B
Beachboy72: [citat] Har kollat bland A-hus och inte hittat någon skiss som "skiss 913" eller linknade. Gav du dem en skiss, eller vad heter huset? Är det samma planlösning och exteriör?
11 svar · 5,1k läst
P
pinebo: Hej! Jag byggde själv en "Domherre" 07/08. Vi är helnöjda med både kvaliten, priset och leverantören. Jag rekomenderar att ni tar kontakt direkt med deras kontor i Borlänge och ber att få prata med Magnus Konrad. En kanon kille! Nogrann och verkligen mån om att allt skall bli till belåtenhet. Vi valde att rita om hela huset invändigt. Vi öppnade oxå upp mellan kök och salong. Och
5 svar · 5,5k läst
·
S
sventable: okej då finns de en del att välja på är nog inte värre än att de ska gå att hitta något kul då, blir väl värre med kakel där får man nog lägga till en nätt slant om man ska lösa de..
2 svar · 1,2k läst
T
thomasp: Hej! Jag och sambon ska bygga hus inom ett år (om kommun vill och böxera håller...). Vi sonderar just nu terrängen kring tillverkare. Det blir troligtvis ett 1,5-våniningshus på ca 170 m2 på egen tomt i Ale kommun strax norr om Göteborg, och vi har ett tak på ca 2,5 MKR, men vill helst komma lite billigare undan. Ett av problemen är att våra tankar och krav inte alltid rimmar med
0 svar · 2,0k läst
lasseseger
lasseseger: Stod de för sista fakturan eller fick ni ta den som lån (kredit)?
73 svar · 30,4k läst
N
nybyggd: kolla efter e,v mögel och att allt funkar så ska det nog vara attt köra på. anticimex är bra att ta till hjälp
1 svar · 2,1k läst
M
Marquiz: Jo det är väl ungefär vad jag också har hört. Att det måste komma vatten på, och om det inte regnar på dom av ngn anledning (t.ex tak) så får man ordna det på annat vis. Om det innebär att jag måste spola på dom med vattenslangen så tar jag mkt hellre det än vanlig traditionell tvättning. Spola med en slang känns inte riktigt lika jobbigt...
8 svar · 2,8k läst
L
Lizz77: Hej! Som översktiften lyder! Var dom bra, pålitliga osv? Pris för er utbyggnad/kvm???
0 svar · 3,1k läst
A
Aledal: Hejsan Vi har tankar på att bygga ett A-hus "Hasseludden" och är tacksamma om någon har possitiva/negativa erfarenheter kring detta hus/huslevernatör. Vi har tomt och tänkte nog bara begära "stomresning" och sedan göra mycket själva för att få ner priset. /Aledal
0 svar · 1,5k läst
F
Fun Living: Hej! Förstår att priset kan variera, men jag undrar vad det ligger på ungefär för ett Trend Pulpet? Erbjuder de totalentreprenad?
6 svar · 2,8k läst
bumpaberra
bumpaberra: Det går nog att komma ner till 70-80 om du kör "rot" med målarn. ;)
19 svar · 2,5k läst
J
Jessica Pessica: Jag gissar att alla som bygger nytt hus kan skriva under på det där du skrivit om, oavsett husleverantör. Och då är ändå Modulenthus en husleverantör som har det mesta ansvaret så att säga eller? Tänk dig att bygga med någon där man själv ska stå och ordna med så mycket mer. Vi har under våra år hunnit med att låta en byggare göra en tillbyggnad och så har vi även hunnit med
1 svar · 1,3k läst
S
schaktakonsulten: Vet någon om nått bygge neråt Göteborg med denna hustillverkare, Även intreserad av referenser på detta husföretag
0 svar · 1,1k läst
E
Evi: Hej, Vi bygger med LB-hus och är nöjda så långt. Kontakten med säljaren är viktig, speciellt när man bygger på totalentreprenad. Säljaren sköter då det mesta innan husbygget startar. Det är viktigt ändå att ni som byggherre är noggranna och granskar kontrakt, ritningar, och är aktiva själva. Lycka till!
3 svar · 994 läst
F
Freddan1: Det var ett ag sedan vi skrev, men har för mej att det handlade om 450 000:- för övervåningen som är på 57m2.
12 svar · 3,6k läst
J
Jan-Å: Vi byggde vårt första i lösvirke, utgick från en timmerstomme och en skorsten som vi spara av torpet får 1875. Ritade själva och byggde allt i egen regi, lejde bara lite rörmokeri, våtrumsmattor och en del av eldragningen. Efter det har vi haft ytterligare ett hus som vi renoverade hela källaren på och böt panna bla. Nu bor vi i ett hus som från början var ett renonveringsobjekt där
3 svar · 1,1k läst
B
berg35: [citat] Det har ju Lyckan i ett av sina varianter.
13 svar · 3,5k läst
J
Jimbo: Hej, hur har det gått för er med företaget? Vi finner deras hus väldigt tilltalande...
6 svar · 4,6k läst
N
nypådetta: 2,2 miljoner för Eksjöhus Balans m. alla tillval och garage.
4 svar · 1,2k läst
N
nybyggd: det kan jag rekomendera,fu kommer under med mer än halva summan på vanligt anbud. detta pris till ä-h göder bara säljaren samt grävaren.
1 svar · 1,9k läst
N
nybyggd: beco hus är en arkitekt från värnamo men tillverkar husblocken från en av mjöbäcks dotter bolag
2 svar · 2,3k läst
M
magnus_c: Hej! Jag funderar på att bygga nytt och skulle gärna vilja komma i kontakt med er som har byggt med JB-villan för att höra om era erfarenheter, både bra och dåliga. Kontakta mig via profilen.
0 svar · 2,5k läst
patrik659
patrik659: Vi har en 640P i vårt nybygge och energiberäkningen visar på 43kWh/m^2år. Totalt 16275kWh/år inkl. 6655kWh/år i hushållsel.
7 svar · 1,3k läst
S
Spirrou: Hej... Det kommer inte ske något allmänt bloggande om Lovik, men på mejl kan du säkert få se någon bild. Mvh
9 svar · 8,3k läst
H
hanna.82: Är det någon som har byggt eller fått pris på Första villan 165 (1,5-plan) från Anebyhus? Vad har ni för erfarenheter?
0 svar · 3,4k läst
H
hanna.82: Tack för informationen! Jag tycker huset är väldigt snyggt, och det verkar vara "lagom" stort. Ska höra med lokalkontoret om vi kan få en offert...
3 svar · 2,8k läst
M
malinwi: på GVK s hemsida finns dom mattläggare som har den speciella certifieringen, sök där!
4 svar · 1,4k läst
P
Pinglan1957: Hej, Deras hus håller bra standard enligt min uppfattning (har dock inte SÅ många att jämföra med.) Däremot skulle jag inte rekommendera dig att bygga med dem, väljer du A-hus så köp bara en byggsats.
1 svar · 1,8k läst
M
malinwi: Kanske ett smålandsvillan nybro? Om man vänder trappen o sätter den i "matrummet", har badrummet uppe i kupan så kan man kanske få plats med 4-5 sovrum uppe o två där nere, - men förvaring med så många barn...Var ska man få plats med alla kläder?? Och alla saker? Med min trapplösning (som jag inte vet om den öh är möjlig) så får en stor skjutdörrsgarderob plats i hallen.
6 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.