Hej hej!

Jag och min sambo ska bygga ett av Fiskarhedens hus Domherren, som Dekorhus är återfösäljare till.
Är tacksam för all infomation både om återförsäljaren och hustypen.

// Emma
 
är inte dessa 2 helt olika husföretag????
 
Jo de är de, men de står att dekorhus är återförsäljaren åt fiskarheden. Med det menas att dekorhus säljer fiskarrhedens hus.
 
hmmm har ni fattat rätt?? jag har kollat båda deras hemsidor,och det står inget om detta.
jag vet ju att dekorhus drivs av en ensamägare,jag har en gammal vän som hjälper honom med jobb nämligen.
 
Hej, vi har byggt ett Domherren som vi visserligen ändrat en hel del i...
Känns som ett gediget hus med "mycket trä" i.

Bifogar plan + fasad för inspiration...
Mvh George_lkpg
 
  • Plan George_lkpg .jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad George_lkpg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Jag byggde själv en "Domherre" 07/08. Vi är helnöjda med både kvaliten, priset och leverantören. Jag rekomenderar att ni tar kontakt direkt med deras kontor i Borlänge och ber att få prata med Magnus Konrad. En kanon kille! Nogrann och verkligen mån om att allt skall bli till belåtenhet. Vi valde att rita om hela huset invändigt. Vi öppnade oxå upp mellan kök och salong. Och valde att komplettera köket med en köksö. Precis som alla säger har det en tendens att springa iväg... Vårt hus kostade 710` inkl ritningsändringar, grundmålade fasadbrädor, alufönster, bergvärme/frånluftsvärmepump.
Vi landade på ca 2milj inkl borrning av brunn, bergvärme samt 3kammarbrunn.
Men då har jag ändå gjort allt själv förutom VVS.
Det tog oss ca 20v att bygga färdigt. 12v av dessa jobbade jag heltid enbart med huset. Resterande var på kvällar och helger.

Lycka till!!

//Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.