dess för o nackdelar vet jag, på västkusten med allt salt överväger de lätt.
Slippa putsa 45m2 glas möjligtvis vattna dom...

Vad tror ni, kan detta stämma eller hade jag tur?

Jag tror att hustillverkarna har sina rabatter kontinuerligt under året. Fönsterdriven på våren tror jag är ett sätt att få igång fönstersäsongen lite tidigare. Att få folk som ändå tänker handla fönster att göra det tidigare för att jämna ut produktionen lite. Hustillverkarna får knappast någon ytterligare rabatt under en sådan kampanj.

Köp en bygg sats från Foamsystem så behöver du inte pruta, redan billigt
Och dom fixar vad du vill ha.
Fråga efter en kille som heter Pierre .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.