Mvh Peter

Redigerat:
Jag gissar att alla som bygger nytt hus kan skriva under på det där du skrivit om, oavsett husleverantör. Och då är ändå Modulenthus en husleverantör som har det mesta ansvaret så att säga eller? Tänk dig att bygga med någon där man själv ska stå och ordna med så mycket mer.
Vi har under våra år hunnit med att låta en byggare göra en tillbyggnad och så har vi även hunnit med att bygga nytt. Det var klart jobbigare att göra tillbyggnaden...kontakten med bygglag etc kan vara nog så dj*vla tärande om man råkar få ett gäng som prioriterar knasigt...say no more ;-) Ju fler kockar desto sämre soppa, dvs ibland står man inför att fatta beslut på stående fot. En byggare ringer och hör (när elektriker är på plats och kostar massa timpeng) om det är okej att vi ändrar och sätter ett grenuttag på annat ställe eftersom det som ska dit enligt ritningarna inte går pga nå´nting..bla bla.. Kakelsättare, VVS..ja du fattar.
Husföretagen som har mer helhetslösningar är nog så mycket smidigare trots allt att bygga med. Många beslut och val att göra men när de finns på pränt så kan man i stort sett luta sig tillbaka.

Jag har bekanta som byggt med följande husföretag: Myressjöhus, Trivselhus, LB-hus, A-hus och Götenehus. Alla har under arbetets gång haft något att irritera sig över och känna oro för men i slutändan har de ändå varit nöjda. Så länge husen är, som du säger, välbyggda så ska man vara glad. 58 anmärkningar efter en besiktning är ju inget man strävar efter (utan att nämna husföretag eftersom det är deras bygglag som bygger husen och inte säljaren)

ha det gott och jag håller tummarna för att det löser sig för er snarast!!

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.