Hustillverkare
Nickegbg: Tack för informationen! Det lutar åt att vi väljer Onsala villan, de ligger bäst i pris samt har bäst kvalitet. Shackten har vi bakat in i hela paketet. Skall bestämma oss denna veckan.
callemoj: Verkligen ingen som har några bilder på sitt sluttningshus? :)
hempularen: [citat] Mitt inlägg som du citerade gällde frågan om bostadsinvent, som det spekulerades i tråden att de kunde vara inblandade. Såvitt jag vet så finns det inga kopplingar mellan bostadsinvent och "drömkåken". Det finns en lös spekulation om smaband längre upp i tråden. Mycket lös i mina ögon. Om man skall köpa ett hus av en liten okänd firma dom annonserar på blocket så bör man
DanielMAN: Ja lite så är det nog...Finns 2st spoven i Skåne så att någon skulle ha "erfarenhet" på dessa hus här nere omkring är nog en överdrift.
Postman: Hej, Är det någon som har något att säga om Mjöbäcksvillan? När dom fanns på husexpo tyckte vi dom har ett schysst hus och så, men efter att ha studerat just deras visningshus tyckte vi att det hade satt sig på ett väldigt märkligt vis, varpå det genast förpassades till papperskorgen. Därför funderar jag nu på om det är en rättvis bild av deras hus.Framför allt är det
BJohan: Fiskarheden har prisvärde hus och det av två skäl. 1. De bygger lösvirke så de behöver inga stora produktionsanläggningar. 2. De verkar ha en prisfilosofi med bra grundpriser men höga tillvalspriser. Det finns många fördelar med FH. Eftersom de bygger i lösvirke kan de bygga enligt dina önskemål. De har lättare för att gömma balkar i taken så stt man slipper synliga träbalkar.
JBa: Hur långt är ett snöre? Vad menar du med standard? Ytan som du ser, dvs vitvaror, golv mm? Eller är det byggnadsteknisk standard, dvs hur väggar är uppbyggda, isolering, fönster mm?
Vanilja: Vi sitter med en offert från Adekvathus och undrar om någon av er kan ge oss lite tips på detta företag? Rent utrustningsmässigt ingår mycket i priset men hur funkar de i praktiken. Kan man lita på att vi får ett problemfritt husbygge? Tacksam för svar i en knivig fråga
patrik659: Här kommer länken... http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/131665-aelvsbyhus-kalla-fakta.html
erimos: Intressant, hur gick det för dig, och hur betedde sig smålandsvillan? vem slutbesiktade huset åt dig?
jhenrikj: [citat] Var precis ute och kollade på våran platta under personalmatsalen vi byggde förra året...den är ca 5 cm ovanför marknivå (golvvärme och 30cm isolering), och det tror jag är en ganska vanlig siffra. Nu jobbar ju jag bara på Sveriges största betong-prefab företag så vi vet ju ganska lite om hur man bygger hus, så vi har säkert gjort fel när vi inte la plattan en halv meter
Johli: Hej! Jag skall bygga ett hus eller rättare sagt en lägenhet på tre våningar mellan två stycken befintliga byggnader. Ytan som bygget gäller är 10 meter långt och fyra meter brett. Väggarna som är 10 m har inga fönster utan fönstren kommer enbart på kortsidan. Jag är just nu i planeringsfasen för hur konstruktionen skall lösas, det är här jag vill ha tips på smarta billiga
nybyggd: mycket talar för boro hus,men btg platta med golvluft värme gör det osäkert. kolla med mäklaren,jag blev åxå nyfiken. men annars är det samma dörrar och kök som boro hade.
Monet: Vi funderar på att bygga ett 1 1/2 -plans Modulenthus i Skåne, är det någon här som har erfarenhet av företaget?? Jag har försökt att söka efter trådar om Modulent men hittar inte så mycket. Tack på förhand!
jesper_50: [citat] Jag vet inget speciellt om detta hus, bara att det passar de krav du har, själv är jag sugen på Laröd 4, ser väldigt bra ut. Jag vill inte ens fråga om priset för det ligger långt över vad jag vill betala. Vi har kolla på deras basig serie samt ett hus som heter svanvik. Kan tänka mig att priset ligger ganska högt. Sök runt lite på forumet så hittar du säkert lite mer info
Findus1: Hej! Är sugen på att bygga Skagen 1 från Sjödalshus. Är det någon som har byggt detta hus? Undrar lite över prisbilden?. Samt hur det är att bygga med Sjödalshus? Även intresserad om någon har bilder på huset.
leoerlandsson: Hej! Vi undrar om det är någon som har erfarenhet av Z Hus i Hässleholm (http://www.zhus.se/) ? De verkar bygga i Finjas material ( http://www.finja.se/Page____1000.aspx?PageID=77 ) Vi funderar på att bygga med dem, och väger just nu mellan dem och LB-hus. Tack på förhand!
KnockOnWood: Väldigt bra fråga, Stol! Det är nästan så jag tyckar att byggahus.se skulle ha den här funktionen, där vi ka lägga ut en offertförfrågan till intresserade leverantörer av "husstommar". Jag, eller du, som den enskilde husbyggaren, har svårt att få överblick över vilka husbyggare som kan leverera en husstomme efter våra egna ritningar och önskemål. Vad säger du, Marlene? Något
Anna_Robban: Hur går det? Har du fått reda på något mer?
M74: De prisuppgifter vi fick (i jan 2009) var för husen Futura 01 till 08 - 1 600 000 till 2 100 000 SEK. Vi har ingen prisuppgift för Futura 09. Här hittar ni en länk till Inredningen som ingår: http://viewer.zmags.com/publication/2f7dfaa9#/2f7dfaa9/1
mnvbg: Hej Jag tror absolut att ni kan bygga runt 2 miljoner beroende på de kontakter ni har. Håller själv på att bygga ett lösvirkeshus och fått hjälp av snickare att resa det +att jag köper materialet genom dem. Har kontakter inom allt och får bra pris på det mesta. Vi har ca 3 mån kvar innan inflyttning och från vår första budget ligger vi plus ca 200000:-. Vi har nästan betalt allt
Mikael_L: http://www.floodstra.com/floods_trahus/3p_falaren.asp
Heureka: Fönstren lär ju helt klart göra skillnad i priset.
Tessan100: Helt klart 135:an. Det andra huset känns litet o "prångigt" . Mycket sneda väggar etc. Sen kan ni säkert ändra taket om ni vill ha ett mer klassiskt hus.
byggankan: Vi tycker att lb-hus classic 185 verkar perfekt för oss, lite trång hall i den öppna planlösningen visserligen, men det känns som att jag kan stå ut med det. Problemet är att 1,5-planshus inte är tillåtna där vi vill bygga p.g.a att det finns regler angåendet förhållandet mellan själva takets höjd och husets totala höjd. Är det någon som vet om det går att få den med förhöjt